انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

#1
طلاق چیست ؟
طلاق به تعریف وکیل طلاق توافقی در اصفهان در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است . طلاق ، قطع رابطه زناشویی به حکم دادگاه ، به درخواست یکی از طرفین یا هر دوطرف است. طلاق ویژه نکاح دائم است و نکاح منقطع از طریق بذل یا انقضا مدت صورت می گیرد .
تقسیمات طلاق
طلاق در قانون مدنی به دو قسم تقسیم شده است ؛ طلاق بائن و طلاق رجعی .
طلاق رجعی
طلاقی است که برای شوهر در مدت عده حق رجوع وجود دارد .
طلاق بائن
طلاقی است که برای شوهر در مدت عده حق رجوع وجود ندارد که شامل ؛ طلاق قبل از نزدیکی ، طلاق زن یائسه ، طلاق خلع و مبارات و همچنین سومین طلاق بعد از سه وصلت متوالی ، اعم از اینکه وصلت در نتیجه رجوع بودذخ یا در نتیجه نکاح جدید.
طلاق خلع
طلاق خلع؛ طلاقی است که زن به دلیل کراهتی که از شوهر خود دارد مالی به شوهر خود مب دهد و در مقابل آن طلاق می گیرد . اعم از اینکه مال مزبور عین مهر باشد یا معادل مهر باشد یا بیشار و کمتر از مهر باشد ، فرقی نمی کند .
طلاق مبارات
طلاق مبارات ، طلاقی است که در آن دو طرف نسبت به یکدیگر کراهت دارند .در این نوع طلاق باید عوض بیشتر از مهریه نباشد .
توافق زوجین برای طلاق
در قانون مدنی در مورد طلاق خلع و مبارات صحبت شده است که می توان آن را نوعی طلاق به توافق طرفین دانست . در طلاق خلع ، خلع و مبارات زن مالی به شوهر می دهد و از این راه موافق اورا برای طلاق جلب می کند .
برخی از حقوقدانان معتقدند طلاق با توافق پیش بینی نشده است زیرا طلاق ناشی از اراده ی مرد و حق و اختیار اوست و رضایت یا عدم رضایت زوجه نمی تواند اثری در موضوع داشته باشد .اگر مفهوم گسترده ای برای توافق زوجین و طلاق با توافق قائل شویم ، طلاق خلع و مبارات را می توان نوعی طلاق با توافق محسوب داشت ، درست است که این طلاق یک نوع ایقاع است نه عقد ؛ ولی شک نیست که بر اساس توفق طرفین واقع شده است و توافق مبنای ظلاق و انگیزه آنان بوده است . در قانون حمایت خانواده طلاق با توافق قلمروی وسیع تری است که به توضیح آن می پردازیم .
طلاق توافقی چیست ؟
امروزه طلاق توافقی پرونده های زیادی در دادگاه را به خود اختصاص داده است . و آمار بالای آن بسیار نگران کننده است . در این طلاق طرفین با توافق یکدیگر به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند کنار یکدیگر زندگی کنند و به درجه ای از کراهت نسبت به یکدیگر رسیده اند که دیگر حاضر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند و به درجه ای از خستگی رسیده اند که حاضر به توافق برای جدایی شده اند . در اینصورت بهتر است طرفین به وکیل طلاق توافقی در اصفهان مراجعه نمایید.
مدارک لازم جهت طلاق توافقی
۱٫اصل سند نکاحیه
۲٫اصل شناسنامه زن و مرد
۳٫کپی کارت ملی زن و مرد
۴٫ صورت جلسه طلاق توافقی
۵٫نامه مرکز مشاوره
۶٫گواهی عدم بارداری زوجه
پس از تصمیم زن و شوهر مبنی بر جدایی و عدم سازش باید در مورد همه چیز باید با جزئیات کامل توافق کنند ؛ مثل مهریه ، حضانت فرزند یا فرزندان مشترک ، نفقه زوجه و فرزندان وجهزیه اجرت المثل دوران زوجیت و که بهترین راه گرفتن یک وکیل طلاق توافقی در اصفهان در این زمینه است .
توافق مهریه در طلاق توافقی
یکی از مهم ترین مسائلی که زوجین باید با یکدیگر به توافق برسند مهریه است . مهریه از دیون ممتازه محسوب شده است و زن در مورد طلب خودش بابت مهریه بر دیگر طلبکاران ارجعیت دارد و درصورتی که زوجین در موردمهریه و شرایط پرداخت آن به توافق نرسند ، عملاً می توان گفت امکان طلاق توافق وجود نخواهد داشت . در طلاق توافقی زن می تواند تمام یا بخشی از مهریه خود را ببخشد یا بگوید که هیچ بخشی از مهریه ی خود را نمی بخشم و تمام آن را میخواهم ولی برای آن به مرد مهلت بدهد . در صورتی که زن برای پرداخت مهریه به مرد مهلت بدهد حتما مهلت باید مشخص و معین باشد. در مواردی ممکن است زن بخشی از مهریه اش را در مقابل ملاقات فرزند یا حضانت فرزند به مرد ببخشد که در این موارد هم باید شرایط و مهلت پرداخت کاملا روشن و بدون ابهام باشد .در صورتی که زوجین در مورد مهریه به توافق نرسند می توانند به یک وکیل طلاق توافقی مراجعه کرده تا وکیل با میانجیگری و سازش در مورد مهریه آن ها را توافق برساند .
توافق نفقه در طلاق توافقی
نفقه مانند مهریه یکی از حقوق مالی مهم زن به شمار آمده است . مرد موظف است نفقه ی زن خود را بدهد. زن در صورتی مستحق نفقه است که از انجام وظایف زناشویی خود سرباز نزده باشد و تمکین کرده و ناشزه محسوب نشود . نفقه مانند مهریه مقدار آن مشخص نیست با بسته به شرایط متفاوت است . در توافق نامه ی طلاق باید تکلیف نفقه ی زن مشخص شود و طرفین در مورد نفقه به توافق برسند و چنانچه زوجین در رابطه با نفقه به توافق نرسند امکان انجام طلاق توافقی وجود ندارد .
توافق اجرت المثل در طلاق توافقی
اجرت المثل ایام زوجیت نیز مانند مهریه و نفقه جزء حقوق مالی زن محسوب می شود ولی در مقایسه با مهریه و نفقه در درجه ی پایین تر قرار میگیرد . باراثبات اینکه زن مستحق اجرت المثل هست یا خیر با خودش است . طبق قانون مدنی اگر زوجه کارهایی که شرعاً بر عهده اش نبوده و عرفاً برای آن کار اجرت المثل مشخص شده باشد را به دستور زوج و با عدم قصد تبرع انجام داده باشد و برای دادگاه هم ثابت شود مرد موظف به پرداخت اجرت المثلی است که دادگاه مشخص می کند .
توافق در مورد فرزند در طلاق توافقی
حضانت و نفقه فرزند و یا فرزندان جزء مواردی است که زوجین باید با یکدیگر توافق نمایند .
حضانت فرزندان در طلاق توافقی
طبق ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی، حضانت و نگهداری فرزند یا فرزندانی که پدر و مادر آن ها از یکدیگر جدا شده اند ، مادر تا سن ۷ سالگی اولویت دارد و پس از ۷ سالگی اولیت با پدر است . ولی می توان برخلاف این ماده توافق کرد و دادگاه نیز می تواند با رعایت مصلحت فرزند تعیین تکلیف بنماید . پس در صورت وجود فرزند باید در طلاق توافقی درمورد حضانت فرزند یا فرزندان توافق و تعیین تکلیف نمود .
نفقه فرزندان در طلاق توافقی
براساس ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی ، نفقه فرزندان در اصل بر عهده پدر است و وظیفه ی پدر است که نفقه ی فرزندان را حتی اگر حضانت و نگهداری آن ها با مادر شد را بپردازد . اما ممکن است مادر برای بدست آوردن حق حضانت و نگهداری فرزند ، پرداخت نفقه را بپذیرد . در طلاق توافقی باید تکلیف نفقه ی فرزندان مشخص شود و در مورد آن باید توافق شود .
ملاقات فرزندان در طلاق توافقی
طبق ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی ، در صورتی که به هر دلیلی پدر و مادر طفل در یک منزل سکونت نداشته باشند هر یک از پدر و مادری که طفل تحت حضانت و نگهداری او نیست ، حق ملاقات طفل خود را خواهد داشت . در طلاق توافقی باید مکان و زمان ملاقات و سایر جزئیات مربوط به آن مشخص شود و اگر زوجین در این رابطه باهم اختلاف داشته باشند ، دادگاه تعیین تکلیف خواهد نمود .
توافق در مورد جهزیه در طلاق توافقی
مالکیت جهزیه ای که زوجه با خود به منزل مشترک می آورد خود زوجه است مشروط بر اینکه بتواند ثابت کند وسایل مکورد نظر را خود او یا خانواده وی خریداری نموده اند . برای اثبات این موضوع در بسیاری از خانواده ها از جهزیه لیست سیاهی تهیه کرده و به امضای داماد می رسانند ، یکی دیگر از موارد اثبات آن داشتن فاکتور خرید اجناس است . در هر صورت جهزیه یکی از اموال و حقوق زوجه است که باید در طلاق توافقی مشخص شود .
حامد امیری وکیل طلاق توافقی در اصفهان
حامد امیری وکیل طلاق توافقی در اصفهان و مدیریت موسسه ی حقوقی حامد امیری در اصفهان آماده ی پاسخگویی به تمامی پرسش های موکلین در مورد طلاق توافقی است . در صورت نیاز به مشاوره و اخذ وکیل طلاق و وکیل توافقی در اصفهان می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .
منبع: https://hamedamiri.net/وکیل-طلاق-توافقی-در-اصفهان/
 
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان