انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ثبت شرکت در بندرعباس

ثبت شرکت در بندرعباس

#1
بندرعباس از لحاظ اقتصادی، گردشگری و تفریحی دارای ظرفیت های متعددی است که می توان از طریق ثبت شرکت، در راستای اجرایی شدن اقتصاد بومی و محلی این شهرستان استفاده نمود و سطح اقتصادی آن را بالا برد.

شرط اصلی ثبت شرکت در بندر عباس، توافق و عقد قراردادی بین شرکا و سهامداران می باشد که این قرارداد باید با استناد به قوانین و مقررات حقوقی و قانونی و به شکل صحیح تنظیم شود. بدین جهت، قانون فقط قراردادهایی را قبول می کند که شرایط زیر را داشته باشند:

- رضایت قلبی طرفین برای ایجاد و تأسیس شرکت
این قرارداد باید با رضایت و تمایل دو نفر تا چند نفر به عنوان شریک و با نیت صحیح انجام پذیرد. در عقد قرارداد بین شرکا نباید اجباری در میان بوده و همه شرکا باید با اطلاع کامل از میزان سهم و سود و زیان و با رضایت قلبی این قرارداد را امضاء کرده باشند. اگر به هر دلیل ثابت شود که هر یک از شرکا با اجبار و یا بدون اطلاع از شرایط شرکت و یا از روی عدم آگاهی تن به این قرارداد داده است قرارداد از اعتبار ساقط خواهد بود.

- سلامت عقل، اهلیت و صلاحیت شرکا باید اثبات شود
منظور از سلامت عقل و اهلیت، صلاحیت داشتن شرایط مشخص در بین شرکا می باشد. تمامی افراد شریک باید دارای سن قانونی بوده و از سلامت عقلی کافی و بینش صحیحی برخوردار باشند و چنانچه هر یک از شرکا به بلوغ فکری و اجتماعی و عقلی لازم نرسیده باشد نمی تواند به عنوان یکی از شرکا یا سهامداران شرکت و به عنوان موسس اقدام به عقد قرارداد برای ثبت شرکت بنماید.

تنها در صورتی می توانند این افراد به عنوان شریک و طرف قرارداد اهلیت داشته باشند که از طرف آن ها قیم و وکیل این قرارداد را امضاء نماید که از نظر قانون معتبر و واجد صلاحیت باشد.

- شفافیت در موضوع قرارداد
قرارداد باید مشخص و صریح باشد و از ابهام گویی و دوگانه گویی در آن جلوگیری شده باشد در غیر این صورت قرارداد پذیرفته نخواهد بود و باطل است.

- موضوع و هدف قرارداد باید کاملاً قانونی باشد.
موضوعی که از نقطه نظر قانونی خلاف و نامشروع و غیرقانونی باشند و در قانون تجارت ایران هم منع شده باشند نمی توانند عنوان قرارداد باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان