انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مهارتهای لازم برای شغل برنامه نویسی اندروید

مهارتهای لازم برای شغل برنامه نویسی اندروید

#1
داشتن تخصص در جاوا (Java)، کاتلین (Kotlin) یا هر دو
دانش گسترده ای درباره حداقل یکی از دو زبان رسمی توسعه اندروید یعنی جاوا و کاتلین اولین چیزی است که برای راه اندازی آن لازم است. شما برای داشتم شغل برنامه نویسی اندروید در هر شرکتی باید به زبان های برنامه نویسی Kotlin یا Java  مسلط باشید.
اگر جاوا را یاد می گیرید، باید توانایی کار کردن با JDK را هم داشته باشید تا بتوانید به سرعت نحوه استفاده از قسمت های مختلف زبان جاوا را یاد بگیرید.
دانستن مفاهیم مهم کیت توسعه نرم افزار (Android SDK)
SDK یا (کیت توسعه نرم افزار) مجموعه ای از ابزارهای توسعه است که برای توسعه برنامه های کاربردی برای پلت فرم اندروید استفاده می شود. برنامه نویسان اندروید نیز باید در استفاده از کیت توسعه نرم افزار حرفه ای باشند.
همچنین باید با اسناد اندرویدی و منابع مختلف شخص ثالث آشنا باشید که به شما کمک می کند تا به سرعت بر قسمتهای SDK که هنوز برای شما ناشناخته هستند، تسلط پیدا کنید.
تجربه کار با پایگاه داده SQL
اپلیکیشن اندروید باید داده های خودش  را به شکلی ذخیره کند، حالا ممکن است این داده ها برای برنامه با داده های کاربر باشد! پس برنامه شما باید با یک بانک اطلاعاتی یکپارچه شود تا بتوانید داده ها را مدیریت کنید.
به همین دلیل است که بسیاری از کارفرمایان به دنبال توسعه دهنده اندروید با تجربه SQL هستند. بنابراین، این ایده خوبی است که به این سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی تسلط داشته باشید تا شانس استخدام شدن را افزایش دهید.
دانشی درباره Git
این مهارت بسته به شرکت و نیازهای شما ممکن است همیشه لازم نباشد، اما خوب است که این دانش را داشته باشید. به احتمال زیاد در نهایت نیاز به استفاده از نوعی ابزار کنترل نسخه خواهید داشت. لازم نیست یک گیت نینجا باشید. کافی است که از اصول اولیه ، مانند ایجاد و استفاده از مخازن و دانستن نحوه انجام تغییرات آگاه باشید.
آشنایی با مبانی XML
XML مخفف Extensionible Markup Language است و بیشتر در توسعه راه حل های وب استفاده می شود. با این وجود، این یک فناوری اساسی برای توسعه برنامه های اندرویدی است. همچنین ، با توجه به اینکه XML برای دسترسی به داده های وب استفاده شده است، بسیاری از برنامه های اندرویدی نیاز به انتقال داده ها به سرویس های وب و بالعکس دارند، XML مهارت لازم برای تسلط بر آن است.
درک دستورالعمل های طراحی متریال دیزاین
هر برنامه اندرویدی باید مطابق با دستورالعمل های مربوط به زبان متریال دیزاین (Material Design) باشد که تمام عناصر اساسی در برنامه ها (رنگ ها، سایه ها، انتقال ها، قرار دادن عناصر و موارد دیگر) را در بر می گیرد. در غیر این صورت، ممکن است برنامه برای انتشار در فروشگاه Google Play تأیید نشود. بسیاری از پست های شغلی برای توسعه دهندگان اندروید به این مهارت فنی احتیاج دارند.
آشنایی با اندروید استودیو
آشنایی و کار با یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) مانند Android Studio یا هر نوع دیگر نیز یک مهارت مهم برای شما محسوب می شود. ولی اندروید استودیو کمک بیشتری نسبت به بقیه محیط ها به شما می کند. به ویژه می توانید از دیباگرهای داخلی و ابزارهای تست آن استفاده کنید تا نوشتن کدی عاری از اشکال را تجربه کنید. 
مهارت های برنامه نویسی Backend
برنامه نویسی بک اند (Back End): برنامه نویسی بک اند (Back End) مربوط به کدنویسی و برنامه نویسی هر آن چیزی است که کاربر آن را مشاهده نمی کند و مربوط به کارهای پشت صحنه وب سایت است. در بعضی از پست های شغلی ذکر می شود که شما به عنوان یک برنامه نویس اندروید باید بتوانید با قسمت بک اند نیز کار کنید.
یادگیری یک زبان دیگر ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر تازه راه خود را شروع کرده باشید و تجربه ای در ای زمینه نداشته باشید. از این گذشته، ده ها زبان برنامه نویسی بک اند وجود دارد و همه آنها متفاوت هستند (پایتون، Node.js، نت و غیره)

با مرجع آموزش برنامه نویسی اندروید الکامکو می توانید از صفر تا صد طراحی اپلیکیشن اندروید رو یاد بگیرید
پاسخ
 سپاس شده توسط tuio ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان