انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک

عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک

#1
بخش دیگر از خدماتی که در تویولند می توانید دریافت نمایید مربوط به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای وارداتی است. گیربکس اتومبیل یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده و نقشی کلیدی در عملکرد بهینه و مطمئن خودرو ایفا می نماید.
گیربکس یا جعبه دنده در دو نوع دستی و اتوماتیک ساخته می شود. گیربکس های دستی نخستین سیستم جعبه دنده طراحی شده در صنعت خودروسازی دنیا بودند. اما طراحی و مهندسی داخلی گیربکس های اتوماتیک کمی پیچیده تر از گیربکس های دستی است. لذا تعمیر گیربکس اتوماتیک نیز به مراتب دشوارتر بوده و نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد. در صورت بروز مشکل چانچه بتوانید در همان مراحل اولیه اقدامات لازم را جهت رفع مشکل و تعمیر جعبه دنده اتوماتیک انجام دهید، تعمیرات آن کم هزینه و ساده خواهد بود. ولی با ادامه دار شدن موضوع، کار تعمیرات به فرآیندی پرهزینه و زمان بر تبدیل خواهد شد.

[عکس: automatic-gearbox-repair-2.jpg]

تویولند می تواند خدمات ویژه و کاملی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای وارداتی به مراجعین خود ارائه داده و با زمان بندی مناسب و هزینه ای منطقی، انواع مختلف گیربکس های اتوماتیک از جمله گیربکس تیپ ترونیک، گیربکس های سیاره ای AT، گیربکس های CVT و گیربکس های دو کلاچه DCT را عیب یابی و تعمیر نماید.
وظیفه اصلی گیربکس انتقال قدرت تولید شده توسط موتور اتومبیل به دیفرانسیل و چرخ های آن است. گیربکس های اتومات از چند بخش تشکیل شده اند. این بخش ها عبارتند از: مبدل گشتاور (توربین، روغن گیربکس و … )، کامپیوتر مرکزی (ECU)، شیرهای برقی یا سنولوئید، کلاچ گیربکس اتوماتیک و چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک.
هر یک از این بخش ها ممکن است دچار مشکلاتی شده و در عملکرد جعبه دنده اختلال ایجاد نمایند. خرابی هایی نظیر تقه زدن، خورده شدن چرخ دنده ها، خرابی و از کار افتادگی کامپیوتر مرکزی، گاز خوردن هرز اتومبیل، خرابی توربین، سوختگی و فرسودگی روغن گیربکس، نشتی محورها و واشرها، ضعیف یا خراب شدن شیر برقی، لغزش گیربکس و … برخی از مشکلاتی هستند که تویولند می تواند جهت تشخیص آنها و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو اقداماتی موثر انجام دهد.
خرابی گیربکس معمولا هنگام سرویس های دوره ای یا با روشن شدن چراغ مخصوص گیربکس و در برخی موارد با شنیدن سر و صدای اضافه در هنگام رانندگی قابل تشخیص است. تویولند با داشتن کادر مجرب، بهترین گزینه برای برندهایی همچون بنز، بی ام و ، تویوتا ، کیا و کلیه برندهای وارداتی است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان