انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رقص آی بری باخ

رقص آی بری باخ

#1
اصالت، هیجان و تنوعی که در انواع رقص آذری وجود دارد سبب شده تا افراد بسیاری به یادگیری و آموزش رقص ترکی علاقه مند شوند. هماهنگی حرکات با ریتم ملودی، لباس هایی با رنگ های شاد و یک دست، اجرای حرکات گروهی به صورت کاملا حرفه ای و هماهنگ از ویژگی ها و جذابیت های انواع رقص آذربایجانی است. یکی از نام آشنا ترین و متداول ترین آن ها، رقص آی بری باخ است که آن را در اکثر مراسم ها اجرا می کنند. در ادامه با منشا به وجود آمدن این رقص و ملودی آن بیشتر آشنا می شوید.
رقص آی بری باخ متعلق به کدام منطقه است؟
رقص آی بری باخ  از اصیل ترین رقص های ترکی است. در زبان آذربایجانی به صورت Ay bəri bax نوشته می شود و در زبان فارسی به معنی "مانند ماه نگاه کن" می باشد. بری باخ از قدیمی ترین رقص های محلی و فولکلوریک مردم آذربایجان است. به گفته برخی از اهالی مردم آذربایجان ملودی اصلی این رقص در محلی به نام آغدام است. اما همانطور که می دانید گسترش زیادی در بین مردم آذربایجان داشته و در برخی از منطقه های تبریز هم فراگیر شده است. این رقص را در منطقه شکی با پوشیدن لباس ملی قدیمی اجرا می کنند.
[عکس: Untitled-10.png]
رقص آی بری باخ چگونه انجام می شود؟
از ریتم موسیقی آن به وضوح مشخص است که حرکات رقص باید به آرامی و همراه با آرامش خاصی انجام شود. یکی از اصول رقصیدن این است که مجری رقص باید حرکات خود را مطابق با ملودی آهنگ پیش ببرد. تا برای بیننده جذابیت داشته باشد. رقص آی بری باخ به صورت انفرادی یا گروهی توسط خانم ها انجام می شود که حرکات آن را به صورت آهسته و منظم پشت سر هم به اجرا در می آورند.
آموزش رقص آی بری باخ توسط گروه حرفه ای اوتلار
بدون شک علاقه مندان به رقص به خصوص رقص های آذربایجانی می دانند که رقص آی بری باخ از متداول ترین و معروف ترین رقص هاست. رقصی که در هر مراسمی می توانید آن را اجرا و چشم هر بیننده ای را مجذوب رقص زیبای خود کنید.
گروه هنری اوتلار با سال ها تجربه در زمینه آموزش رقص آذربایجانی در تهران قادر است  نه تنها آموزش رقص آی بری باخ، بلکه انواع آموزش رقص ترکی آذربایجانی در تهران، آموزش رقص آذری در تهران و آموزش رقص آذربایجانی را برای علاقه مندان به این زمینه فراهم کند.
طبق سوابق درخشان این گروه اساتید مجرب اوتلار به بهترین شکل ممکن به هنرجوهای عزیز آموزش می دهند. آموزش رقص با توجه به اصول و قواعد و فراگیری فلسفه به وجود آمدن آن از جمله اهداف کلاس های آموزشی گروه بین المللی اوتلار است. از خدمات ویژه و خاص دیگری که توسط این گروه ارائه می شود می توان به ساقدوش های فوق العاده حرفه ای برای مراسم عروسی و اجرا کنندگان رقص در مراسم های عمومی و خصوصی مثل همایش ها و یا حتی جشن تولدهای شما اشاره کرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص  انواع آموزش رقص آذری توسط این گروه و همینطور خدمات مربوط به مجالس و ساقدوش ها می توانید به وب سایت رسمی اوتلار مراجعه کرده و از قسمت تماس با ما با مشاوران این گروه در ارتباط باشید و  اطلاعات لازم را کسب نمایید.
[عکس: -آذری-karnaval.ir32-min.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان