انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قیمت روز خودرو وارداتی تحت تاثیر چه عواملی است؟

قیمت روز خودرو وارداتی تحت تاثیر چه عواملی است؟

#1
افت قیمت ماشین‌های وارداتی، تفاوت بین میزان ارزش اتومبیل در زمان خرید و هنگام فروش آن است. با استفاده مداوم از خودرو، ارزش آن به مرور زمان کاهش می‌یابد. اگر همین فردا یک اتومبیل وارداتی را به مبلغ 500 میلیون خریداری کنید، بعد از سه سال ممکن است آن را به قیمت 300 میلیون بفروشید(در صورتی‌که قیمت‌ها به طور غیرمنطقی بالا نرود)، این بدان معنی است که خودروی شما در طی سه سال 40 درصد افت قیمت به خود دیده‌است.
متأسفانه تعیین کاهش ارزش خودرو به‌همین سادگی نیست و حتی به اینکه خودرو ساخت کجا باشد نیز مربوط است. اغلب خودروهای چینی، افت قیمت بیشتری را تجربه می‌کنند.

[عکس: 4-3.jpg]

5 عامل موثر در تعیین افت قیمت روز خودرو

در حال حاضر، چندین عامل می‌توانند در افت قیمت خودروهای وارداتی مؤثر باشند. برخی از مهم‎ترینِ این عوامل به شرح زیر هستند:
  • 1- مسافت پیموده شده: هر چه کیلومتر بیشتری رانندگی کنید، ماشین شما ارزش خود را بیشتر از دست خواهد داد. اما اگر بتوانید مسافت پیموده شده اتومبیل خود را پایین نگه دارید، در زمان فروش می‌توانید موفق‌تر عمل کنید.
  • 2- صدمه دیدن خودرو: صدمه به اتومبیل – چه از نظر ظاهری و چه داخلی‌‌(‌مکانیکی) – در افت قیمت ماشین تأثیر بسزایی دارد. همین‌که خریدار پی به این موضوع ببرد که جایی از خودرو صدمه دیده است، نباید انتظار داشته باشید که خودروی خود را در حالت معمول‌‌(‌بدون تصادف) به فروش برسانیم، مخصوصا این روزها که قیمت خودرو به صورت نجومی بالا رفته
  • 3- سوخت اقتصادی: خودروهایی که سوخت کمتری می‌سوزانند، اغلب ارزش خود را بعد از سال‌ها حفظ می‌کنند. یقیناً برای همه افراد، چه آن‎هایی که به دنبال خرید خودروی چینی هستند و چه افرادی که به ماشین‌های لوکس علاقه دارند، مقدار مصرف سوخت به یک اندازه از اهمیت برخوردار است.
  • 4- مدل ماشین: یقیناً مواردی مانند برند، کشور سازنده و حتی خدمات، در افت قیمت مؤثر هستند. برای مثال، کاهش ارزش یک خودروی از برند «مرسدس بنز» قابل مقایسه با محصولی از هیوندای نیست.
  • 5- سلیقه مصرف‌کننده: مانند هر حوزه دیگری، مُد روز و سلیقه کاربر از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع، سلیقه افراد در انتخاب ماشین در طول زمان تغییر می‌کند. برای مثال، زمانی کیا اسپورتیج در ایران بسیار محبوب بود، یا این‎که خودروی پژو 206 که به طور اعجاب‌‌انگیزی همچنان در مُد قرار دارد!.
از کجا می توانیم از قیمت روز خودرو خود مطلع شویم؟


راه های مختلفی برای فهمیدن قیمت روز خودرو وجود دارد، مثل مراجعه به نمایشگاه داران. اما قطعا ساده ترین راه، سرچ در گوگل در کمتر از یک دقیقه است. بعد از اینکه در گوگل سرچ کنید "قیمت روز خودرو" با سایت های متعددی مواجه می شوید. اکثر سایت ها، سایت های خبری هستند که معمولا فقط قیمت نمایندگی خودرو را ارائه می دهند زیرا دسترسی کافی به قیمت های بازار ندارند. سایت های آگهی خودرو نیز قیمت آگهی هایشان را نشان می دهند، آن هم اگر طبق قانون مجاز به انجام این کار باشند. قیمت آگهی را نیز هر فرد خودش مشخص کرده و اصلا معلوم نیست مبنا و اساس مناسبی داشته باشد. اما بعضی سایت ها هستند که روزانه چندین معامله خودرو انجام می دهند و قیمت پای معامله خودروهای مختلف، از جمله خودروهای گران قیمت وارداتی را می دانند. به نظر می رسد دسته آخر بهترین و معتبرترین راه دریافت قیمت روز خودرو داخلی یا وارداتی است.
یکی از سایت هایی که در دسته آخر قرار می گیرد، همراه مکانیک است که بیش از 7 سال تجربه در زمینه خرید و فروش و کارشناسی خودرو داشته و یکی از پربازدیدترین سایت های خودرویی ایران به حساب می آید. با مراجعه به صفحه قیمت روز خودرو وارداتی همراه مکانیک می توانید جدیدترین قیمت این خودروها را بر اساس معاملات رایج در بازار که چندین تا از آن ها توسط همراه مکانیک انجام می شوند را ببینید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان