انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترخیص انواع کاغذ در فراتجارت هخامنش

ترخیص انواع کاغذ در فراتجارت هخامنش

#1
کاغذ و انواع مختلف آن، از قبیل کالا هایی هستند که مصرف آن در بسیاری از کشور ها بالا است. روزانه صد ها تن کاغذ برای مصارفی چون چاپ روزنامه، کتاب، دفتر و ... استفاده می شود. مصرف کاغذ در ایران بیشتر از تولید آن می باشد، به همین دلیل نیاز به واردات این کالا زیاد است.
بیشترین کاغذ در کشور صرف تولید کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه می شود. مصرف کاغذ در کشور سالانه به 50 هزار تن می رسد که از این تعداد حدود 80 درصد از طریق واردات و خرید کالا از خارج  کشور تامین می شود. این آمار و ارقام به خوبی نیاز کشور به واردات ورق کاغذ را نشان می دهد و می توان فهمید که حجم بالایی از واردات و ترخیص کاغذ در گمرکات کشور صورت می گیرد. بیشترین واردات کاغذ از کشور هایی چون چین، دانمارک،‌ ترکیه، امارت متحده عربی، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، فرانسه، هلند، اندونزی و لهستان است.
در گمرکات کشور هر کالایی بر اساس مشخصه ها و خصوصیاتی که دارد و همچنین بر اساس سیستم هماهنگ کد گذاری جهانی که یک سیستم یکپاره است، تعرفه بندی می گردد. کاغذ از آن قبیل کالا هایی می باشد که به دلیل تنوع فراوان، دارای کد تعرفه های گمرکی مختلف است. بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از گمرک، در سال 1393 بیش از یک میلیون تن کاغذ و مقوا با ارزشی در حدود یک میلیارد دلار از گمرکات جمهوری اسلامی ایران ترخیص شده است. این مقدار واردات کاغذ از چند کشور مختلف می باشد. تعرفه واردات کاغذ به ایران حدود 5 درصد و 9% هم مالیات به ارزش افزوده به آن تعلق می گیرد. این تعرفه گمرکی در زمان ترخیص کالا قبل از خروج کالا از گمرک، به منظور اخذ و صدور برگ سبز گمرکی و ترانزیت کالا و همچنین ارسال آن به گمرک باید پرداخت شود.

برای اطلاع از تعرفه های واردات کاغذ به لینک تعرفه گمرکی واردات انواع کاغذ مراجعه نمایید.
فراتجارت هخامنش
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان