انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاریخچه و آینده سرور های اختصاصی

تاریخچه و آینده سرور های اختصاصی

#1
[عکس: apo.jpg]

سرور اختصاصی از اوایل دهه ی ۲۰۰۰ به طور منظم بخشی از صنعت هاستینگ بوده است.
قبل از سرور اختصاصی، تمام وب سایت های میزبانی شده و شبکه های متصل به آن از سرورهای اشتراکی استفاده می کردند و در نهایت سرور مجازی که به آنها VPS گفته می شد. از آن زمان، تغییرات زیادی به وجود آمد اما سرورهای اختصاصی هنوز هم توسط تعدادی از سازمان ها برای ارائه ی منابع تضمین شده و محیطی برای اشتراک سخت افزار بوده و با دیگر سازمان ها به اشتراک گذاشته نمی شده است.

 

دلایل زیادی وجود دارد که سازمان ها سرور اختصاصی را به اشتراکی ترجیح دهند. داشتن منابع تضمین شده به طور چشمگیری در بهبود عملکرد و سرعت وب سایت تاثیر گذار خواهد بود.همچنین سرور اختصاصی با ارائه ی محیط اختصاصی, کنترل و امنیت بیشتری را برای نیازهای تجارت شما ارائه می کند. برخی از شرکت ها هم، سرور اختصاصی را برای مطابقت با مقررات, از قبیل مقررات HIPPA برای سازمان های مراقبت بهداشتی و مقررات PCI برای سایت های تجارت الکترونیک که پرداخت مستقیم از سایت انجام می شود به جای استفاده از Paypal یا Squre, مورد استفاده قرار می دهند.

 

تاریخچه ی مختصری از سرور اختصاصی

در دهه ی ۱۹۹۰ میزبانی های وب شروع به ارائه ی سرورهای اشتراکی کردند زیرا موضوع اینترنت رونق گرفته و کسب و کارها نیز برای انجام فعالیت خود از آن استقبال نمودند.مایکروسافت در سال ۱۹۹۸ بسته های میزبانی وب را ارائه کرد و به نوعی مشتریان خود را با یک روش مقرون به صرفه برای فعالیت آنها, آشنا کرد. به همین ترتیب سرورهای Rack در دهه ی ۹۰ معرفی شدند و به عنوان جایگزینی برای ماشین هایی که اساسا نقش رایانه ی رومیزی را داشتن قرار گرفتند. سرورهای اختصاصی در طول سال ها محبوب تر شد و با افزایش تقاضای کسب و کار نیاز به آنها نیز افزایش داشته است

 

روند فعلی و آینده

در حال حاضر عملکرد پردازنده ی سرور از MGHZ بالا رفته و به تعداد هسته ی پردازنده وابسته است. همچنین تکنولوژی ذخیره سازی تغییر کرده است. نوع هاردیسک از دیسک های چرخشی که توسط سرورها خوانده می شوند, استفاده می کنند و روی بازوهای متحرک سخت افزار سرور اختصاصی اصلی, به اندازه ی ۱۰۰ گیگابایت افزایش یافته است. علاوه بر تغییر در مقیاس, سرور اختصاصی در حال حاضر دارای درایوهای SSD است که مزایای عملکرد قابل توجهی نسبت به HDD ارائه می دهد.

 

پیش بینی می شود در سال های پیش رو, هاردهای SSD برای همه ی سرورهای اختصاصی, به صورت استاندارد قرار داده شوند و هسته ها هم معیار سنجش قدرت cpu باشند. سرورهای اختصاصی نه تنها کارایی سریعتری را ارائه میکنند بلکه سرعت و راحتی کار برای سازمان هایی که به دنبال استقرار هستند را در پی خواهد داشت. استقرار سرورهای اختصاصی روزها و هفته ها ممکن است زمانبر شود.ساخت سخت افزار, نصب دستی و راه اندازی نرم افزار, اتصال و عیب یابی یک سرور,یه پروسه ی طولانی است که در صورت اتوماسیون شدن آن ,این زمان به ۴۸ ساعت یا حتی کمتر کاهش خواهد یافت.

 
اتوماسیون سرورهای اختصاصی مدیریت آنها را در طول این سالها ساده تر ساخته است و ارائه کنندگان خدمات را قادرمی سازد که تعداد زیادی سرور را جدا از نصب و آپدیت ,سریعا در دسترس قرار دهند. همانطور که اینترنت و کسب و کار برای ادامه داشتن, نیازمند تکامل و پیشرفت است, سرورهای اختصاصی هم نیازمند تکامل و پیشرفت هستند و به مشتریان خود کمک می کنند تا با بهترین هزینه, بودجه ی IT خود را بدست آورند.
https://www.novinhost.org/blog/847-%D8%A...DB%8C.html
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023

تاریخچه و آینده سرور های اختصاصی

#2
سلام  Butterfly

اومدم کلی اطلاعات باحال در مورد خرید سرور (خرید سرور HP، اختصاصی و مجازی) بدم.
4 تا مقاله زیر رو بخونید بعد اقدام به خرید کنید:

علی هدایتی
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان