انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قابلیت های سایت خرید و فروش اینترنتی

قابلیت های سایت خرید و فروش اینترنتی

#1
هر سایتی از هر نوعی، در زمان طراحی، قابلیت های مربوط به خود را دارد. در طراحی سایت های خرید و فروش اینترنتی نیز باید فاکتور هایی رعایت شود که به شرح زیر است:

دسته بندی مارکت
وجود دسته بندی با قابلیت ایجاد زیر شاخه به تعداد نامحدود برای وب سایت خرید و فروش بسیار مورد نیاز است تا بتوان محصولات و خدمات را در شاخه های مختلف دسته بندی نمود.

قابلیت ارسال توسط کاربران
کاربران وب سایت باید بتوانند کالا و خدمات قابل عرضه توسط خود را در سایت بارگذاری نمایند و البته مطالب بارگذاری شده توسط کاربران وب سایت می بایست پس از تایید مدیر وب سایت در سایت نمایش داده شود.

قابلیت خرید کالا و خدمات
تفاوت اصلی در طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی با سایت آگهی و نیازمندی همین مورد است. در سایت های خرید و فروش اینترنتی کاربران می توانند کالا و خدمات خود را در سایت در معرض فروش قرار دهند و سایر کاربران می توانند محصولات و خدمات مورد نظر را خریداری نمایند.

لیست خریدهای کاربران
با توجه به آنکه قابلیت خرید در سایت وجود دارد کاربران می بایست بتوانند لیست خریدهای انجام شده قبلی خود را مشاهده نمایند و در صورت نیاز آنها را پیگیری نمایند. این قابلیت می بایست در کنترل پانل مربوط به هر کاربر وجود داشته باشد

قابلیت جستجو در وب سایت
در این سایت ها تنوع کالا و خدمات بسیار زیاد است بنابراین نیاز به قابلیت جستجوی قدرتمندی است. این جستجو را می توان به جستجوی اختصاصی در هر دسته بندی بسط داد تا کاربران بتوانند جستجو را با توجه به فیلدهای یک دسته بندی انجام دهند.

لیست پرداخت های کاربران
در کنترل پانل کاربران همچنین می بایست بخشی برای نمایش لیست و تاریخچه پرداخت های کاربران در نظر گرفته شود تا کاربران بتوانند وضعیت پرداخت های خود را مشاهده نمایند.

نسخه موبایلی وب سایت
امروزه در حدود نیمی از کاربران از موبایلی برای جستجو و بررسی سایت ها استفاده می نمایند و در صورتی که سایت شما آماده نمایش در موبایل را نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهد داد. طراحی نسخه سازگار با موبایل وب سایت امروزه بسیار مهم و ضروری می باشد و تاثیر بسیار مثبتی در موفقیت وب سایت خواهد داشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان