انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انتخاب میلگرد حین اجرای بتن سخت و اجرای بتن رنگی

انتخاب میلگرد حین اجرای بتن سخت و اجرای بتن رنگی

#1
چرا باید هنگام اجرای بتن رنگی و اجرای بتن سخت از میلگرد و فولاد استفاده شود

بتن با توجه به تمام مزایایی که دارد اما باید بدانید که دارای مقاومت کششی پایینی است و از این رو شکنندگی بسیار زیادی دارد. بنابراین باید گفت که در سازه هایی که تحت کشش هستند، استفاده از بتن مورد مناسبی نمی باشد اما برای رفع این محدودیت که بتوان به اجرای بتن رنگی و اجرای بتن سخت در چنین ساختمان هایی پرداخت، راه حلی ارائه شده است که استفاده از میلگرد و فولاد در بتن است که به نام بتن مسلح نامیده شده است. فولاد و میلگردی که در بتن مسلح استفاده می شود مانند شکل سیم می باشد.
هنگام انتخاب میلگرد حین اجرای بتن سخت و اجرای بتن رنگی باید تمامی نکات در نظر گرفته شوند.

انواع ميلگرد هایی که در بتن هنگام اجرای بتن رنگی و اجرای بتن سخت استفاده می شوند

میلگرد ها با توجه به روش ساختی که برای آن ها وجود دارد دارای انواع مختلفی هستند که شامل فولاد از نوع سرد و اصلاح شده،  فولاد از نوع گرم و اصلاح شده، فولادی که به صورت گرم یا سرد نورد شده است و یا فولاد از نوع ویژه می شوند.
اگر بخواهیم یکی از رایج ترین روش هایی که برای تولید محصولات فولادی وجود دارد را بیان کنیم، باید بگوییم که روش نورد یکی از معمول ترین این راه ها می باشد که برای استفاده در بتن ها و به منظور اجرای بتن سخت و اجرای بتن رنگی مورد استفاده قرار گیرند.
روش نورد معمولا به دو صورت نورد گرم و نورد سرد انجام می شود که بسیاری از محصولات از نوع فلزی در سراسر دنیا به وسیله این روش تولید می شوند. برای تولید کردن میلگرد نیز به طور معمول از این روش استفاده می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان