انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلایل انتخاب قفل دیجیتال

دلایل انتخاب قفل دیجیتال

#1
قرن هاست که انسان ها از کلید برای باز و بسته نمودن قفل درب خود استفاده می نمایند. مصریان باستان اولین افرادی بودند که از قفل و کلید برای محافظت از درب ورودی ساختمان های خود استفاده می کردند. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، قفل های معمولی و قدیمی جای خود را به سایر انواع قفل ها داده اند. قفل دیجیتال یکی از این نوع قفل ها می باشد که توسط رمز، کارت و یا اثر انگشت می توان درب را باز نمود و نیازی به استفاده از کلیدهای پردردسر نمی باشد.

قفل دیجیتال چیست؟
قفل دیجیتال نوعی قفل الکترومکانیکی می باشد که بدون کلید و توسط سایر روش های دسترسی می توان آن را کنترل نمود. بدنه بسیار مقاوم و همچنین وجود سیستم های هوشمند امنیتی باعث شده تا قفل های دیجیتال به یکی از امن ترین مدل های قفل موجود در جهان تبدیل شود. منبع تغذیه این نوع قفل باتری قلمی بوده به طوری که جهت نصب نیاز به سیم کشی داخلی برق نمی باشد. این نوع قفل را می توان بر روی انواع درب نصب نمود.

دلایل انتخاب قفل دیجیتال
به دلایل ویژگی های منحصر به فرد فنی و امنیتی قفل دیجیتال ، افراد زیادی در سراسر جهان از این نوع قفل استفاده می نمایند. از ویژگی های مهم این نوع قفل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– امنیت بالای ورودی های قفل دیجیتال
در گذشته استفاده از کلیدها باعث بروز مشکلات زیادی بوده و دردسرهای جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد می کرد. مشکلاتی از جمله هزینه های بالای گم شدن کلیدها، کپی شدن بسیار آسان کلیدهای گم شده یا به سرقت رفته و …به همین دلیل با گذشت زمان قفل اثر انگشت های قدیمی با کلید جای خود را به سایر مدل های قفل با دسترسی های متفاوت دادند. از جمله آن می توان به قفل دیجیتال اشاره نمود که توسط رمز، کارت و اثر انگشت، بدون کلید، می توان درب را باز نمود. هک نمودن پنل های دسترسی این نوع قفل ها بسیار دشوار بوده و دسترسی به ان را برای سارقان تقریبا غیر ممکن می نماید. وجود سیستم های امنیتی رمزدهی مانند تابع خیالی، سیستم بیومتریک و تشخیص بافت زنده و نیز حذف بسیار آسان کارت های گم شده باعث افزایش امنیت این نوع  می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان