انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش ثبت‌نام گوگل آنالیتیکس و قرار دادن کد آن در تگ هدر یا فوتر

آموزش ثبت‌نام گوگل آنالیتیکس و قرار دادن کد آن در تگ هدر یا فوتر

#1
روش‌های ثبت‌نام گوگل آنالیتیکس متفاوت هستند و شما به عنوان وب‌مستر می‌توانید یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید. بعد از انجام فرایند ثبت نام، به یک صفحه هدایت می‌شوید که در آن Tracking ID و همچنین یک کد برنامه نویسی در قالب <script> به شما داده می‌شود. آی دی شناسایی برای ثبت نام افزونه گوگل آنالیتیکس قابل‌استفاده است که در گام‌های بعدی به شما آموزش می‌دهیم. اما کد برنامه نویسی داده شده در انتهای این صفحه برای انتقال به کد برنامه نویسی وب‌سایت شما طراحی شده است و باید از روش‌های مختلفی برای اضافه کردن این کد استفاده کنید.

در اینجا یک کد با قالب UA-000000-01 به شما داده می‌شود که به عنوان آی دی شناسایی گوگل آنالیتیکس شما در نظر گرفته می‌شود. این کد به صورت یکتا و منحصر به فرد است و در تمامی مراحل ثبت نام گوگل آنالیتیکس به کار شما می‌آید.

آموزش ثبت‌نام گوگل آنالیتیکس و قرار دادن کد آن در تگ هدر یا فوتر
همینطور در قسمت پایین تصویر فوق یک قسمت کد برنامه نویسی می‌بینید که به صورت تگ <script> قرار داده شده است و می‌توان آن را کپی کرد. در حقیقت چند روش برای ثبت نام گوگل آنالیتیکس وجود دارد که ما همه آنها را در این آموزش قرار می‌دهیم.

روش اول شامل کپی کردن این کد برنامه نویسی در قسمت هدر یکی از صفحات وب‌سایت است. برای کسانی که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا استفاده نمی‌کنند، این کار راحت‌تر است و تنها لازم است که به قسمت دیتابیس یا پنل کاربری وب‌سایت خود بروند.

در بین پوشه‌ها و صفحات مختلف وب‌سایت خود در دیتابیس، باید قسمت هدر (header) را پیدا کنید و پوشه مورد نظر را باز کنید. با انجام این کار  شما وارد قسمت کد نویسی وب‌سایت خود می‌شوید و باید در آن قسمت هدر به صورت باز و بسته را پیدا کنید.
منبع سورس: مدیر وب
پاسخ
 سپاس شده توسط grease-trap

آموزش ثبت‌نام گوگل آنالیتیکس و قرار دادن کد آن در تگ هدر یا فوتر

#2
گوگل آنالیتیکس چیست؟
 یکی از ابزارهای شرکت گوگل است که از آن می توان جهت تجزیه، تحلیل و آنالیز وبسایت و یا اپلیکیشن های موبایل بهره برد.
این ابزار در 2 نسخه ی رایگان و غیر رایگان ارائه شده است. ابزار غیر رایگان گوگل آنالیتیکس با نام Google Analytics 360 عرضه شده که در شرایطی خاص باید از آن استفاده کرد ولی اکثر کسب و کارهای اینترنتی در جهان هنوز هم از نسخه ی رایگان آن استفاده کرده و جواب بیشتر سؤالاتشان را به راحتی از آن می گیرند.
نمی توان گفت هیچ ابزاری در جهان به اندازه گوگل آنالیتیکس کامل نیست بلکه برعکس، ابزارهای حرفه ای و کامل تری نیز در جهان وجود دارد و جایگزین ابزار گوگل آنالیتیکس نیز هستند مثل leadfeeder , kissmetricshq , woopra و matomo اما بی شک بهترین و کامل ترین ابزار تجزیه و تحلیل رایگان در جهان، Google Analytics است و همچنین ویژگی منحصر به فرد آن متصل شدن به سایر محصولات گوگل مثل Google search console است که می تواند مکمل اطلاعات باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان