انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسونا در بازاریابی محتوایی چه نقشی دارد؟

پرسونا در بازاریابی محتوایی چه نقشی دارد؟

#1
بازاریابی محتوایی
پرسونا در بازاریابی محتوا اهمیت فراوان دارد. همان طور که در بخش های قبل هم ذکر کردیم، مهم ترین قسمت بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا می باشد. در همان ابتدای امر، هدف شما از تولید محتوا باید به گونه ای باشد تا محتوا در ذهن کاربران و خوانندگان ماندگار شود و آن را به خوبی تجسم کرده و مجذوب آن محتوا گردد.


[عکس: persona..jpg]
 
یک نویسنده حرفه ای باید هنر خلق یک تصویر واقعی، هنری و احساسی را داشته باشد. به این ترتیب یک متن عالی و جذاب می تواند در متقاعد کردن و جذب مخاطبان نقش اساسی داشته باشد نا گفته نماند که برای تولید محتوا خوب به سئو خوب هم نیاز است. چرا که این دو رابطه قوی با هم دارند.
 
پرسونا در بازاریابی
هر شرکت تبلیغاتی برای آن که بتواند یک بازاریابی موفق و قوی داشته باشد، در وهله اول به نوشتن استراتژی بازاریابی نیاز دارد. در این راه می توان به خوبی مخاطب، سلایق و نیاز های او را شناخت. بنابراین به راهی که ما در آن مخاطب و نیاز او را شناسایی می کنیم را پرسونای بازاریابی می گوییم. در واقع در بازاریابی شما می توانید از پرسونای خریدار برای هدفمند کردن هدف‌گذاری بازاریابی و کسب و کارتان بهره ببرید.
 
شاید جالب باشد که بدانید شما با کمک پرسونا، خیلی راحت می توانید به افکار، سلایق، مشکلات، نیازها و دیگر چیزهای مشتری هایتان پی ببرید.  به این ترتیب با داشتن این شناخت شما خیلی راحتتر می توانید محتوای جذاب و قوی برای مخاطب خود تولید نمایید. این محتواها می توانند برای هر شاخه یا زمینه زمینه کاری باشد همچنین می تواند برای وبسایت، شبکه های اجتماعی، وبلاگ و غیره باشند. مهم این است که به بهترین نحو نوشته و تاثیر مثبتی روی مخاطبان داشته باشند. ولی چیزی که خیلی اهمیت دارد برای نوشته یک محتوای بی نقص باید استراتژی های بازاریابی و تولید محتوا را بدانید.
 
چیز هایی که می توانید در پرسونا جای دهید بهتر است مربوط به کسب و کار شما باشد، همچنین به برند و خدمات و محصولات شما هم در آن دخیل هستند. بهر حال یکسری مراحل برای داشتن یک پرسونای خوب وجود دارد. شرکت دیجیتال مارکتینگ رادمان در ادامه این مراحل را برایتان توضیح خواهد داد. با ما همراه باشید.
شناختن پرسونا
برای ساخت یک پرسونای بازاریابی نیاز دارید که هر آن چه که درباره مشتریان لازم است بدانید. برای مثال شامل پیشینه مشتری، نیازها، مشکلات و اهداف می‌شود. پرسونای شما هرچقدر در پرسونای بازاریابی خود اطلاعات مشتریان را اضافه کنید، بهتر است. لازم است حدود پنج پرسونا برای مشتریانتان داشته باشید. خیلی مهم است تا در این باره مشتریان بالقوه خود را بشناسید.
 
به این ترتیب برای شناخت پرسونای خود بهتر است از چند عبارت ساده استفاده نمایید. هدف از پرسونا این است که باید حتما تعیین کند به چه دلیل مشتری جذب محصولات و خدمات شما شده و از بین رقبا شما را  ترجیح می دهد.
 
مشخصات پرسونای خوب
مشخصات فردی که شاملنام، سن می باشد.
زمینه شغلی مانند مسئولیت‌ها، کارهای روزانه، نوع شغل.
ارائه وضعیت به این صورت که اطلاعاتی مشتری و شغل او در آن باشد. مانند سمت، ساعات کاریشان، نوع شرکت و غیره.
مشکلاتی که برای خریدار به وجود می آیدکه باعث شود به فکر چار بیوفتد و به دنبال کالا یا برند دیگری برود.
دلایل مقاومت مشتری که چرا با این که وقت صرف می کنید اما باز او نسبت به شرکت و خدمات شما بی میل است و رقبتی نشان نمی دهد.
ارائه راه حل های منحصر به فرد که می تواند به مشتریان شما در پیدا کردن شرکت شما کمک نماید.
بررسی خواسته ها و انتظارات مشتریان که ممکن است بعدها از شرکت شما داشته باشند.
درج پیام تاثیر گذار در هر سبکی که باعث جذب بیشتر مخاطبان شود.
اگر می خواهید در آینده تصویر خوبی از شغل و برند و خدمات شما در ذهن مخاطبان و همچنین مشتریان هک شود و به محصولات و خدماتتان جذب گردند، داشتن یک پرسونای قوی و با جزئیات می تواند شما را به هدفتان برساند. این پرسونا باید با موضوع خرید و نیاز متقاضیان و مشتریان شما هماهنگ و مرتبط باشد تا بتوانید نیاز آن ها را بیشتر شناخته و در صورت بروز مشکلاتی، بتوانید آن ها را به بهترین نحو حل نمایید. به این ترتیب آینده روشن و درخشانی در کسب و کارتان رقم خواهید زد.
مورد استفاده پرسونا
به جای اینکه پرسونای شما در شرکت بین دیگر اسناد در فقسه خاک بخورند، از آن ها استفاده هوشمندانه و بهینه بکنید. اگر با آگاهی و به بهترین نحو از پرسونای خود اسنفاده نمایید، تحول چشمگیری در بازاریابی شما اتفاق خواهد افتاد و شما در آینده نه چندان دور شاهد موفقیت هایی در زمینه کاریتان خواهید شد. قصد داریم در ادامه نکاتی را برای مفید بودن پرسونای به شما ارائه دهیم.
 
شما می توانید برای شرکت خود کمپینی طراحی نمایید. این کمپین می تواند شامل استراتژی و خدمات ارزنده و مهم کسب و کار شما باشد. برای مثال اگر شما شرکت دیجیتال مارکتینگ دارید می توانید کمپینی در خصوص سئو سایت، لندینگ پیج، تولید محتوا و غیره راه اندازی کنید. بهتر است این کمپین خاص و متناسب با یکی از پرسوناهایی که طراحی نمودید باشد.
قبل از اینکه پرسونا را طراحی کنید بهتر است یک کار دیگر را هم انجام دهید. بهتر است تعیین کنید که می خواهید از کدام ابزار و راهکار بازاریابی برای کدام یک از پرسوناهایتان استفاده نمایید. این به شما کمک می کند تا هدفمند در کار خود پیش بروید.
پرسوناهای خود را حتما به مشتریان خود ارائه دهید. اینگونه به آن ها نشان داده اید که شما توانسته اید شناخت خیلی خوبی از آن ها و نیاز هایشان به دست آورید. به این ترتیب می توانید اعتماد مشتری خود را هم به خوبی جلب نمایید.
سعی کنید به شکل منظم پرسونای خود را آپدیت و به روز رسانی کنید. و اطلاعات دقیق تری را به آن اضافه نمایید. این اطلاعات را معمولا می توانید پس از همایش ها و میتینگ ها به دست آورید.
 
 
به این ترتیب، تا الان به این موضوع پی بردید که یک پرسونا می تواند زیربنای شغل شما باشد. باید در نظر داشته باشید که پرسونا به منظور نوشتن استراتژی های مارکتینگ خیلی ضروری می باشد و باید حتما به آن توجه نمود.
 
آژانس دیجیتال مارکتینگ رادمان مفتخر است تا با ارائه و پیاده سازی راهکارها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، شما و برند شما را به پله های ترقی سوق دهد .با رادمان شعبه اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
منبع:
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان