انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وکیل ثبتی

وکیل ثبتی

#1
امور ثبتی و اسناد رسمی
به گفته حامد امیری وکیل ثبتی در اصفهان ، اداره ثبت اسناد و املاک کشورکه وظیفه ثبت معاملات ، شرکت ها ، املاک و دارایی های شخصی اتباع ایران را بر عهده دارد . این سازمان دارای وظایف حقوقی و عملکرد مستقل بوده که جز نهاد های وابسته به قوه قضاییه می باشد . وظایف این سازمان شامل ، ثبت املاک ، اجرای مفاد اسناد رسمی ، ثبت شرکت ها و علائم و اختراعات ، ثبت مالکیت فکری و معنوی حقوق آثار ادبی یا هنری ، مالکیت ادبی و هنری که به حق مولف یا حق تکثیر معروف بوده ، حق اختراع ، حق سرقفلی ، حقوق تاجران و صنعتگران که مربوط به نام می باشد ، علائم تجاری و صنعتی ، دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق می باشد.
ثبت هر ملک در دفتر املاک اداره ثبت اسناد و املاک انجام می گیرد . دفتر املاک جز دفاتر قانونی است و به دلیل اهمیتی که دارد ، زمانی که یک ملک را بخواهیم ثبت نمایید باید در دفتر املاک به ثبت برسانیم که رو نوشتی که این دفتر صادر می نماید همان سند مالکیتی است که در دست مالک می باشد .
برای ثبت سند ملکی باید سه مرحله ، توافق ، کد رهگیری و انتقال سند را پشت سر گذاشت .
توافق
در مرحله توافق که در بیشتر موارد در بنگاه ها ی املاک شخصی که فروشنده است ، شخص خریدار را ملاقات نموده و در خصوص ملک ، امتیازات قیمت و…. صحبت نموده و اگر بر سر همه چیز به توافق رسیده شود قرارداد به وسیله بنگاه نوشته شده و عقد قرار منعقد می شود .
کد رهگیری
پس از توافقات حاصله بین خریدار و فروشنده می توان به وسیله نرم افزار های بنگاه های معاملاتی ، برای قرارداد ملک مورد توافق یک کد رهگیری دریافت نمود . بار کد رهگیری در قسمت راست در کنار قرارداد حک می گردد و دارای مشخصات مانند خریدار ، آدرس خریدار ، فروشنده ، مستاجر و آدرس کامل ملک می باشد . کد رهگیری شماره ای است که به یک ملک ، در سامانه ثبت و مستغلات کشور اختصاص داده می شود . این کد به راحتی و صراحت ، نشان می دهد که ملک در چه وضعیتی قرار دارد . پس دریافت کد رهگیری را می توان یکی از مراحل ثبت ملک در نظر گرفت .
مزایای دریافت کد رهگیری
بالا بردن امنیت معامله ، پیگیری ساده توسط مراجع قضایی ، جلوگیری از فسخ قرارداد به وسیله فروشنده ، تخلیه به موقع ملک در صورت اجاره و یا خرید ، پیگیری در زمانی که فروشنده مبلغ مورد نظر معامله را دریافت ننماید ، استعلام ملک از شهرداری .
دریافت سند
بعد از دریافت نمودن کد رهگیری ، دو طرف قرارداد باید به دفتر خانه رسمی برای ثبت قرارداد بروند . مدارک برای ثبت ملک ، مدارک هویتی دو طرف قرارداد به همراه گواهی پایان کار شهرداری ملک می باشد . گواهی پایان کار نشان می دهد که ملک مورد نظر دارای عوارض و مالیات نمی باشد و سند بدون مشکل می باشد . اگر مالک ملکی شخص حقوقی باشد . شماره ثبت حقوق آن و سایر مدارک برای انتقال سند لازم می باشد . اگر یکی از طرفین ، فروشنده یا خریدار در دفتر خانه حضور نیابند ، خریدار می تواند گواهی عدم حضور بگیرد و در صورتی که خریدار نتواند فروشنده را پیدا کند ، می تواند با گواهی عدم حضور در مراجع قضایی حضور یافته و درخواست هزینه پشیمانی از فروشنده را بگیرد . فروشنده ملزم می باشد تمام بدهی ملک مورد نظر را بدهد تا بتواند ملکش را به نام بزند .
استعلام از ملک
به گفته حامد امیری وکیل ثبتی در اصفهان ؛ زمانی که فروشنده مدارک شناسایی ، مبایعه نامه و سند مالکیت مالک به دفتر اسناد رسمی مراجعه می نماید ، دفتر مدارک مورد نیاز را گرفته و بعد از آن شروع به استعلام می نماید . استعمال برای نشان دادن این است که سند در گرو بانک یا ارگانی هست یا خیر و همچنین نشان دهنده این است که ملک مورد نظر در طرح های عمرانی ساخت و ساز شهری قرار دارد یا خیر . که این استعلام به صورت اینترنتی انجام گرفته می شود .
الزام به تنظیم سند رسمی
بعد از اینکه قول نامه یا مبایعه نامه تنظیم می گردد ، ممکن است فروشنده از تنظیم سند به نام خریدار سر باز زند و در دفتر خانه حضور نیابد در این حالت خریدار حق دارد با مراجعه به مراجع قضایی و در خواست الزام به تنظیم سند ، فروشنده را قانوناً مکلف به تنظیم سند نماید و حق خود را دریافت نماید . حتی در صورتی که فروشنده فوت کرده باشد ، باعث ضایع نمودن حق خریدار نمی گردد و دادگاه وراث فروشنده را ، موظف به تنظیم سند می نماید . پس در صورتی که فروشنده از حضور یافتن در دادگاه امتناع نماید، دادگاه با احضار نماینده ثبت اسناد ، اقدامات تنظیم سند برای خریدار را انجام می نماید و سند برای خریدار صادر می نماید .
اثبات مالکیت
گاهی ممکن است بین دو یا چند نفر به صورت همزمان خود را مالک یک ملک بدانند که در این زمان نیاز به اثبات مالکیت وجود خواهد داشت . در ابتدای امر باید گفت مالک کسی است که سند مالکیت به نام او در دفتر ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده است . پس کسی مالک شناخته شده است که بارعایت مقررات ملک به او انتقال یافته است ولی تعداد مواردی که بین دارندگان سند عادی و سند رسمی در مورد مالکیت اختلاف پیش آمده کم نیستند که در چنین مواردی اثبات مالکیت پیش خواهد آمد که بهترین راه مراجعه نمودن به یک وکیل ثبتی می باشد . حامد امیری ، بهترین وکیل امور ثبتی دراصفهان آماده کمک رسانی به شما عزیزان در کلیه دعاوی ثبتی می باشد .
امور اسناد
اداره امور اسناد دارای وظایف زیر می باشد:
۱٫رسیدگی نمودن به استعلامات و پاسخ دادن به سوال ها در مورد ثبت نمودن کلیه عقود و قرارداد ها و معامله ها و همچنین سایر روابط مالی اشخاص با یکدیگر در دفتر اسناد رسمی صورت می گیرد . پاسخ نمودن به استعلامات ادارات کل ثبت استان ها در شرایطی که به یکی از دلایل قانونی اشکالی در اجرای اسناد حاصل گردد .
۲٫ رسیدگی به اعتراض های اشخاص به دیگر عملیات های نظارت در پروندهای اجرایی و ثبتی .
۳٫ صادر نمودن دستور اجرای آرا و نظریه های مشورتی شورای عالی ثبت در مورد اسناد به واحد های زیربط .
۴٫ صادر نمودن بخش نامه های مربوط به محجورین و ورشکستگان طبق احکام مرجع های قضایی .
اداره ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات
اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ، از لحاظ ثبت شرکت ها نقش مهمی در هویت بخشی به نهاد های اقتصادی و ایجاد نمودن امنیت اقتصادی و جذب پایدار ساختن سرمایه های سرگردان و از لحاظ مالکیت صنعتی به خاطر تاثیر مقولات مالکیت فکری مانند اقتصادی کردن اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری و حمایت حقوقی از تجار و بازرگانان و … برعهده دارد .
دعاوی ثبتی
در جریان ثبت املاک و اسناد و اجرای اسناد رسمی دعاوی صورت می گیرد و پرونده هایی در این خصوص در محاکم دادگستری مطرح و مورد رسیدگی قرار می گیرد .
مهم ترین دعاوی ثبتی
الزام به صدور شناسنامه ، اصلاح شناسنامه ، تغییر نام و تغییر سن شناسنامه ، ابطال شناسنامه ، درخواست صدور سند مالکیت ، الزام به تفکیک ، افراز ، ابطال عملیات اجرایی ثبتی ، ابطال سند مالکیت معارض ، اصلاح سند ، اعتراض به ثبت علامت تجاری یا اختراع ، اعتراض به تصمیم واحد ثبتی .
الزام به صدور شناسنامه
طبق رای وحدت رویه صدور شناسنامه برای اتباع ایرانی جز وظایف اداره ثبت احوال می باشد و اگر شخصی فاقد شناسنامه باشد و الزام اداره ثبت احوال را به صدور شناسنامه برای خودش در خواست نماید دعوا در دادگاه قابل رسیدگی می باشد . الزام اداره ثبت احوال به صدور شناسنامه مشروط به این است که فرد متقاضی ، شرایطی را که در قانون برای صادر نمودن شناسنامه قرار گرفته است مانند شرایط موضوع ماده ۴۵ اصلاحی قانون هویت و تابعییت را داشته باشد . پس شخصی که شناسنامه ندارد می تواند در صورتی که بالغ باشد خودش به صورت شخصی یا توسط وکیل و در صورتی که نابالغ باشد ولی یا قیم او باید دادخواست الزام به صدور شناسنامه را به طرفیت ثبت احوال برای ارسال به دادگاه عمومی تنظیم نماید .
وکیل ثبتی در اصفهان
حامد امیری ، یکی از بهترین وکیل امور ثبتی در اصفهان آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان و ارائه خدمات مشاوره و اخذ وکالت در تمام دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانوادگی ، امور ثبتی ، بیمه ، تعزیرات ، امور قرارداد ها و املاک می باشد . شما عزیزان می توانید برای مشاوره از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت به صورت آنلاین ، تلفنی و حضوری اقدام نمایید .
منبع : https://hamedamiri.org/وکیل-ثبتی-در-اصفهان/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023

وکیل ثبتی

#2
یکی از معمول ترین دعاوی در ایران، دعاوی ملکی هستند. در این بین بسیاری از افراد به قوانین ملکی آشنا نیستند و به همین جهت امکان احاقه حق خود را ندارند. وکیل ملکی خوب در تهران به پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری ملکی می پردازد، بنابراین باید تخصص و دانش کافی در زمینه املاک را داشته باشد به این صورت که به قوانین و آیین نامه های ملکی آشنا بوده و بتواند از حق و حقوق موکل خود دفاع کند. با توجه به گستردگی دعاوی ملکی می توان گفت که از پرونده های پیچیده نیز محسوب می شوند.

خلع ید، تنظیم سند رسمی، تعدیل اجاره بها، ابطال قرارداد اجاره، کلاهبرداری، مطالبه اجرت المثل، تقسیم املاک مشاع، اخذ پایان کار، فسخ معامله، جعل سند، رفع مزاحمت از ملک و … از دعاوی ملکی است که بروز آن ضرر مالی سنگینی به صاحب ملک وارد می کند، برای حل آن نیاز است که از وکیل ملکی خوب در تهران که در زمینه پرونده های املاک فعالیت دارد کمک بگیرید.

در واقع تمامی وکلای پایه یک دادگستری می توانند در زمینه پرونده های ملکی وارد شوند اما باید توانایی و اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشند تا مشکلاتی که در خرید و فروش و … به وجود آمده است را به طور قانونی حل کرده و عدالت را برقرار کنند.

منبع مقاله : بهترین وکیل ملکی در تهران
پاسخ

وکیل ثبتی

#3
دعاوی این حوزه معمولا به دو گروه دعاوی ثبتی و ملکی تقسیم میگردد. دعاوی ثبتی امور مرتبط با ثبت املاک شامل املاک مسکونی و تجاری، صنعتی، باغات و اراضی زراعی و کشاورزی می‌باشد. هر یک از این موارد دارای قواعد و شرایط خاص خود است. با توجه به اهمیت فوق العاده هر یک از آن ها ، اشتباه در هریک از مراحل ثبتی، اختلافات حقوقی سنگینی به بار خواهد اورد.
نکته بسیار مهم وکالت دعاوی املاک و اراضی این است که بسیاری از افراد به اشتباه برخی از دعاوی کیفری و حقوقی را به عنوان دعاوی ملکی در نظر میگیرند. به عنوان مثال کلاهبرداری فروش ملک و یا خیانت در امانت و یا دعاوی مرتبط با قراردادهای ملکی از دعاوی ملکی محسوب نمیشود.
از جمله مهمترین موضوعات مرتبط با دعاوی ملکی ، می توان به افراز، تفکیک و تحدید حدود املاک، الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به تحویل مبیع، اخذ صورت مجلس تفکیکی و … اشاره نمود. جهت وکالت در دعاوی ملکی به وبسایت دادیاران مراجعه کنید. 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان