انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش رقص آذربایجانی در تهران

آموزش رقص آذربایجانی در تهران

#1
رقص آذربایجانی یکی از رقص های سنتی و بسیار زیبا است که دارای انواع مختلفی است. این رقص با ملودی های مختلفی اجرا می شود. رقص آذربایجانی را می توان به عنوان یک هنر در نظر گرفت. آموزش رقص ترکی آذربایجانی در تهران در کلاس های گروه آموزشی اوتلار تحت نظر مربیان حرفه ای صورت می گیرد. برای یادگیری این رقص باید پشتکار زیادی داشت.
 
رقص آذربایجانی
در رقص آذربایجانی زیبایی و تنوع موج می زند. این رقص معمولا با ملودی هایی متفاوت برگزار می شود و برای هر موقعیتی از یک روش ویژه جهت این رقص استفاده می شود. رقص آذربایجانی از جمله رقص های بسیار مهم جهان است که یک هنر به شمار می آید.
[عکس: 44325-1-min.jpg]
 
انواع رقص آذربایجانی
آموزش رقص آذری بسیار متنوع است و در هر موقعیتی از روشی خاص برای این رقص استفاده می شود. در اینجا به معرفی چند نمونه از رقص های زنانه و مردانه آذربایجانی می پردازیم.
رقص اوزون دره:
اجرای این رقص توسط خانم ها صورت می گیرد و برای زمانی است که انتهای عروسی شده و خانواده داماد شروع به نواختن گارمون و قاوال می کنند. عروس خانم ها به اجرای این رقص می پردازند. ملودی که برای این رقص است آرام و گوشنواز است و این رقص دارای ظرافت و جذابیت زیاد است. اکنون این رقص را برای اجرای دو نفره عروس و داماد نیز انتخاب می کنند.
رقص لاله:
این رقص آذری را دختران جوان اجرا می کنند و مولودی آن خیلی آرام است. در این رقص از حرکات دست ها استفاده می شود و حرکات آن درجا می باشد و ظرافت زیادی در اجرای آن وجود دارد.
رقص نانازی:
اجرای این رقص نیز همراه با ملودی زیبا و تکرار شونده ای صورت می گیرد. در این رقص چرخش هایی در جا دیده می شود و اجرای آن را خانم ها همراه با ظرافت بسیار زیادی که همراه با راه رفتن با عشوه و ظریف است انجام می دهند. کشش دست ها در رقص نانازی بسیار زیبا است و پوشیدن لباس رقص آذری به آن جلوه ای بسیار زیبا می بخشد. هنگامی که رقصنده در این نوع رقص راه می رود حرکات او شبیه پیراهنش است که جریان باد به حرکت در می آید.
رقص آلچا گولو و بنفشه:
این نوع رقص از جمله رقص های بسیار قدیمی آذری به شمار می آید که اجرای آن را خانم ها انجام می دهند و در ریتم های تند و کند می باشد. با توجه به نوع شعر ملودی حرکات طرح ریزی شده در این رقص به اجرا در می آیند.
رقص بریلیانت:
این نوع رقص آذری هم به صورت مردانه و هم زنانه اجرا می شود. در آن ریتم تند وجود دارد که با تمپو نواخته می شود و برای مردان این ریتم به اجرا در می آید. نوع دیگر آن با ملودی بسیار آرامی است که در آن ظرافت زیاد وجود دارد و خانم ها آن را با سرعت بسیار آرام اجرا می کنند.
رقص توی:
این نوع رقص برای عروسی است و در آن معمولا در آن اقوام عروس و داماد هنگامی که عروس و داماد در خودرو هستند به اجرای آن می پردازند. این رقص دسته جمعی است و حرکات آن با گام هایی تند و یک سو است. همچنین در گذشته هنگام اجرای این رقص در دست رقصنده ها یک مشعل بوده است. اجرای این رقص امروزه در کشور ایران به ندرت صورت می گیرد و به جای آن از رقص آرام و لزگی که ترکیب شده اند، به اجرا در می آید.
[عکس: 44325-3-min.jpg]
آموزش رقص آذربایجانی
چندین سال است که آموزش رقص آذری در تهران در کلاس های مختلفی انجام می شود. رقص آذربایجانی دارای ابعاد بسیار زیادی است و نباید به آن فقط به عنوان شادی و اجرا در عروسی ها نگاه کرد. این رقص یکی از رقص های مهم جهان است که دارای پایه و اساس می باشد. آموزش رقص آذربایجانی در تهران معمولا با تدابیر مختلف صورت می گیرد و این رقص را به عنوان یک هنر در نظر می گیرند.
رقص آذربایجانی در تهران
برای آموزش رقص آذربایجانی در تهران لازم است که شرکت کنندگان با رقص آشنا باشند و با موسیقی آذری و ریتم های آن از قبل آشنا شده باشند. این رقص به دلیل پیچیدگی های زیادی که دارد در کلاس های آموزش رقص آذربایجانی در تهران نیز پیچیدگی هایی به چشم می خورد و فرد برای یادگیری نیاز است که پشتکار بسیار زیادی داشته باشد. اگر به دنبال مرکزی برای آموزش رقص آذربایجانی در تهران هستید، گروه آموزش رقص آذربایجانی اوتلار یکی از مراکزی است که به آموزش این هنر می پردازد.
[عکس: 44325-2-min.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان