انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طلاسازی

طلاسازی

#1
معمولا کسانی که دوره های طلا سازی را می گذرانند ، بعد از گذراندن این دوره ها می توانند به کسب و کار در این زمینه بپردازند و به شغل طلا  و جواهر سازی ادامه دهند .
طلاسازی همواره در همه ی زمان ها بازار گرمی داشته است . وارد شدن به این راه نیازمند علاقه و پشتکار است .
راه اندازی کسب و کاردر زمینه ی طلا سازی نیاز به سرمایه ی آنچنانی مانند مشاغل دیگر ندارد .
برای شروع این کار حتما باید دوره هایی را گذراند . حدود 20 دوره ی مختلف در این زمینه وجود دارد . این دوره ها شامل رشته‌هایی مثل مخراج کاری ، موم کاری (wax  ) ، ذوب کردن طلا ، مینا کاری ، ملیله سازی ، نقره سازی ، فروشندگی طلا و جواهر ، گوهر‌شناسی ، آبکاری طلا ، قلم زنی طلا ، طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر ، نرم افزار Matrix  ، نرم افزار Zbrush  ،  گوهر تراشی  ، ریخته ‌گری ، بسته‌بندی و عكاسی از طلا و جواهر و ... می شود .
رشته ای از طلا سازی با عنوان طراح جواهرات وجود دارد که می تواند شما را قادر سازد تا استعداد خلاقیت و مهارت های تجاری خود را با مهارت های دستی خود ترکیب کنید.
طراحان جواهرات با استفاده از جمله طلا، نقره و سنگ های قیمتی، جواهرات مختلفی را طراحی می کنند.
شما می توانید هم برای تولید انبوه، هم برای تعداد کم و هم به صورت سفارش داده شده توسط مشتری، طلا و جواهرات را طراحی کنید. اگر طراحی طلا و جواهرات را  برای شرکت انجام دهید ، طرح های شما توسط سایر کارکنان ساخته می شوند.
شما بعد از گذراندن دوره ی طراحی دستی طلا و جواهر می توانید به شرکت هایی که فعالیت طراحی طلا و جواهرات را انجام می دهند مراجعه کنید و طرح های خود را به آنها نشان دهید تا برای استخدام کردن شما تصمیم بگیرند . قطعا در مدت زمان اندکی می توانید همه ی هزینه ای که برای آموزش خود پرداخت کرده اید را با چند ماه کار کردن بدست آورید .
برای یادگیری طراحی طلا و جواهرات می توانید در دوره های آموزشگاه طلا سازی طلا فنون ثبت نام و شرکت کنید .
روشی که در بالا ذکر شد ، روش سنتی طراحی طلا و جواهر است  اما روش دیگری نیز وجود دارد که هم یادگیری آن زمان کم تری لازم دارد هم هزینه ی کم تری ، و هم بسیار راحت تر است .
روش جدید طراحی با نرم افزار ماتریکس و نرم افزار Zbrush  است .
این روش بر خلاف روش سنتی که اشباع شده ، هنوز اشباع نشده است و جای کار دارد .
مهم ترین گرايشي كه از طريق آن مي‌توان به اين حرفه وارد شد و خيلي سريع آن را ياد گرفت طراحي صنعتي است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان