انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

#1
گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز یا به اصطلاح انگلیسی آن Google Analytics یکی از چندین ابزار گوگل برای انجام آنالیز و تجزیه و تحلیل بر روی وب‌سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای آنلاین است. در ابتدا و در نگاه اول، این ابزار یک سایت معمولی است که در آن بخش‌های مختلفی تدارک دیده شده و می‌توان از هر کدام از بخش‌های آن استفاده کرد. اما وقتی حرفه‌ای باشید و با قسمت‌های آن به طور کامل آشنایی داشته باشید، هیچ وقت آن را به یک سایت ساده تشبیه نمی‌کنید و در حقیقت آن را از بسیاری از نرم افزارهای پیچیده در دنیا قوی‌تر و بهتر می‌دانید. برای آنکه درک بهتری از آن داشته باشید، همچنان با ما همراه باشید.
منبع سورس: مدیر وب
پاسخ

گوگل آنالیتیکس چیست؟

#2
سئو چیست؟
سئو راهکار و دستورالعملی است که با استفاده از آن می توان بدون روش های غیر طبیعی، یک سایت را با کلمات کلیدی خاص در نتایج طبیعی جستجو کاربر در رتبه اول صفحات گوگل نشان داد. این راهکار رتبه و بازدید سایت را بالا آورده، سایت و محتوای داخل آن را نیز قوی و بهینه می کند. سئو با بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (گوگل) با هدف ارتقا رتبه سایت در گوگل معرفی می شود.
اهمیت سئو آنجایی مشخص می شود که سایتی در رتبه اول گوگل قرار دارد، معمولا بالاترین بازدید را به خود اختصاص می دهد. اما این رتبه چرا باید برای ما اهمیت داشته باشد؟ به عنوان مثال، هنگامی که شما عرضه کننده محصولی باشید یا برای ارتقا کار خود می خواهید تبلیغاتی را انجام دهید. در این صورت رتبه سایت برای شما اهمیت پیدا می کند؛ چرا که بازدید بیشتر به معنای مشتری بیشتر برای کسب کار شما و در نتیجه درآمد بالاتری است.
همچنین در زمینه تبلیغات هرچه بازدید تبلیغ شما بیشتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود. سئو می تواند جستجو هر چیزی را در برگیرد؛ اینکه کاربر چه چیزی را چگونه جستجو می کند از اهمیت بالایی در زمینه سئو برخوردار است. زیرا تمامی رقبا به اندازه یک کلیک روی سایت با هم فاصله دارند. یک سئوکار باید کلماتی( کلمات کلیدی) که یک کاربر، بیشتر آن را جستجو می کند را بداند تا بتواند سایت را به بهترین شکل بهینه سازی (سئو) کند.
تاریخچه سئو
در ابتدا به پیدایش سئو و تاریخچه آن نگاهی می اندازیم. سئو در زمانی که موتور های جستجو (گوگل) پدید آمد، جای خود را در میان آنها پیدا کرد. سئو به دهه 1990 میلادی، زمانی که موتور های جستجو Yahoo، Alta Vista و … توسط بزرگ ترین مدیران سایت بوجود آمد، برمی گردد. پس از گذشت زمان و با پیشرفت اینترنت و ایجاد کسب و کار های جدید، موتور های جستجو نیز پیشرفت کرده و خود را با این نوآوری تطبیق دادند.
اما تحول هنگامی آغاز شد که موتور های جستجو توسعه و پیشرفت قابل توجهی داشتند. این مورد، طراحان سایت را مجبور کرد تا بهینه سازی (سئو) را در سایت خود افزایش دهند. با گذشت زمان و با پیچیده تر شدن الگوریتم های موتور های جستجو، طراحان سایت را مجبور به پخش کلمات کلیدی در مطالب سایت کرد تا با استفاده از تکنیک هایی که برای موتور های جستجو قابل فهم است، به دیده شدن محتویات سایت کمکی کرده باشد.
در سال 2004 میلادی موتور های جستجو برای جلوگیری از لینک های تقلبی،  الگوریتم های جدیدی را توسعه دادند، که این الگوریتم ها باید توسط متخصصین سئو بررسی شوند. آنها این بررسی ها را در مقالات مختلفی بیان کردند. در حقیقت همه ی آنها تنها تجربیات خود را در اختیار کاربران قرار دادند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان