انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پیدا کردن برترین مارک یخچال

پیدا کردن برترین مارک یخچال

#1
خرید یخچال، به‌ دلیل اهمیت و طول عمر زیادش، کاری پیچیده و سرمایه‌ گذاری مهمی میباشد. به همین دلیل در هنگام خرید یخچال علاوه‌ بر مارک یخچال ، بایستی فاکتورهایی مانند هزینه، اندازه یخچال ، مدل و طراحی ظاهری ، امکانات و قابلیت‌ ها و میزان مصرف انرژی رو هم مدنظر قرار بدید. پس باید برای خرید یک یخچال مناسب وقت کافی بگذارید و به اندازه کافی برای انتخاب بهترین مارک و مدل یخچال تحقیق کنید.  
اندازه یخچال:
برای خانواده های 3-2 نفره یخچال حداکثر 18 فوت کافی است و برای خانواده های تا تعداد 5 نفره 22 فوت اما اندازه یخچال در نهایت بستگی به میزان نگهداری مواد غذایی هر خانواده بستگی دارد. همچنین باید فضای آشپزخانه را در‌نظر گرفته و با‌توجه به فضایی که برای یخچال در اختیار دارید، سراغ اندازه مورد نظرتان بروید. یخچال شما باید حداقل از هر طرف به‌ اندازه ۵ سانت از دیوارها فاصله داشته باشه.
هزینه: 
مهم‌ ترین فاکتور در خرید یخچال مثل هر نوع کالای دیگری، مقدار هزینه‌ ای است که برایش در‌نظر گرفته‌ اید. پس بهتر است پیش از رفتن برای خرید، تعیین کنید که دقیقا چقدر می خواهید برای یک یخچال هزینه کنید. یخچال‌ های رده‌ بالا، مصرف انرژی کمتری در مقایسه با یخچال‌ های میان‌ رده و پایین‌ رده دارند.
مصرف انرژی: 
برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ ها، باید به برچسب انرژی که روی بدنه‌ دستگاه چسبانده شده، نگاه کنید. روی این برچسب علاوه‌ بر یک‌ سری اطلاعات مثل مصرف سالانه‌ انرژی و میزان صدای تولید شده توسط موتور یخچال، رده‌ بندی مصرف انرژی یخچال هم مشخص شده است. این رده‌بندی که از حروف A+++ (برای بهترین مصرف انرژی) تا D (برای بیشترین مصرف انرژی) درجه‌ بندی شده، می‌ تواند معیار خوبی برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ های مورد نظرتان باشد.
امکانات: 
دستگاه تصفیه هوای داخل یخچال (ضد باکتری)، فیلترهای مختلف تصفیه آب، مجاری خروجی اب و یخ ریز و ابریز روی در یخچال، نمایشگرهای مختلف روی در یخچال و صفحه های LED (نمایشگرتلویزیونی روی در یخچال و نمایشگر داخل یخچال) و فضای Door-in-Door ، همه از امکانات یخچال های حال حاضر هستند که می توانید با توجه به نیاز خودتان هرکدام از آن ها را داشته باشید.
گارانتی:
 داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از نکات مهم خرید است.
مطلب پیشنهادی»  ابعاد و اندازه استاندارد تمام یخچال ها
انواع مدل‌های یخچال
یخچال ها در مدل‌های : معمولی (دیفراست ، نوفراست) ، یخچال فریزر درب بالا ، یخچال فریزر درب پایین ، ساید باید ساید ،یخچال فریزر در فرانسوی ، یخچال فریزر دوقلو تولید می شوند.
یخچال فریزر درب بالا :
در یخچال فریزر درب بالا ، فریزر در قسمت بالا و یخچال در قسمت پایین قرار دارد . معمولا اندازه یخچال بزرگ تر از قسمت فریزره اما در بعضی از مدل ها ممکنه یخچال و فریزر تقریبا هم اندازه باشند . بعضی از افراد از روی تنبلی یا از روی اجبار ، یه بار غذا درست میکنند و بعد هر روز هفته اون غذا رو دوباره گرم میکنند. اگر شما هم جزء این دسته هستید ، یخچال بالا فریزر برای شما خیلی مناسب است چون فریزر همیشه دم دست است .
یخچال فریزر درب پایین :
در این نوع یخچال ها ، یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد. معمولا اندازه یخچال بزرگ تر از قسمت فریزر است اما در بعضی از مدل ها ممکنه که یخچال و فریزر هم اندازه باشند . اگر معمولا غذای تازه مصرف میکنید و فقط در مواقع خاص از خوارکی های فریز شده استفاده میکنید ، یخچال فریزر پایین، برای شما مناسب تر است.
یخچال فریزر دوقلو :
یخچال های دوقلو شباهت زیادی با یخچال های ساید دارند. در واقع میشه گفت ساید بای ساید هم یه نوع یخچال فریزر دوقلو به حساب میاد . یخچال فریزر های دوقلو به لحاظ قیمت تفاوت زیادی با ساید بای ساید ندارند اما اندازه یشان بزرگ تر است . اگر اشپزخانه شماکوچک است به یخچال دوقلو فکر نکنید!. قسمت فریزر یخچال های دوقلو خیلی جا دارد. اگر خانواده پر جمعیتی دارید و نیاز دارید خوراکی های زیادی را در فریزر جا بدهید، بهتره یخچال فریزر دوقلو بخرید.
ساید بای ساید :
یخچال های ساید بای ساید محبوب ترین نوع یخچال فریزر هستند . همونطور که از نام این مدل مشخص است ، یخچال و فریزر در کنار هم قرار میگیرند. امکانات یخچال های ساید بای ساید بیشتر از مدل های معمولی است. تناسب اندازه یخچال به فریزر بر اساس نیاز در نظر گرفته میشود و معمولا در یخچال های ساید هم ، اندازه یخچال بزرگتر از فریزر است.
معرفی بهترین مارک یخچال فریزر  
یخچال فریزر در فرانسوی : 
یخچال های درب فرانسوی یا فرنچ دور از همه مدل ها جا دارتر و البته گرون تر هستند . فرنچ دور معمولا دو تا درب در بالا داره و یک یا دو درب کشویی در قسمت پایین. یخچال فرنچ دور بسیار جادار است و جلوه بسیار شیک و مدرنی به اشپزخونه تون میده .
مطلب پیشنهادی»  عیب یابی یخچال و بررسی انواع راه حل برای تعمیر آن
معروف‌ ترین برندهای یخچال معمولی و ساید بای ساید
Samsung
Bosch
Daewoo
BEKO
LG
Hitachi
نکات مهم برای نگهداری از یخچال 
برای اینکه بوی غذاهای شما در فضای یخچال پخش نشود آنها را در ظروف در دار قرار دهید.
برای اینکه نوسانات برق به یخچال شما صدمه نزد حتما دستگاه محافظ بخرید.
لبه‌ های لاستیکی یخچال را هر چند وقت یکبار کنترل کنید.
از قرار دادن غذای گرم در داخل یخچال خودداری کنید.
یخچال را در معرض گرما، نور مستقیم آفتاب و رطوبت قرار ندهید.
داخل یخچال را هر چند وقت یکبار با محلول جوش شیرین و آب پاک کنید.


منبع: https://ipemdad1.blogsky.com/1399/05/17/...مارک-یخچال
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان