انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کتابفروشی اینترنتی

کتابفروشی اینترنتی

#1
کتابفروشی اینترنتی
کتاب راه‌آهن زیرزمینی,

اگر کتاب‌خوان باشید قطعاً تاکنون کتاب‌های بسیاری خوانده‌اید و به دنبال کتاب‌های جدیدتر با موضوعات جذاب‌تر می‌گردید. کتاب خواندن بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت به شکلی مفید است. ما سعی نموده‌ایم در وبگاه کاواک بهترین‌ها در دنیای کتاب را به شما عزیزان معرفی نماییم تا بیش از پیش به کتاب علاقه‌مند شده و همچنین با کتاب‌های مشهور جهان ادبیات نیز آشنا شوید. یکی از این کتاب‌های مهم و خواندنی که در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب جایزه‌ی ادبی پولیتزر شد، کتاب «راه‌آهن زیرزمینی» اثر نویسنده‌ی آمریکایی «کولسون وایتهد»‌ می‌باشد.

کولسون وایتهد نویسنده‌ی کتاب راه‌آهن زیرزمینی پیش از این رمان، پنج کتاب دیگر نیز به رشته‌ی تحریر درآورده بود، اما هیچ‌کدام از آن‌ها موفقیت این کتاب را نداشتند و وایتهد با نوشتن این رمان بود که در دنیای ادبیات شناخته شد. این کتاب در سال ۲۰۱۶ برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی شد و سپس در لیست کتاب‌های منتخب برای گذراندن تعطیلات تابستانی رئیس‌جمهور سابق آمریکا «باراک اوباما» انتخاب شد.

به گفته‌ی وایتهد ایده‌ی اصلی این رمان موفق در سال ۲۰۰۰ در ذهن او شکل گرفته است اما او در نویسندگی به حدی چیره‌دست نبوده که بخواهد آن زمان این رمان را روایت کند، به همین‌خاطر بعد از نوشتن چندین کتاب و کسب تجربه‌ی بیشتر شروع به نوشتن «راه‌آهن زیرزمینی» کرد.

موضوع اصلی رمان درباره‌ی برده‌داری در تاریخ آمریکا است؛ بی‌شک انتخاب نام کتاب نیز بی‌دلیل نیست، زیرا نام راه‌آهن زیرزمینی به شبکه‌ای بزرگ اشاره می‌کند که فعالیت‌های پنهانی داشته و به برده‌ها برای فرار از دست اربابان ظالمشان کمک می‌کرده است، حتی قشر سفیدپوستان نیز در کنار سیاه‌پوستان در این شبکه فعالیت می‌کردند. در این شبکه که نام راه‌آهن زیرزمینی برای آن انتخاب شده بود اصطلاحاتی مورداستفاده قرار می‌گرفت که واقعاً در راه‌آهن و قطار به کار می‌رود و وایتهد در داستان خود از این مفهوم استفاده نموده‌است. شخصیت اصلی داستان برده‌ای قهرمان به نام کورا می‌باشد که فقط پانزده سال دارد. کورا تصمیم می‌گیرد به همراه برده‌ای تازه‌وارد به نام سزار از مزرعه‌ی پنبه‌ای که در آن کار می‌کنند فرار کند و در حین فرار ماجراهای خطرناک و هیجان‌انگیزی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. این کتاب هیجانات خاص خود را دارد که بی‌شک برای خوانندگان جذاب است.
در گزیده‌ای از کتاب می‌خوانیم:

«کورا دختری است که در یک مزرعه‌ی پنبه در ایالت جورجیا برده است و کم‌کم قدم به دنیای زنانگی می‌گذارد، دوره‌ای که دردهای بیشتری در انتظارش است. یک روز سزار، برده‌ی جدیدی که از ویرجینیا آمده، با او در مورد راه‌آهن زیرزمینی صحبت می‌کند و با هم تصمیم سختی می‌گیرند: فرار. راه‌آهن زیرزمینی، هم به سرزمین آزاد متصل می‌شود، هم به سرزمین‌های موافق برده‌داری. می‌توان با سفر در این راه‌آهن، چهره‌ی واقعی آمریکا را در آن دوران دید؛ اما آن دو به کجا می‌رسند و چه سرنوشتی در انتظارشان است؟»
درباره‌ی نویسنده

کولسون وایتهد رمان‌نویس آمریکایی در سال ۱۹۶۹ در نیویورک آمریکا به دنیا آمد و در منتهن بزرگ شد. او در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد و به‌واسطه‌ی آشنایی با یک فردی در دانشگاه، بعد از اتمام تحصیلاتش در مجله‌ی ویلیج وویس کار نویسندگی را شروع کرد. وایتهد تاکنون شش رمان نوشته است. راه‌آهن زیرزمینی در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا را برای او به ارمغان آورد و در سال ۲۰۱۷ او برنده‌ی جایزه ادبی پولیتزر شد. کتاب راه‌آهن زیرزمینی برای اولین بار در ایران در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات ثالث به چاپ رسید و بار دیگر در سال ۱۳۹۷ برای دومین‌بار به چاپ رسید. امین حسینیون و رکسانا صنم‌یار این رمان را به فارسی ترجمه کرده‌اند و هم‌اکنون به قیمت ۳۸٫۵۰۰ تومان بر روی کتابفروشی اینترنتی کاواک به صورت آنلاین قابل‌خرید است. این کتاب با داستانی هیجان‌انگیز پیشنهاد خوبی برای شما می‌باشد، از خواندن این رمان جذاب غافل نشوید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان