انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درباره حجم معاملات بیت کوین

درباره حجم معاملات بیت کوین

#1
با گذشت زمان و با افزایشی که قیمت ارز های دیجیتال مانند بیت کوین داشته است، تعداد طرفداران و توسعه دهندگان این ارز های رمز پایه روز به روز در حال افزایش است. از زمانی که اولین ارز دیجیتالی به وجود آمد تا به امروز که ده ها ارز دیگر شناخته شده است، بیت کوین توانسته درصد زیادی از معاملات در بازار این ارز های ارزشمند را به خود اختصاص دهد.

عوامل مختلفی در تغییرات موجود در قیمت ارز های رمز پایه دخیل هستند. با هر اتفاق در جهان قیمت تمامی ارز های واقعی و دیجیتالی نیز تغییر می کند. اما تجربه ثابت کرده است که قیمت آنها هیچگاه به کمتر از ارزش واقعی شان نرسیده است. با این حال سرمایه گذاری روی ارز های مختلف ریسک خود را به همراه دارد.

طبق آمار ها و تجربیات مختلف، سرمایه گذاران بیت کوین معمولاً متحمل ضرر نشده اند چرا که ارزش این ارز دیجیتال هیچگاه کمتر از ارزش واقعی آن نشده است. این امر باعث شده است تعداد افرادی که روی این ارز رمز پایه سرمایه گذاری می کنند روز به روز بیشتر از قبل شود.

در سال 2018 میلادی حجم معاملات روزانه بیت کوین، بالای 11 میلیارد دلار گزارش شد. البته نمی توان گفت این حجم از معاملات خوشایند یا بد است. اما این نتیجه را در بر دارد که حجم بالای خرید و فروش بیت کوین نشانه ای از آغاز یک تحول بزرگ در بازار ارز های دیجیتالی است.

در یک سال گذشته، تراکنش های مربوط به ارز دیجیتالی بیت کوین نسبت به بازار های جهانی طلا بیشتر بوده است. البته قبل از آنکه قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار برسد، معاملات آن نسبت به بازار های جهانی طلا بیشتر بود. بر اساس پیش بینی های انجام شده، به نظر می رسد که روند بالای این معاملات تا آینده ای نزدیک کاهش نیابد. پیش بینی می شود در سال پیش رو حجم تراکنش ها و معاملات بیت کوین به بیش از 1.1 تریلیون دلار نیز برسد. همچنین معاملات در بازار جهانی طلا 0.4 تریلیون دلار می باشد.

بیشتر کارشناسان در این حوزه بر این باورند که ارز های دیجیتالی مخصوصاً بیت کوین، نسخه دیجیتالی فلزات گرانبها از جمله طلا هستند. این بدین معنا است که سرمایه گذاری روی بیت کوین و نگهداری آن برای آینده سود بسیاری را به همراه خواهد داشت.

اما عده ای از کارشناسان نیز این باور و مقایسه را تا حدودی غلط می دانند چون در آینده ای نزدیک، بیت کوین و دیگر ارز های رمز پایه، نیم بیشتری از بازار جهانی طلا و دیگر فلزات گرانبها را تصاحب خواهند کرد. با این حال تا رسیدن به آن زمان بهتر است مردم روی این ارز ارزشمند سرمایه گذاری کنند. برخی از سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین از آن به عنوان طلای دیجیتال و ارز ذخیره ای یاد می کنند. زیرا که در این روز ها بسیاری از معاملات و نقل و انتقالات بین المللی با استفاده از بیت کوین انجام می گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان