انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9 روش موثر برای کاهش رتبه الکسا در سال 2018

9 روش موثر برای کاهش رتبه الکسا در سال 2018

#1
1- جذب ترافیک ارگانیک  
یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی که به افزایش رنک الکسا منجر می‌شود، جذب ترافیک ارگانیک هست که نه‌تنها باعث بهبود سئو سایت می‌شود بلکه به افزایش بازدید سایت هم ختم می‌شود. منظور از ترافیک ارگانیک، تعداد مخاطبانی است که از طریق نتایج موتور‌های جستجو، به سایت مراجعه می‌کنند. قابل‌ذکر است ترافیکی که در اثر تبلیغات گوگل، جذب سایت سایت می‌شوند در میزان ترافیک ارگانیک تأثیری نخواهند داشت.

در کنار تفاوتی که میان منابع ورودی جذب ترافیک به سایت وجود دارد، انواع مختلف ترافیک، تأثیر متفاوتی در بهینه‌سازی سایت دارند و ابزار‌های تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس، هر کدام را از دید مختلفی بررسی می‌کنند و تأثیر متفاوتی در یا سئو سایت دارند. در ادامه انواع ترافیک ورودی به سایت را معرفی کرده‌ایم:

ترافیک مستقیم: افرادی که بدون واسطه موتور‌های جستجو و تنها به خاطر شناخت قبلی، به سایت مراجعه می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی: ترافیکی که از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین، توییتر و یا اینستاگرام جذب سایت می‌شوند.

تبلیغات گوگل (Google Adwords): افردی که در نتیجه کمپین‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. برای این که سایتی در صفحه اول گوگل و در صدر نتایج دیده بشود، دو راه وجود دارد. روش اول این که اصول بهینه سازی و سئو سایت را رعایت بکند تا نسبت به رقبا جایگاه بهتری در موتور‌های جستجو به دست بیاورد. اما روش دوم و البته ساده‌تر این هست که سایت با پرداخت مبالغی جهت تبلیغات اینترنتی، در صدر نتایج جستجو دیده بشود. همان‌طور که تصویر زیر مشاهده می‌کنید، معمولاً چند گزینه اول در صفحه نتایج به لینک‌های تبلیغاتی اختصاص دارد و صفحاتی که به واسطه رعایت اصول سئو در صفحه اول دیده می‌شوند، پایین‌تر از نتایج تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند.

کاهش رتبه الکسا : موثر‌ترین روش برای جذب تبلیغات اینترنتی

ایمیل: ترافیکی که از طریق بازاریابی ایمیلی جذب سایت می‌شود.

با وجود معرفی انواع مختلف ترافیک ورودی به سایت، ترافیک ارگانیک در مقایسه با نوع مستقیم، تأثیر بیشتری در کاهش رتبه الکسا دارد پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد با تولید محتوا جدید و منحصربفرد، ترافیک بیشتری از گوگل و یا سایر موتور‌های جستجو کسب کنید.

2- استفاده از نوار ابزار الکسا در مرورگر
نصب نوار ابزار الکسا به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به ترافیک و بازدید‌های سایت، راحت‌تر از قبل جمع‌آوری شوند. این در حالی است که بعضی از این داده‌ها تنها از همین طریق گردآوری می‌شوند پس نصب بودن نوار ابزار الکسا بر روی مرورگر باعث می‌شود وقتی کاربر از یک سایت دیدن می‌کند، تمام اطلاعات لازم توسط Alexa Toolbar به سرور‌های سایت الکسا منتقل بشوند.

ایراد اصلی چنین روشی این است که تمام کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند، این نوار ابزار را از قبل نصب نکرده‌اند. این در حالی است که مخاطبان سایت را هم نمی‌شود به هیچ طریقی مجبور کرد به خاطر شما از نوار ابزار الکسا استفاده کنند. اگرچه Alexa Toolbar کمک شایانی به بهبود رتبه الکسا می‌کند ولی مشکلی که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، همچنان وجود دارد پس استفاده از نوار ابزار به تنهایی کافی نیست.

3- استفاده از ویجت الکسا Alexa Widget
این ویجت عملکردی مشابه نوار ابزار الکسا دارد با این تفاوت که برای جمع‌آوری و انتقال اطلاعات، نیازی به نصب بودن نوار ابزار در مرورگر کاربر ندارد و در صورتی که ادمین، کد مربوط به آن را در سایت قرار داده باشد، همان نتیجه‌ای را از بازدید مخاطبان می‌گیرد که نوار ابزار الکسا را نصب کرده باشند.

چگونه ویجت الکسا را به سایت خود اضافه کنیم؟

برای این کار کافی است تنها کد زیر را در سایت خود قرار بدهید. در این کد به جای http://armanic.com آدرس سایت خودتان را وارد کنید.

<ahref="http://www.alexa.com/siteinfo//armanic.com">>

اگر برای طراحی سایت خود از قالب WordPress استفاده می‌کنید بهتر است از پلاگین ویجت رتبه‌بندی الکسا (Alexa Rank Widget plugin) کمک بگیرید
ادامه دارد...
منبع آرمانیک ، مدیروب
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان