انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کانکس بحران جهت استفاده مرکز ستاد بحران کشور

کانکس بحران جهت استفاده مرکز ستاد بحران کشور

#1
استفاده از کانکس‌ ها در شرایط بحرانی مانند بروز هرگونه حادثه طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و… می تواند یک محل اسکان مناسب را در اختیار مردم و ارگان مهم دولتی مانند نیروهای انتظامی، ادارات گاز، آب، برق و… بگذارد. طراحی کانکس‌ های استاندارد در شرایطی خاص مانند زلزله باعث می شود که شما امنیت بسیار بالاتری داشته باشید. چرا که این اتاقک‌ها از زمین جدا هستند و در زمان زمین لرزه همزمان با تکان خوردن زمین می توانند بدون هیچ مقاومتی که باعث خراب شدن بخشهای مختلف کانکس شود، تکان بخورند و روند انتقال نیرو به این صورت با موفقیت انجام شود. در زمان سیل یا طوفان نیز این کانکس‌ ها مقاومت بالایی دارند، اما محل قرار گیری کانکس‌ بحران باید به درستی انتخاب شود تا در صورت شدت یافتن حادثه مسئله خاصی به وجود نیاید. دو مورد استفاده کلی برای کانکس بحران جهت مراکز ستاد بحران کشور در نظر گرفته شده است که عبارتند از:
 
● کانکس‌های مورد استفاده برای ارگان‌ های دولتی مهم
در زمان بروز حوادث طبیعی مختلف شرایط به گونه‌ ای است که نیاز به مدیریت منظم و اصولی بیشتر از سایر اوقات احساس میشود. برای انجام چنین مدیریتی قطعا نیاز به یک مکان مشخص است که بتوان امور را مدیریت کرد و از نزدیک در جریان بهبود شرایط موجود قرار گرفت. به همین دلیل بسیاری از ارگان‌ های دولتی طرح‌ هایی در خصوص بروز حوادث طبیعی و غیر منتظره دارند که در آنها مواردی مانند محل استفاده از کانکس، تعداد کانکس‌ ها، اندازه آنها و… مشخص شده است.
 
کانکس بحران برای اسکان ساکنین مناطق حادثه دیده
قرارگیری شهرهای زیادی در مناطقی که احتمال بروز سیل و زلزله در آنها وجود دارد، باعث شدت یافتن مسئله استفاده از کانکس و پیش بینی محل اسکان آسیب دیدگان شده است. استفاده از کانکس‌ های استاندارد و با کیفیت در این شرایط می‌‌ تواند بهترین اقامتگاه موقت برای شهروندانی باشد که محل زندگی خود را از دست داده‌ اند. اسکان در کانکس تا زمان ترمیم آسیب‌ های بوجود آمده در اثر بروز حوادث مختلف، قطعاً راهکار بسیار مناسبی برای ستاد مدیریت بحران و سایر بخش های دولتی مسئول خواهد بود. چرا که وجود ویژگی‌ هایی مانند: “عایق بودن در برابر سرما و گرما، امکان استفاده از تجهیزات برقی و… به دلیل سیم کشی‌ های موجود در کانکس و پیش بینی‌ های انجام شده، امنیت بیشتر در برابر حوادث طبیعی و شرایط جوی سخت، قابلیت حمل راحت و دوام بالا” بی‌شک باعث بالا رفتن سطح رفاه و امنیت خانواده‌ ها در شرایط بحرانی خواهد شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان