انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برش لیزری و انواع آن

برش لیزری و انواع آن

#1
در واقع برش لیزری فناوری است که در آن از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده می شود و از این فناوری در زمینه صنعت استفاده می شود . برش لیزری توسط استعمال اشعه لیزر از یک خروجی قوی لیزر روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند، انجام می‌شود . قسمتی از جسم مورد نظر که بریده می‌شود یا آب می‌شود یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود و توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود و سر انجام سطح بریده شده با کیفیت خیلی عالی ایجاد می گردد . لیزر صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و … کاربرد دارد .
انواع برش لیزری :
- برش لیزری فلزات : برای برش فلزات با روش های گوناگونی مانند برش لیزری، برش واترجت، هوابرش، برش پلاسما، برش با تیغه های برش و … می توان این کار را انجام داد . از برش لیزری در مواردی استفاده می شود که کاربر بخواهد فلزات با ضخامت کم (معمولاً کمتر از 8 میلی متر) را برش بزند و نیز زمانی که تلورانس مورد نظر پایین است یا به عبارتی دقت برش بالا است . البته دستگاه های لیزری وجود دارند که توانایی برش فولاد تا چند سانت را دارند، اما به دلیل هزینه خرید زیاد و مصرف برق بالا، استفاده از آن ها مرسوم نیست .
- برش لیزری غیر فلزات : از این روش می توان برای برش بسیاری از مواد غیر فلزی مانند ام دی اف، پلکسی گلاس، پارچه، چرم طبیعی و مصنوعی، مواد پلاستیکی و بعضی لاستیک ها استفاده کرد . معمولاً دستگاه برش لیزری با لیزر CO2 کار می کند و از آن برای برش اغلب مواد غیرفلزی به جز مواد کانی مانند کاشی، سرامیک، شیشه و آینه می توان استفاده نمود .

برش لیزر فلزات لیزر پاسارگاد
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان