انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

#1
در مطالب قبلی در مورد اهمیت استفاده از ایده های نو در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شیک و زیبا با شما سخن گفتیم. در این مطلب قصد داریم شما را با دکوراسیون داخلی منزلی آشنا سازیم که در طراحی آن از ایده های نو و رنگی جذابی استفاده شده است تا با الهام گرفتن از آن ها بتوانید خود را ایده آل و شیک طراحی نمایید در ادامه همراه ما باشید.
:
رسیدن به طراحی ایده آل برای داشتن در هیچ منزلی ساده و آسان نیست. اگر قصد دارید منزل خود را به تنهایی یا به کمک سایر اعضای خانواده طراحی کنید باید برای دست یافتن با دکوراسیون داخلی ایده آل خود صبر و پشت کار داشته باشید. از آنجا که تغییر در هر خانه ای موجب یافتن ایده های نو برای رسیدن به طراحی بهتر می شود به شما پیشنهاد می کنم هرگز از تغییرات مکرر در منزلتان ناراضی و دلسرد نشوید زیرا این تنوع در روحیه تک تک اعضای خانواده تاثیرات مثبتی خواهد داشت به شرط آنکه از ایده های بکر و جدید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید و به روحیه و نیازهای افراد خانواده و محیط پیرامون منزل خود احترام بگذارید با این وجود باید توجه داشته باشید که رعایت فاصله ی زمانی در تغییر دکوراسیون داخلی خانه بسیار واجب و ضروریست زیرا تغییرات پیاپی در مدت زمانی کوتاه، بسیار خسته کننده و تا حدودی غیر قابل تحمل است. در ادامه به شما توصیه می کنم از تصاویر زیر برای ایده گرفتن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شیک با ایده های نو نهایت استفاده را ببرید.
شما چه استفاده هایی از تراس در منزلتان می نمایید؟ امیدوارم جزوه آن دسته از افردی باشید که تراس خانه خود را جزئی جدا نشدنی از منزل تصور می کنند و موارد استفاده بسیاری از تراس کوچک و یا بزرگ خانه خود دارند.
بهترین ایده ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شیک و مدرن ایده هایی هستند شما خود خالق آن هستید و یا با الهام گرفتن از سایر طراحی ها ایده ای نو را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود اجرا نمایید.

همانطور که می دانید دکوراسیون داخلی با مفهوم زیبایی رابطه ی مستقیم دارد و طراحان از اصول و قواعدی مثل رنگ شناسی استفاده می کنند تا بتوانند، این رابطه را عمیق تر کنند. گرچه مفهوم زیبایی نسبت به جغرافیای زمانی و مکانی، تغییر می کند و همین امر باعث به وجود آمدن نمونه های زیادی دکور با ویژگی های منحصر به فرد می شود که به عنوان سبک معماری از آن نام می بریم؛ اما رایج ترین این سبک ها کدامند؟ در ادامه با 10 سبک معماری داخلی آشنا شوید و بهترین گزینه را متناسب با روحیات خود الگوی چیدمان منزل تان قرار دهید.

سبک مدیترانه ای یکی از سبک های معماری است که تداعی کننده ی از فضای باز علی الخصوص دریا و نور خورشید است؛ طراحان برای ایجاد این تداعی از رنگ های شاد و یا از نور و هوای فضای بیرون استفاده می کنند.

در سبک کلاسیک رنگ های ملایم و طرح و نقش ظریف بر روی سطوح، حرف اول را می زنند؛  اگر به مبلمان تا تزیینات این سبک توجه کنید با پیچ و خمی ظریف اشکال طراحی شده را می بینید.
دکوراسیون منزل به سبک مدرن
سبک مدرن از قرن 20 در معماری جای گرفت و تا امروز به طور چشمگیری خواهان دارد؛ ویژگی بارز آن استفاده ی حداقل از رنگ ها با احجام ساده و کشیده در فضا است.
سبک ساحلی در
در این سبک اغلب از عناصر ساحلی و رنگ های خنک استفاده می شود؛ سبک ساحلی یک گزینه ی خوب برای دکوراسیون فصل تابستان خواهد بود و دلیل آن ترکیب رنگ های آن است.
دکوراسیون به سبک معاصر
همانطور که مشخص است معاصر به زمان حال اشاره دارد؛ بنابراین سبک معاصر از هیچ قانونی پیروی نمی کند مگر مد های روز! پس قانون شکنی سبک ها را در آن ممکن است ببنید.

ویژگی سبک روستیک استفاده از اشکال و بافت ارگانیک طبیعت در دکوراسیون داخلی است؛ در واقع بافت های طبیعی مانند چوب، نی و حصیر از مصالح غالب این سبک است.
سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی منزل
در سبک تلفیقی هر آنچه را که از سبک های دیگر پسندیده ای بکار بگیرید اما اصولی! تنها توجه اتون به انتخاب صحیح رنگ، بافت و جنس که زیاد از هم دور نباشد؛ علاوه بر آن ریتم و تکرار در این چیدمان دیده می شود.
دکوراسیون داخلی منزل به سبک انتقالی
در این سبک گویی گذر زمان را می بینید و از اِلمان های سنتی تا مدرن را به سبک و سیاق متفاوت درگوشه و کنار دکوراسیون خواهید دید. ممکن است این سبک را با سبک معاصر و تلفیقی یکی بدانید که می توان این دو سبک را زیر مجموعه ی سبک انتقالی دانست؛ اما تفاوت بارز آن در ایجاد تورازن و تعادل کامل تر بین دو سبک مدرن و سنتی است.

سبک و سیاق ایرانی را با نقوش آن می شناسید؛ اما اشتباه نکنید و برای داشتن یک دکوراسیون کاملا ایرانی حواستان به تمامی اِلمان ها باشد؛ البته با توجه به سبک های معرفی شده شما می توانید یک سبک ایرانی اما مدرن هم داشته باشید.
پاسخ

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

#2
کیت کمپ یکی از بهترین طراحان داخلی و هنرمندان لندنی است که بیشتر بخاطر تبحر بی‌نظیرش در ترکیب رنگ‌ها و الگوهای مختلف در دکوراسیون داخلی مشهور شده است. یکی از آخرین شاهکارهای او، هتل Haymarket است در آن با طراحی جدید خود، بار دیگر توانسته مهارت و نبوغ خود را در این حوزه به رخ همگان بکشد. ما در این مطلب با الهام از توصیه و استراتژی‌هایی که کمپ در طراحی‌هایش استفاده می‌کند، یک سری قوانین دکوراسیون داخلی منزل را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.


[عکس: Open_Plan_Bedroom_Decorate_Design1-600x400.jpg]
بیشتر مردم، مخصوصا زمانی که تازه وارد دنیای طراحی داخلی می‌شوند، در مورد ترکیب و تطبیق الگوها، رنگ‌ها و عناصر مختلف در دکوراسیون خانه‌شان سردرگم شده و در انتخاب‌هایشان مردد می‌شوند. اگر شما نیز از این عده افراد هستید، نگران نباشید.
 خوشبختانه یک سری قوانین دکوراسیون داخلی منزل وجود دارند که شما به کمک آن‌ها می‌توانید طراحی یکپارچه‌ای داشته باشید. ما از قبل هر چیزی که شما باید آن‌ها را بدانید، مشخص کرده‌ایم. فقط کافیست که این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا بتوانید روند طراحی داخلی خود را به خوبی تکمیل نمایید. بهتر است که اول با یک سوال شروع کنیم.
چرا کنتراست در طراحی داخلی اهمیت دارد؟
تصور کنید که شما وارد اتاقی می‌شوید که همه‌ی سطوح آن با مواد مشابه و طیف رنگی یکسانی پوشش داده شده است. احتمالا در نگاه اول بنظر شوکه شده و پس از مدت کوتاهی اتاق برای‌تان کسل‌کننده بنظر خواهد رسید. خوب این طبیعی است چرا که در این سبک طراحی، چیزی که شما را به خود جذب کند، وجود ندارد. همه‌ی ما به طور ذاتی به فضاهایی علاقه داریم که در آن عناصر مختلف به صورت یکپارچه و هماهنگ در کنار هم قرار گرفته باشند. ترکیب و تطبیق مواد، بافت و الگوهای مختلف کنتراست و تضاد جالبی را در دکوراسیون شما به وجود آورده و از لحاظ بصری اتاق را جذاب نشان می‌دهد. بنابراین به هنگام خرید مبلمان و عناصر تزئینی حتما این نکته را به ذهن‌تان بسپارید.
البته ممکن است الان فکر کنید که اگر در دکوراسیون‌تان از مبلمان و لوازم تزئینی منحصربفرد زیادی استفاده کنید، دیگر محیط‌تان خسته‌کننده به نظر نخواهد رسید. توجه کنید که در چنین چیدمانی نیز شما نقاط کانونی زیادی خواهید داشت که همدیگر را سرکوب می‌کنند و فضای بسیار گیج‌کننده‌‌ای را ایجاد خواهید کرد. فضای زندگی شما باید چیزی مابین این دو باشد. یعنی بتوانید تعادل را در فضای اتاق ایجاد نمایید. در ادامه مطلب، ما بیشتر این موضوع را بسط خواهیم داد.
ترکیب و مطابقت برای دستیابی به طراحی داخلی موفق، نیازمند پیروی از قوانین خاصی است. یکی از مهم‌ترین قوانین دکوراسیون داخلی منزل، رعایت اعتدال است. از اینکه بخواهید اتاق را با مبلمان و لوازم تزئینی پر کنید، خودداری کنید. مطمئن باشید که اگر شما از عناصر زیادی در دکوراسیون‌تان استفاده کنید، حس ناخوشایندی را به مهمانان‌تان منتقل خواهید کرد. از طرف دیگر، اگر دکوراسیون شما بیش از حد ساده باشد، ممکن است که محیط بی روحی را داشته باشید.
بازی با الگوها
زمانی که صحبت از ترکیب و تطبیق در دکوراسیون خانه می‌شود، الگوها اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد. شما می‌توانید از الگوها در هر کجای اتاق که مایل باشید، به شکل کاغذدیواری، مبلمان و لوازم جانبی استفاده کنید. بیشتر طراحان داخلی توصیه می‌کنند که در یک فضای مشخص، حداکثر از چهار الگو استفاده کنید. بهترین کار از لحاظ بصری و فیزیکی این است که الگوهای انتخابی خود را در اطراف اتاق بکار ببرید. به این ترتیب هیچ کدام از آن‌ها بیش از حد به چشم نمی‌آیند و در عین حال قابل تفکیک از هم هستند. اگر هم از الگوهایی زیادی در طراحی داخلی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که آنها را در پالت رنگی مشابهی بکار ببرید تا اتاق ظاهر منسجم و یکپارچه‌ای داشته باشد.
اضافه کردن بافت
بیشتر مردم از اهمیت رنگ و الگوها در دکوراسیون داخلی کاملا آگاه هستند. اما کمتر کسی است که استفاده از بافت‌های مختلف در دکور خانه را مهم بداند. ترکیب بافت‌ها در دکوراسیون خانه، دقیقا به اندازه ترکیب الگوهای مختلف مهم است. بافت ویژگی لمسی مهم است که می‌تواند عمق بصری زیبایی را به طراحی داخلی‌تان اضافه کند. همانطور که می‌دانید در دنیای طراحی داخلی، بافت‌ها بوسیله‌ی موادی که در دکوراسیون بکار برده می‌شوند، می‌توانند به فضای زندگی شما اضافه شوند. بافت در دکوراسیون داخلی، بیشتر با استفاده از پارچه اضافه می‌شود و به سادگی گرمی، راحتی و جذابیت را با خود به همراه می‌آورد. هرچند چوب، سطوح فلزی و عناصر طبیعی نیز می‌توانند به عنوان بافت در دکوراسیون تلقی شوند.
بافت زبر نسبت به بافت‌های صاف، ظاهر بانفوذ‌تری دارد و بیشتر به چشم می‌آید. اگر شما به دنبال ایجاد فضای خوشامدگویی هستید، بافت زبر می‌تواند بهتر عمل کرده و برای هدف شما مناسب‌تر باشد. در حالی که برای فضای استراحت و آرامش بخش، بافت صاف گزینه‌ی می‌باشد.
به سبک طراحی‌تان توجه کنید
ما تا به امروز در سبک‌های طراحی ایرانی، فرانسوی و مینیمال صحبت کرده‌ایم، شما با کمک آن‌ها می‌توانید سبک شخصی خودتان را پیدا کرده و نوع طراحی که از لحاظ بصری برای‌تان جذاب است را شناسایی کنید. سپس از آن سبک برای طراحی فضای داخلی‌تان تقلید نمایید.
آیا به دنبال ایجاد محیط ظریفی هستید؟ آیا راحتی فضای اتاق اولویت اول‌تان است؟ سوال‌های این چنینی می‌تواند به شما کمک کند تا هدف‌تان از طراحی را مشخص نمایید و به این ترتیب روند طراحی را سرعت ببخشید.
رنگ
به عنوان قانون آخر پیشنهاد می‌کنیم که پالت رنگی هماهنگی را انتخاب نمایید. این قانون کاملا واضح است. فضای زندگی خود را با رنگ‌هایی که دوست دارید، تزئین کنید و از آن لذت ببرید.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان