انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تجهیزات تعمیرگاهی

تجهیزات تعمیرگاهی

#1
بالانس چرخ‌ های خودرو یکی از الزامات اساسی خودرو در زمان سرویس دوره ای میباشد که همواره توسط سازنده خودرو توصیه می‌شود. بالانس لاستیک‌ها که بعضی اوقات با میزان فرمان اشتباه گرفته میشود در افزایش طول عمر لاستیک و رسیدن به عملکرد بهینه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در آپاراتی ها هم انواع تجهیزات تعمیرگاهی وجود دارد که می توان به وسیله آن لاستیک را بالانس کرد.

نتیجه بالانس چرخ دقیق ، رانندگی آٰرام و ملایم می باشد که حتی در سرعتهای بالا احساس امنیت و آرامش به سرنشینان خودرو را منتقل می نماید بالانس مناسب و دقیق ،حذف لرزشها در سیستم جلوبندی و همچنین کاعش استهلاک لاستیکها را باعث می شود

بعضی از لرزش ها، با جا به جا کردن لاستیک خودرو رفع می شود که در این صورت فشاری که قبلا روی یکی از تایر ها زیاد بوده به این ترتیب کم تر می شود. اما زمانی که برای بالانس لاستیک های خودرو مراجعه می کنید ، دیده اید که با قرار دادن تکه های سرب روی تایر بخش های مختلف لاستیک را از نظر سنگینی بالانس می کنند. به مرور زمان وزن یک بخش از لاستیک ممکن است کمتر شود که اگر این اتفاق برای لاستیک های جلوی خودرو شما بی افتد بیشتر مشخص می کند چرا که لرزش روی چرخهای جلو باعث لرزش فرمان و چرخهای عقب باعث لرزش اتاق میگردد.

البته دلیل لرزش خودرو می تواند از چرخ های کج و خم شده نیز باشد که دراین صورت با بالانس کردن هم درست نمی شود. بنابراین با بالانس کردن کل لرزش ها از بین برود قطعی نیست.

تایر ها و چرخ ها پیش از اینکه روی هم و در نهایت در خودرو سوار شوند، بالانس می شوند. بالانس چرخ با استفاده از یک ماشین خودکار بالانس که در حال چرخش است انجام می گیرد. این ماشین نقاط سنگین تر و سبک تر را که دلیل لرزش هستند، تشخیص می دهد. بعضی از سرویس کارها خودروی شما را در شرایط جاده قرا می دهند تا ببینید در این حالت چرخ ها چگونه عمل می کنند.

رانندگی ملایم در واقع نتیجه بالانس چرخ خودرو به حساب می آید که در چنین حالتی چرخ ها و تایر های خودرو در سرعت های بالا بدون لرزش می چرخند. یعنی زمانی که چرخ های خودرو شما بالانس باشند هیچ لرزشی در کار نخواهد بود. در ادامه قصد داریم درباره بالانس چرخ های خودرو توضیحاتی بدهیم و به این موضوع بپردازیم که هر چند وقت نیاز مجدد به بالانس چرخ های خودرو است
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان