انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقایسه نسل های سرورهای HPE

مقایسه نسل های سرورهای HPE

#1
مقایسه نسل های 8 ، 9 و 10 سرورهای HPE
نسل های سرورهای HPE
سرورهای ProLiant شرکت قدرتمند Hewlett Packard Enterprise (HPE) در سطح جهانی، جایگاه مهم و خاصی دارند و می توان با اطمینان گفت که پر استفاده ترین سرور ها در میان کاربران هستند. به دلیل انعطاف پذیری در ارتقا و همچین قابل اعتماد بودن در پردازش اطلاعات، سرورهای HP بهترین انتخاب برای هر اندازه از کسب و کار، از یک شرکت کوچک گرفته تا سازمان های بزرگ می باشد.
در سال 2012 نسل هشتم (Gen8) سرورهای اچ پی معرفی شد که از نظر تجاری بودن، جایگاه خود را محکم کرد. دو سال بعد نسل نهم (Gen9) معرفی شد. در اواخر سال 2017 نسل دهم (Gen10) معرفی شد. با کسب 5 سال موفقیت های تکنولوژیک از نسل 8 تا 10، تفاوت های بسیاری میان این نسل ها وجود دارد. اما کدام نسل مناسب کسب و کار شماست؟
در این مطلب، ما نسل های 8 ، 9 و 10 سرورهای HPE را با هم مقایسه کرده و شما را متوجه تفاوت های آنها می کنیم. از نسل آخر (البته در هنگام نوشتن این مطلب) شروع می کنیم:
نسل دهم سرور HPE
در سرورهای نسل دهم HPE به لطف پیشرفت فناوری شرکت Intel ، پردازنده ها 71 درصد افزایش کارایی و 27 درصد افزایش هسته پردازشی داشته اند. امنیت بیشتر نیز در این نسل بهینه تر شده است. محافظت از Firmware، شناسایی بد افزارها و بازگردانی Firmware، ویژگی های جدید این نسل از سرورها هستند. سیستم هوشمند تنظیم کارایی، باعث می شود تا سطح مصرف از پردازشگر تنظیم شده و انرژی کمتری استفاده شود.
[عکس: comparing-hpe-server-generations-3-min.jpg]
  • 66 درصد افزایش پهنای باند حافظه برای افزایش کارایی برای نرم افزارهای حافظه محور

  • 27 بار عملیات سریعتر برای انجام پردازش های کسب و کار

  • 14 درصد افزایش تعداد هسته

  • 33 درصد فضای بیشتر حافظه
همچنین نسل دهم ، برای پردازش هیبریدی ابری طراحی شده است. پردازنده های جدید مورد استفاده در این نسل بهترین وضعیت را برای پردازش های هیبریدی ابری فراهم می آورد.
نسل نهم سرور HPE
این نسل از سرور گزینه ای ایده آل برای هر کسب و کاری می باشد. نسل نهم سه برابر پردازش بیشتری در همان میزان مصرف انرژی نسبت به نسل قبل خود دارد. در طول بقای سرور از لحاظ مصرف انرژی تا 62 درصد هزینه های مصرف انرژی کمتر می شود. همچنین 4 برابر کارایی بیشتری نسبت به نسل قبل در ذخیره سازی، حافظه و ارتباط شبکه دارد.
[عکس: comparing-hpe-server-generations-1-min.jpeg]
  • سه برابر افزایش ظرفیت ذخیره سازی و کارایی نسبت به نسل 8

  • 66 برابر سریعتر در ارتقاپذیری، رفع خطاها و ذخیره زمان مدیریت

  • امکان استفاده از رم های DDR4 تا سرعت نرخ انتقال 2133 مگاهرتز
طراحی و ساخت نسل نهم، قابلیت بسط پذیری را نیز فراهم کرده است. این نسل انعطاف پذیری بیشتری نسبت نسل 8 و حتی نسل 10 دارد. مدلهای بهتری در انتخاب پردازنده، 50 درصد کش L3 بیشتر نسبت نسل 8 و 18 هسته پردازشی بیشتر از دیگر ویژگی های این نسل است. همچنین امکان استفاده از رید کنترلرهای اینترپرایز، نگهداری و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را بهینه تر کرده است.
نسل هشتم سرور HPE
نسل هشتم البته پیشرفت و ارتقاهایی نسبت به نسل های قبل خود داشته است. در این نسل از سرور، طراحی نگهدارنده های هاردهای LFF و SFF به کلی تغییر کرد. بهینه سازی سرویس تنظیم حرارت تا 10 درصد و افزایش فضای پردازشی از دیگر تغییرات این نسل است. در ادامه رم ها با بهره گیری از SmartMemory و تکنولوژی DDR3 می توانند تا 1600 مگاهرتز نرخ سرعت انتقال داشته باشند. همین مسئله 20 درصد افزایش رم برای این نسل فراهم آورده است.
[عکس: comparing-hpe-server-generations-1-min.png]
توسعه پذیری سرورهای HPE ProLiant
توسعه پذیری سرورهای HP مهمترین ویژگی این سرورها است. قابلیت هایی همچون تغییر ظرفیت هاردها، رم ها و ارتقا پردازنده ها، در همه نسل ها امکان پذیر است. تمام نسل های نامبرده در این مطلب، ارتقاپذیری بالایی دارند. اما در هدف اچ پی از معرفی نسل نهم، کارایی و ارتقا پذیری بیشتر بوده است. این نسل تا 36 هسته پردازنده را پشتیبانی می کند. بر اساس مدل سرور، رایزرها می توانند کارتهای توسعه بسیاری را پشتیبانی می کنند.
[عکس: comparing-hpe-server-generations-1-min.jpg]
انتخاب نسل جدیدتر به صرفه است؟
به این نکته دقت کنید:
نقل قول:معرفی نسل های جدید سرور توسط HPE، دلیل بر این نیست که نسل های قبلی از کار افتاده اند.
هنوز نسل 8 و حتی نسل های قبل تر از آن، در سراسر جهان در حال استفاده بوده و حتی ارتقا پذیر هم هستند. با توجه به بودجه و نیاز و کسب و کار، تعداد بسیار زیادی کانفیگ سخت افزاری برای جمع آوری سرور در دسترس خواهد بود. اگر هنوز از نسل 8 سرورهای HPE استفاده می کنید، احتمالاً هنوز امکان ارتقا و بهره وری بیشتر از آن را دارید.
رسام سرور می تواند تامین کننده قطعات و همچنین جمع آوری کننده یک سرور از نسل 8 تا 10 برای شما باشد. تماس بگیرید یا از فرم استعلام قیمت سرور استفاده فرمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان