انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شینیون چیست؟

شینیون چیست؟

#1
داشتن موهایی زیبا در جامعه ی امروز نقش بالایی در زیبایی چهره ی اشخاص دارد، از قدیم آرایش موهای خانم ها تا به امروز رواج داشته است. معنای واژه ی شینیون گیس پشت سر می باشد. در هردوره شاید نوع خاصی از آرایش مو رواج بیشتری داشته است. به جمع کردن مو آرایش موها که برای زیباتر کردن مو به کار می رود، شینیون مو گفته می شود.
شینیون مو انواع مختلفی دارد، امروزه آرایشگرها با گذراندن دوره های تخصصی مدل های به روز را فرا می گیرند و به مشتریان خود ارائه می دهند . تاریخچه ی شینیون به یونان باستان باز میگردد جایی که بانوان موهای خود را با موهای زینتی از جنس  طلا یا عاج می پوشاندند.
سلیقه ی مشتری و انتخاب او نقش مهمی در انتخاب یک شینیون خوب را دارا می باشد .معمولا مشتریان با دادن عکس شینیون انتخابی خود به آرایشگرها از آن ها خواستار شینیون کردن موهای خود طبق آن عکس یا ژورنال می شوند و بعد از مهارت آرایشگر است که تعیین می کند آیا می توان یک شینیون را تا چه حد نزدیک به مدل پیشنهادی مشتری ارائه دهد. در گذشته شینیون معمولا به بسته شدن ساده ی مو پشت سر اکتفا می شد اما امروزه با تخصص در این کار، شینیون به یک شاخه اصلی در آرایشگری تبدیل شده است .
همه چیز درباره ی شینیون:
امروزه شینیون تنوع بسیار بالایی دارد. برای شینیون باید از محصولات آرایشی مناسب استفاده کرد. شینیون کارها با ارائه مدل های مختلف و جدید با یکدیگر رقابت می کنند . و همه روزه مدل های بی شماری در صنعت مد و زیبایی  وارد عرصه ی آرایشگری می شود. در خلق یک شینیون زیبا مهارت و هنر یک شینیون کار تاثیر شگرفی دارد.
در حین انجام شینیون در صورتی که موهای فرد حجم کمی داشته باشد شینیون کار باید موهای اضافی را به موهای مشتری اضافه نماید. بعضی از مدل های شینیون زمان بر بوده و هزینه ی بالایی برای مشتری دارند و یک آرایشگر حتما از روش های تثبیت کننده برای ثابت ماندن مدل شینیون استفاده می کند.
شینیون ها انواع مختلفی دارند. شینیون ساده ،پیچیده ،باز، بسته و خطی شینیون موی کوتاه..در هرنوع شینیون تغییرات مختلفی در سبک هر آرایشگر وجود دارد .بعضی از شینیون ها فقط مخصوص مجالس عروسی و جشن ها هستند، بعضی دیگر مناسب مجالس رسمی و بعضی برای استفاده ی روزمره هستند. امروزه شینیون یک شاخه و حرفه ی پر طرفدار در صنعت آرایش می باشد و این حرفه درآمد زایی بالایی دارد.
[عکس: chignon2-1-300x160.jpg]
نکاتی در مورد شینیون:
نکته ی قابل توجه برای زیبایی نتیجه ی کار در شینیون این است که یک شینیون کار باید بداند که به هر مدل صورت چه نوع شینیونی می اید. زیرا هر مدلی به یک مدل صورت بیشتر می اید، بنابراین توجه به این نکته بسیار مهم است. یکی از انواع جدید شینیون که بیشترین محبوبیت را امروزه در بین جوامع دارد شینیون خطی می باشد. برای انجام این شینیون اشنایی به تکنیک های این شینیون ضروری می باشد. شینیون های باز و نیمه باز یک شینیون زیبا برای انواع مجالس عروسی و مهمانی ها می باشد و برای لباس هایی با یقه ی باز یک انتخاب زیبا می باشد.
یک سری نکات برای بهتر دیده شدن شینیون وجود دارد از جمله اینکه استفاده ی کمتر از سنجاق ها و گیره ها در شینیون و عدم دیده شدن ان ها، استفاده از موهای طبیعی و مصنوعی برای افراد با موهای کم پشت، استفاده از فیکساتور به اندازه مقدار لازم برای ثابت ماندن کار. همچنین استفاده از رژ لب، ریمل، خط چشم و دیگر لوازم آرایش بسیار مهم است.
ابزارهای شینیون چیست؟
برای مثال گیره ی مو،پروتز مو،سنجاق مو،ابزارهای حرارتی مثل اتو مو، بابلیس و.. .قبل از انجام شینیون باید حالت وزی موها را برطرف نموده و موها به درستی شانه زده  باشند.زیرا داشتن گره در موها یا وزی و فری در مو باعث می شود به نتیجه ی مطلوبی دست پیدا نکنیم.فرم دهی به موها در شینیون خیلی حائز اهمیت است.
گاها در یک شینیون نیاز به دسته بندی موها داریم و هر دسته از موها شکل به خصوصی دارد برای مثال یک دسته ی موها  را فر و یک دسته  ی موها  را صاف می کنند.استفاده از اسپره ی مو در مراحل مختلف  مو توصیه میشود تا هر مرحله از مو با تثبیت باقی بماند.شینیون های حرارتی شینیونی می باشند که از ابزارهایی مثل گیره و.. برای انجام شینیون کمتر استفاده می شود و بیشتر ما ازابزارهایی مثل اتو مو،سشوار،بابلیسو.. استفاده می کنیم. در انتها باید بگوییم یه ارایش زیبا بدون داشتن یک مدل موی زیبا نمی تواند جلوه ی خود را به خوبی نشان بدهد.
 
محصولاتی که در لوازم آرایشی بسیار پر استفاده می باشند اعم از پودر دکلره و شامپو و محصولاتی برای کراتین مو و ریمل  و عطر و ادکلن می باشند.
پاسخ

شینیون چیست؟

#2
[color= var(--wd-title-color)]نیاز به شامپو سولفات فری کراتینه[/color]
آیا ما واقعا به شامپوی حاوی سولفات نیاز داریم یا شامپوی بدون سولفات هم میتواند مو را به همان اندازه تمیز کند؟
سولفات حاصل واکنش نوعی ماده شیمیایی و ایجاد نمک سولفاته آن است، انواع مختلفی از سولفات وجود دارد که از آنها به طور گسترده در صنایع متفاوت استفاده میشود.
رایجترین نوع سولفات مورد استفاده در صنعت مراقبت از مو، سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) است
که از وازلین و روغنهای گیاهی تولید میشوند.
بیشتر افراد باور دارند که هرچه کف محصولات بیشتر باشد قدرت تمیزکنندگی آنها نیز بیشتر است. Shy
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان