انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت های لوله های سیاه و لوله های گالوانیزه

تفاوت های لوله های سیاه و لوله های گالوانیزه

#1
همه صنایع و منازل مسکونی نیاز به آب و گاز برای تامین انرژی و نیازهای خود را دارند، به همین دلیل هم زندگی کردن بدون آب و گاز ممکن نیست، اما انتقال آب و گاز از منابع بدون استفاده از لوله ها فولادی یا پلاستیکی ممکن نیست. دو نوع ار پر کاربردترین لوله هایی که برای این منظور استفاده میشوند لوله های سیاه و  اند، به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم تفاوت ها و برتری های هر یک از این دو لوله را بررسی کنیم. اما در ابتدا پیش از اینکه به بررسی تفاوت های آنها بپردازیم بهتر است با آنها آشنایی نسبی داشته باشیم.

لوله سیاه

لوله سیاه نوعی از شناخته شده ترین لوله های فولادی است که جهت انتقال گاز و آب در ساختمان های مسکونی استفاده میشود، انواع  سیاه که بدون درز است، دلیل مقاومت بالایی که در برابر گرما و فشار دارد در سیستم های آتش نشانی و مبدل های گرمایشی و سرمایشی استفاده میشود.

این لوله ها را با استفاده از جوشکاری به یکدیگر اتصال میدهند، و مقاومت نسبتا مناسبی دارند.

لوله های گالوانیزه


فولاد گالوانیزه به نوعی فولاد گفته میشود که در برابر خوردگی مقاوم است، این نوع لوله ها را نیز با استفاده از یک لایه گالوانیزه پوشانده اند، و همین موضوع باعث افزایش کیفیت و افزایش عمر آنها شده است.

این لوله ها تنها قابل استفاده در خطوط آب هستند و به دلیل داشتن پوشش روی نمیتوان از آنها در خطوط گاز استفاده کرد، زیرا روی با تماس با گاز پوسته پوسته میشود و از بین میروند. اما این لوله ها مقاومت خوبی در برابر خوردگی در برابر آب دارند. اما با این وجود قیمت لوله گالوانیزه ار لوله سیاه گران تر است.

تفاوت های لوله سیاه و گالوانیزه

با وجود اینکه هر دو این لوله ها از فولاد ساخته شده اند. لوله های سیاه بیشتر مناسب خطوط لوله گاز و  مناسب برای خطوط انتقال آب است، ولی لوله سیاه در صورتی که برای لوله کشی آب استفاده شود به سرعت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی خواهد
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان