انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مزایای ثبت شرکت تضامنی

مزایای ثبت شرکت تضامنی

#1
شرکت تضامنی را اغلب، افرادی تشکیل می دهند که اعتماد کافی بین آنها وجود دارد و جهت فعالیت نزد مخاطبین خود هم نیاز به اعتبار بالایی دارند چرا که این نوع شرکت در میان قالب های ثبت شرکت، مستحکم ترین و معتبر ترین قالب است. مهمترین مزیت شرکت تضامنی نیز همین اعتبار آن نزد مخاطبین می باشد.

طبق ماده 116 قانون تجارت، شرکت تضامنی شرکتیست که به وسیله ی دو یا چند نفر شریک با مسئولیت تضامنی جهت انجام امور تجاری تأسیس می شود. مسئولیت شرکاء در این شرکت در مقابل قرض های احتمالی شرکت بی انتهاست. این بدین معنا می باشد که در صورت بروز خسارت یا بدهی و کافی نبودن سرمایه شرکت، هر یک از شرکاء به تنهایی مسئول پرداخت دیون شرکت می باشد. در این نوع شرکت هر قراری که غیر از این بین شرکاء منعقد گردد در مقابل شخص ثالث باطل است.

در نام گذاری شرکت تضامنی نیز قوانین خاصی وجود دارد. طبق ماده 117 قانون: "در نام شرکت تضامنی باید عبارت "شرکت تضامنی" و لااقل اسم یکی از شرکاء ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکائی که ذکر شده است عبارتی از قبیل "و شرکاء" یا "برادران" قید شود". مانند شرکت تضامنی "برادران رضایی" یا شرکت تضامنی "رفعت و شرکاء".

مسلماً ثبت چنین شرکتی که اموال هر یک از شرکاء، ضامن پرداخت کلیه دیون شرکت است، برای شرکاء دارای ریسک بالایی است. شاید از خود بپرسید در شرایطی که می توان شرکت هایی با مسئولیت بسیار کمتر به ثبت رسانید چرا برخی افراد قالب تضامنی را با این میزان مسئولیت برای فعالیت خود انتخاب می نمایند و مزیت ثبت شرکت تضامنی چیست؟

چنانچه اشاره گردید این نوع شرکت صرف نظر از نوع فعالیت، تجاری محسوب می شود و با توجه به قوانین رایج بر آن مسلماً می بایست بین افراد مورد اعتماد مانند اعضای یک خانواده و یا دوستان معتمد به ثبت برسد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان