انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه شیمی کنکور را بخوانیم و درصد بالایی به دست آوریم ؟

چگونه شیمی کنکور را بخوانیم و درصد بالایی به دست آوریم ؟

#1
یکی از دروس مهم در کنکور سراسری، درس شیمی است . شیمی کنکور بسته به رشته ریاضی و تجربی در اولویت دوم و سوم قرار می گیرد . درس شیمی از آن دسته از درس هایی است که هم جنبه حفظی و یا توصیفی و هم جنبه محاسباتی دارد .
همان گونه که می دانید اولین مرحله در هر درسی، مطالعه ی صحیح و یادگیری هر چه بهتر مطالب است . همیشه به یاد داشته باشید که اولین منبع مهم شما در مطالعه ی هر درسی کتاب درسی شماست . تسلط به همه ی مباحث کتاب، حتی قسمت هایی که جزء قسمت های اصلی کتاب نیست مانند فکر کنیدها، همچون دانشمندان، آزمایش کنید ها، خود را بیازمایید، نمونه حل شده و... یک نکته ی اساسی است که باید به آن توجه کنید . بارها در کنکور شاهد آن بوده ایم که طراح مستقیم از متن کتاب درسی سوالی را مطرح نموده است . همچنین بهتراست بدانید طراح جایز است از تمامی قسمت های کتاب به جز قسمت بیشتر بدانید، سوال طرح کند .
اگر اولین باری است که قصد مطالعه یک مطلب را دارید، باید با مرور کلی شروع کنید . بعد از اینکه مرور کلی را به پایان رساندید نوبت آن است که مطالب پیش رو را به صورت عمقی یاد بگیرید . بعد از اینکه مطالب را به خوبی آموزش دیدید، باید به دسته بندی مطالب در ذهنتان بپردازید . برای این کار می توانید جزوه ای که دارید را به دقت یک بار دیگر برای خودتان مرور نمایید .
تمرین و تست زنی جزء جدا نشدنی یادگیری شیمی کنکور است . بدون تست زنی عملا دروسی را که مطالعه کردید، بدون نتیجه خواهد ماند . مرحله آخر مرور است ، که مرور یکی از مهمترین مراحل یادگیری است . زیرا مطالبی که یاد گرفته اید را در ذهنتان تثبیت می کند .

معلم خصوصی شیمی اوربیتال
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان