انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
به ایمنی خودروهای چینی اعتماد کنیم یا نه؟

به ایمنی خودروهای چینی اعتماد کنیم یا نه؟

#1
با پیشرفت صنعت خودروسازی یکی از چیزایی که تولیدکنندها با دقت و وسواس بیشتر روش کار میکنن امنیت و ایمنی ماشین هستش(با همه ی اینا اینه همه در روز آمار تصادف داریم)این موضوع توی ماشینای چینی (چین بنداز در رو) هم تاثیر داره.
اما این تناقض و دوگانگی چگونه قابل حل است؟
گرچه مواردی از جمله عدم تنوع مدل در نمونه های وطنی، قیمت سرسام آور و غیر قابل توجیه خودروهای به نسبت با کیفیت اروپایی و کره‌ای و اعطای تسهیلات، در خرید چینی‌ها بی تاثیر نیست، نمی توان زیبایی ظاهری و البته کیفیت بالاتر سواری نسبت به انواع وطنی را در این انتخاب کتمان کرد. خودروهای خوش چهره با امکانات رفاهی بیشمار و آشنا کردن قشر متوسط جامعه با گیربکسهای اتوماتیک و در نتیجه خستگی کمتر و لذت رانندگی بیشتر سرنشینها در مسافتهای طولانی با این دسته از خودروها.

#خودروسازی آینده دنیا به چه چیز وابسته است به کدامین سو می رود؟
اما باز هم دلایل کافی به نظر نمی رسد!
با رشد روز افزون صنعت خودرو، پارامترهای ایمنی زیادی در خودروهای روز دنیا گنجانده شده است که هدف آن ایمنی بیشتر راننده و سرنشینهای خودرو در کاهش آمار تصادفات و کاهش تلفات ناشی از تصادفات است. در سالهای اخیر زمانی که خودروسازان دولتی داخلی سرگرم طراحی چراغ و سپر و البته پیدا کردن محل مناسب جای پیچ برای خوراندن موتور و گیربکس یک خودرو روی دیگری بودند، حتی شرکتهای گمنام چینی که برخی همسن نوادگان خودروسازان ما نیز نمی شوند، بیکار ننشسته و با خرید و یا کپی برداری از روی پلتفرم‌های خودروسازان مطرح دنیا خودروهایی را به بازارهای کشور خود و کشورهای درحال توسعه تحویل دهند که در بسیاری از موارد بخوبی از تصادفات جاده‌ای سربلند بیرون آیند و این برگه برنده اکثر خودروهای چینی جدید بازار کشور است. کافیست بطور سرزده از اتاقها صافکاری و رنگ نمایندگی های مجاز این چینی ها دیدن کنیم، با خودروهایی مواجه می شویم که علی رقم تصادفات شدید از جلو یا سرنگونی از بغل، باز هم شاسی و اتاق سرنشین بخوبی صدمات را دفع کرده و به مانند خودروهای طراحی روز ژاپنی از سرنشینها محافظت کرده است. حتی در برخی از انواع آنها کیسه‌های ایمنی جانبی داخل صندلی و پرده ای بخوبی عمل کرده و کسانی که تجربه تصادفات وحشتناک با این دسته از خودروها را داشته اند از استحکام و ایمنی آنها به نیکی یاد می کنند.
ملاقات خصمانه جاروبرقی چینی با جادوگر فرانسوی
و در واقع این بزرگترین برگه برنده چینی های جدید الورود بازار کشور است.
تنها نقطه ضعف باقی مانده این است که با توجه به تکنولوژی به نسبت پایین‌تر چینی‌ها در مقاوم سازی‌های مکرر افزایش وزنی را باعث شده که در نتیجه بسیاری از این خودروها اندکی تنبل و یا مصرف سوخت بالاتر از استانداردهای جهانی دارند. که البته اکثر این خودروسازها با همکاری و مشارکت شرکتهای برتر تولید موتورهای کم حجم پرخوران (توربو) و گیربکسهای هوشمندتر سعی در بهبود قدرت و مصرف خودروهای تولیدی خود دارند.
نکته مهم و اساسی اینکه اگرچه مصرف سوخت پایین و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی عوامل است که می بایست همواره در اخذ استانداردهای اجباری خودروهای چینی و صد البته با همان نگاه دقیق در خودروهای داخلی لحاظ شود به نظر می رسد بررسی پارامترهای ایمنی که مستقیما جان هموطنان در حوادث رانندگی را نشانه رفته است از استانداردهای کاهش سوخت پر اهمیت‌تر است.ولی در کل برای خرید ماشین هر نوع ماشینی خیلی باید حواستان را جمع کنید چون خرید ماشین توی بازار فعلی کار راحتی نیست،برای خرید قطعات و لوازم یدکی ماشین که باید دقت بیشتری کرد توصیه میکنیم قبل از خرید لوازم جانبی به سایت زد فیت هم سر بزنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان