انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وکیل تجارت

وکیل تجارت

#1
به گفته تجارت و قوانین آن ریشه در تاریخ دارد و انسآن‌ها از ابتدا به اشکال مختلف با ان سرو کار داشته اند چه از زمانی که کالا را با کالا معاوضه کرده و چه زمانی که کالا را با پول و پس از آن چک و غیره داد و ستد کرده اند. بی شک در تمام این زمان‌ها قانونی برای این داد و ستد و به بیان دیگری تجارت ، مکتوب یا غیر مکتوب وجود داشته است.نه قانون مدنی و نه قانون تجاری تعریفی از شرکت تجاری به دست نداده است. بلکه صرفاَ به ذکر انواع آن بسنده کرده است. با توجه به مقررات تجاری و مالی می توان گفت شرکت تجاری عبارت است از نوعی شرکت عقدی که به موجب قوانین تجاری و مالی برای انجام امور بازرگانی و بردن سود با سرمایه معین تشکیل و منشا پیدایش شخصیت حقوقی در حقوق خصوصی می شود. حقوق تجارت در واقع مجموعه قواعدی است خاص که بر روابط بازرگان و اعمال تجارتی حاکم است و برخلاف حقوق مدنی که بر روابط کل افراد جامعه تسلط دارد حقوق تجارت پیش‌بینی کننده وضعیت ویژه ای است که برای تجار و اعمال تجارتی در نظر گرفته شده است و در صورتی که بوسیله قانون تجارت مشکلات رفع نشود می‌بایست به حقوق مدنی مراجعه شود.
اما در تقسیم بندی حقوق که به مفهوم کلیه اختیارات فرد اعم از شخص حقیقی و یا شخص حقوقی است به دو گروه حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی تقسیم می‌شود که حقوق تجارت در گروه حقوق داخلی قرار می گیرد.
قانون تجارت ایران بر مبنای قانون تجارت ۱۸۰۷ فرانسه تهیه شده است که در این قانون اصول مربوط به معاملات تجاری، دفاتر تجاری، اسناد تجاری، چک، دلالی، حق العمل کاری، قرارداد حمل ونقل، قائم مقام تجارتی و سایرنمایندگان تجارتی، ضمانت، ورشکستگی، اسم تجارتی و شخصیت حقوقی بیان شده است.
لازم به ذکر است لایحه قانون تجارت که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی شورای نگهبان مورد ایراد واقع شد در جلسه ای با کمیسیون مربوطه و نماینده شورای نگهبان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مدت زمان اجرای آزمایشی ان برای مدت ۴سال به تصویب رسید و مقرر گردید بر اساس ماده ۱۲۶۰ این لایحه کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون ، اصلاحیه ها، الحاقیه ها و آیین نامه های اجرایی آن‌ها نسخ گردد.
 دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری
لازم به ذکر است برای رسیدگی در دعاوی مالی و تجاری از مشاوره وکلایی بهره مند شوید که به لحاظ تجربه در زمینه حقوق تجارت و پرونده‌های تخصصی امور تجاری دارای سابقه درخشان و پرباری هستند.حامد امیری آماده ارائه مشاوره و اعطاء وکالت در این زمینه می‌باشد.
در ماده ۵۷۱ قانون مدنی آمده است شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه. ( مالکین متعدد ) این معنا را می رساند که تعداد شرکا حداقل باید ۲ نفر باشد و ماده ۵۹۰ قانون مدنی نیز تاییدی بر این ادعا می باشد. این تعریف ناظر بر اشاعه اموال بین چند نفر می باشد. اثری که به وسیله عقد بیع ، هبه ، صلح و حتی وصیت می تواند ایجاد شود همچنین شرکای شرکت به جای پیدا کردن حقوق در شی ء واحد ممکن است مشترکاَ در کلیه دارایی و اموال و درآمد و … دارای حقوق و مزایایی شوند.
با توجه به تعریفی که از شرکت های مدنی و تجاری ارائه گردید به ذکر تفاوت هایی میان این دو نوع میپردازیم:
در شرکت مدنی موضوع شراکت ممکن است امور و موضوعات تجاری یا غیرتجاری باشد در حالی که در شرکت تجاری موضوع فعالیت شخص حقوقی امور تجاری است
مسئولیت شریک در شرکت تجاری بر حسب نوع شرکت ممکن است به میزان سهم ، محدود به میزان سرمایه ، تضمین تمام سرمایه یا مختلط باشد اما در امور مدنی مسئولیت منفرد می باشد
شرکت مدنی ممکن است به صورت قهری ایجاد شده باشد به همین علت در تشکیل آن وجود قصد و اراده شرکا لازم نیست در حالی که شرکت تجاری حتماَ باید با قصد سود بردن تشکیل گردد
شرکت مدنی اقامتگاه و تابعیت ندارد درصورتی که اقامتگاه و تابعیت شرکت تجاری باید مشخص باشد
در شرکت های تجاری نظر اکثریت به عنوان نظر جمع قابل اعمال است ولی در شرکت مدنی نظر جمع اکثریت شرکا اعتباری ندارد
مطابق ماده ۴۱۲ ق. ت در مورد شرکت های تجاری قواعد مربوط به ورشکستگی اجرا می گردد در حالی که شرکت های مدنی مشمول قواعد اعسار می گردند
در شرکت های تجاری به محض تشکیل یک شخصیت حقوقی ایجاد می گردد در حالی که در شرکت های مدنی اینگونه نیست.
ضمانت و گارانتی در تجارت و بازرگانی
بسیار محتمل است که در یک قرارداد ، یک طرف از طرف دیگر قرارداد بابت تضمین پرداختها و یا دریافتها ، مطالبه ضمانت کند. بنابر این ، کاربرد ضمانت ها در تجارت بسیار زیاد است. البته باید گفت، برخی از شیوه های پرداخت ، ضمانتی پیشگیرانه را در دل خود دارد. مانند ال سی یا اعتبارات اسنادی اما به هیچ وجه تمام کارکردهای ضمانت را ایفاء نمی کند.
تعریف ضمانت معمولا یکسان است و در تجارت مفهوم نسبتا واحدی دارد. آنچه فرهنگ لغت تجارت آکسفورد از ضمانت می کند این است که یک شخص ثالث (ضامن ) که طرف قرارداد میان دیگران نیست، تعهد می نماید که بپذیرد مسئولیت را اگر طرفین اجرای تعهدات قراردادی را نقض نموده اند.
بر اساس ماده ۶۸۴ قانون مدنی ایران ، عقد ضمان عبارت است از اینکه شخصی مالی را که بر ذمه دیگر است به عهده بگیرد. قانون تجارت ایران که محل مراجعه تجار است، متاسفانه با عدم تعریف از ضمانت و مفهوم آن به برخی از شرایط مطالبه و دیگر احکام آن پرداخته است.
مشکلاتی که ناشی از عدم استقلال ضمانت ضامن با قرارداد ایجاد می کرد، نیاز به مستقل بودن ضمانت از قرارداد و اشخاص قراردادی را ایجاد نمود که هم به پدیدار شدن ضمانت نامه های بانکی انجامید و هم در مفهوم اینکه آیا ضمانت یک عقد دوطرفه است تشکیک وارد ساخت.
مهمترین دغدغه نیز از این امر ناشی می شد که شخصی که ضمانتی را دریافت نموده ، بدون اینکه روابط قراردادی اثری در اعتبار و امکان وصول آن بوجود آورد ، بتواند روی آن ضمانت مستقلا حساب کند و آن را وصول نماید.
وکیل تجاری شرکت در چه زمینه هایی موثر واقع می شود؟
اختلافات تجاری
موارد مربوط به خرید و فروش سهام و دیگر اوراق بهادار
مسائل مربوط به مالکیت شرکت
انطباق با مقررات و قوانین تجاری
استفاده نادرست از اطلاعات حفاظت شده کسب و کارها مانند کپی رایت و علامت تجاری
دفتر وکالت حامد آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می باشد. حامد امیری مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری یکی از وکلای پیشرو در وکالت تخصصی در امور تجاری است. لذا با توجه به امور تخصصی اینگونه دعاوی و چگونگی رویه هر کدام از دادگاه های تجدید نظر ، بدوی ، دیوان عالی کشور و … شما عزیزان می توانید جهت اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیر حضوری از به سایت مراجعه و اقدام به دریافت نوبت نمائید.
عمده ترین معضلات و موارد حقوقی شرکت ها به اختصار عبارتند از:
چگونگی ثبت شرکت
گرفتن گواهی ارزش افزوده شرکت
تشکیل پرونده مالیاتی شرکت و گرفتن کد اقتصادی برای شرکت
چگونگی تغییر در سرمایه شرکت
ضمانتنامه بانکی شرکت
پلمپ دفترهای قانونی شرکت
چگونگی تقسیم وظایف و مسئولیت میان اعضای شرکت و اعضای هیئت مدیره شرکت
شیوه فراخوان و میزان مورد نیاز از سهامداران و شرکای شرکت برای تشکیل مجمع عمومی شرکت
چگونگی نقل و انتقال سهام شرکت
آمد و شد اعضای شرکت
وظایف و مسئولیت قانونی دارندگان حق امضای شرکت
بیمه حقوق بگیران شرکت
فرستادن اظهارنامه مالیاتی شرکت در زمان قانونی
ثبت کردن شعب شرکت
گرفتن کارت بازرگانی برای شرکت
قرارداد تجاری و حرفه ای شرکت با اشخاص ثالث
چگونگی انحلال شرکت و ثبت انحلال شرکت
تعیین مدیر تصفیه شرکت و نحوه تصفیه شرکت
ثبت و ضبط صورت جلسه تصمیم ها و تغییر در شرکت
آیا خارجیان می توانند در شرکت های ایرانی شریک باشند یا خیر ؟
اینکه خارجیان در شرکت های ایرانی دارای سهم الشرکه باشند، با هیچ منع قانونی مواجه نیست
بنا بر اصل ۸۱ قانون اساسی، دادن امتیاز تشکیل شرکت ها و موسسات در امور تجاری و صنعتی و کشاورزی و معادن و خدمات به خارجیان مطلقاَ ممنوع است
در قانون اساسی منظور از عبارت دادن امتیاز تعریف نشده است. اما به نظر می رسد منظور آن باشد که خارجیان نمی توانند سهام کنترلی یک شرکت تجاری ایرانی را دارا باشند. منظور از سهام کنترلی، میزان سهامی است که به موجب آن تصمیمات شرکت توسط یکی از شرکاء قابل اتخاذ می گردد
ثبت شعبه شرکت های خارجی در ایران مجاز است و مشمول منع مذکور در اصل ۸۱ قانون اساسی نیست.
سهام کدام یک از شرکت ها قابلیت عرضه در بورس اوراق بهادار را داراست ؟
فقط شرکت های سهامی عام می توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا بانک ها عرضه نمایند یا به انتشار اطلاعیه و آگهی یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام مبادرت ورزند. نه شرکت های سهامی خاص و نه سایر شرکت ها از چنین امتیازاتی برخوردار نیستند.
حامد امیری با تکیه بر اطلاعات حقوقی و در مسیر موازین قانونی خدمات مشاوره تخصصی و پذیرش وکالت را در زمینه امور تجاری و تجارت را عهده دار میگردد .
منبع isfahan-lawyer.ir/https://
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان