انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ویزای تحصیلی سوئد را چگونه بگیرم؟

ویزای تحصیلی سوئد را چگونه بگیرم؟

#1


[عکس: 22-1432293686-studyinsweden1.jpg]
تحصیل در سوئد
سوئد کشوری است در شمال اروپا که در زمینه تحصیل، زمان و سرمایه زیادی را صرف کره است بنابراین جذب دانشجویان خارجی برای این کشور اهمیت زیادی دارد. سوئد 53 دانشگاه را در خود جای داده است که اکثر آن‌ها کلاس‌ها را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند که این نکته باعث اشتیاق دانشجویان خارجی  برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد شده است. سوئد از لحاظ بهداشت، امنیت، کیفیت زندگی و رفاه در سطح بسیار بالایی قرار دارد. می‌دانیم انتخاب یک کشور خارجی برای ادامه تحصیل، تصمیم بسیار دشواری است که برای انتخاب آن باید اطلاعات کافی و معتبر در اختیار باشد، در این مطلب کجاویزا اطلاعاتی برای دریافت سریع و راحت ویزای تحصیلی سوئد در اختیار شما قرار می‌دهد.
[عکس: Top-Universities-to-Study-in-Sweden4.jpg]
مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد
دریافت هر نوع ویزایی نیازمند به ارائه مدارکی به سفارت آن کشور دارد، ویزای تحصیلی سوئد هم مثل بقیه این مراحل را باید طی کند. در ابتدا لازم است مدارک زیر را آماده کنید و به سفارت ایتالیا تحویل دهید:
  • شناسنامه به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • دو قطعه عکس تمام رخ در ابعاد 6 در 4
  • اصل و کپی تمام صفحات پاسپورت
  • ارائه فرم اقامت تحصیلی
  • اصل و کپی از پذیرش دانشگاه
  •  آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه ریز نمرات هر مقطع به زبان سوئدی
  • اصل مدرک زبان به همراه کپی آن
  • شرح دروس کارشناسی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد
  • گردش حساب ۳ ماه اخیر دانشجو و یا والدین جهت اثبات تمکن مالی( میزان حداقل 7300 کرون برای هر سال تحصیلی)
[عکس: post-graduate-studies-sweden.jpg]
شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد
کیفیت بالای زندگی، نظام آموزشی مطلوب و دانشگاه‌های برتر در این کشور دانشجویان را برای تحصیل در این کشور تشویق می‌کند. تا سال 2011 افراد سوئد را برای ادامه تحصیل رایگان انتخاب می‌کردند ولی از سال 2011 به بعد نظام آموزشی سوئد دچار تغییراتی شد و در راستای این تغییرات افراد برای تحصیل مستلزم به پرداخت شهریه شدند. از مزایای تحصیل در کشور سوئد می‌توان به مقرون به صرفه بودن شهریه تحصیلی و مخارج زندگی، امکان پرداخت بورسیه تحصیلی، امکان کار در حین تحصیل، طبیعت زیبای این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و تنوع فرهنگی اشاره کرد.
[عکس: wide_fullhd_ola_ericson-national_day_cel...on-144.jpg]
دریافت ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی
برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی، لازم است شخص پس از گذراندن دوره متوسطه و پیش دانشگاهی جهت اخذ پذیزش اقدام کند. کلاس‌های درسی در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی برگزار می‌شود، بنابراین تحصیل در این مقطع نیاز به دریافت مدرک زبان سوئدی دارد. شروع ترم تحصیلی در کشور سوئد در ماه‌های ژانویه و سپتامبر برگزار می‌شود.
دریافت ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد
برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد، شخص نیاز به داشتن سوابق تحصیلی درخشان از یک دانشگاه مطرح را دارد. همچنین داشتن مقالات isi، جوایز در زمینه رشته تحصیلی و داشتن نمره زبان بالا، به شما در دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کشور سوئد کمک می‌کند. در کشور سوئد دوره کارشناسی ارشد با دو مدرک 1 ساله با 60 واحد و یا 2 ساله با 120 واحد هست که هر دو نیاز به گذراندن پایان نامه دارد.
دریافت ویزای تحصیلی سوئد در مقطع دکتری
با توجه به اینکه سوئد برای تحصیل در مقطع دکتری جایگاه مناسبی دارد، گرفتن پذیرش از این کشور حالت رقابتی دارد. تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئد شانس شما را برای دریافت اقامت دانشجویان فراهم می‌کند. تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئد هیچ محدودیت سنی ندارد و اکثر دانشگاه‌ها تحصیل در مقطع دکتری را رایگان ارائه می‌دهند. دوره دکتری کامل شامل ۲۴۰ واحد درسی است و نیاز به حداقل ۴ سال مطالعه تمام وقت دارد که با ارائه پایان نامه به اتمام می‌رسد. همچنین، دانشجویان می‌توانند در یک دوره کوتاه تر ثبت نام کنند که شامل ۱۲۰ واحد درسی است و حداقل  سال زمان نیاز دارد.
[عکس: 181936-أسهل-طريقة-للهجرة-إلى-السويد.jpg]
 
قابل ذکر است ویزای تحصیلی زیر مجموعه ویزای شینگن است و جهت دریافت اطلاعات جامع حتما توصیه می شود مطلب ویزای شینگن سوئد را از دست ندهید.
 
اکیدا توصیه می‌شود جهت اقدام برای ویزای تحصیلی سوئد یا دریافت با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت کنید. کجاویزا مفتخر است تا با استفاده از کارشناسانی مجرب بهترین مشورت و راهنمایی را در اختیار شما عزیران قرار دهد.
مطالب مرتبط:

[*]ویزای تحصیلی ایتالیا


منبع: https://kojavisa.ir/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان