انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟ سئو چگونه به کسب و کار اینترنتی کمک می کند

سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟ سئو چگونه به کسب و کار اینترنتی کمک می کند

#1
بهینه سازی سایت فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين seo بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است. سئو سایت یکی از مهم ترین شاخص ها برای مدیران سایت می باشد و شرکت های بزرگ همیشه برای بهینه کردن وب سایت و بهبود وضعیت بهینه سازی سایت و همچنین بروز بودن در این علم از تیم های بهینه سازی سایت استفاده می کنند.

سئو seo از کجا می آید

در حقیقت هنگامی که پدیده جهانی اینترنت به همگان معرفی شد دسترسی به اطلاعات این شبکه به سختی امکان پذیر بود. چرا که اگر میخواستید از اطلاعات یک سایت استفاده نمایید باید تمام مشخصات آن را از پیش می دانستید. به همین منظور برای حل این موضوع فهرست ها یا همان دایرکتوری ها معرفی شدند. در دایرکتوری ها، سایت ها می توانستند ثبت نام نمایند تا سایت آنها در دسته مورد نظر نمایش داده شود اما پس از مدتی با ازدیاد وب سایتها، دایرکتوری ها دیگر پاسخگو نبودند. برای پوشش این مشکل، موتورهای جستجو ابداع شدند.
گوگل اولین موتور جستجوست که شروع به کار نمود. خدمات برتر گوگل باعث شد تا پس از مدتی به عنوان برترین و محبوب ترین موتور جستجو در دنیا معرفی گردد. با محبوبیت روز افزون موتورهای جستجو و علایق کاربران به باز کردن نخستین سایت هایی که موتورهای جستجو پیشنهاد می دهند، رقابت برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل با روش های گوناگون بسیار زیاد شد. این رقابت را در اصطلاح SEO می نامند.

چرا صفحه اول گوگل در سئو برای مدیران سایت مهم است

جواب این سوال بسیار راحت است زمانی که شما در گوگل یا هر مورتور جستجو اقدام به جستجوی کلمه ای می کنید بدون شک وارد سایت هایی می شوید که در ابتدا برایتان نمایش داده می شوند و همین امر باعث شده است تا مدیران کسب و کار اینترنتی در تلاش برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل باشند . هرچقدر سایت در صفحات اول گوگل نمایش داده شود کاربران بیشتری وارد سایت می شوند و فروش وب سایت بیشتر خواهد شد روش های سئو سایت باعث می شوند تا با بکارگیری اصول بهینه سازی سایت برای بهینه کردن وب سایت در موتورهای جستجورتبه های بهتری کسب کنید.

سئو چگونه به کسب و کار اینترنتی کمک می کند

با توجه به عملکرد فوق العاده گوگل در فرایند جستجو ی کاربران می توان اینگونه نتیجه گرفت کمتر پیش می آید که کاربران هنگام جستجو به نتایج صفحات بعدی گوگل نیاز پیدا کنند. این مورد محبوبیت و استفاده از گوگل را دو چندان کرده است و به همین دلیل کاربران برای هر کاری بدون درنگ به سراغ گوگل می روند.از طرف دیگر هنگامی که کاربر موضوعی را جستجو کرد قطعا به موضوع علاقمند است و یا نیازمند محصولی خاص است پس کاربرانی که از طریق موتور جستجو وارد سایت می شوند با احتمال بالایی تبدیل به مشتری شما خواهند شد.با توجه به دو موضوع فوق می توان اهمیت سئو سایت را درک نمود. هنگامی که شما بر روی بهینه سازی سایت سرمایه گذاری می کنید در واقع بر روی هدفمندترین روش بازاریابی اینترنتی تمرکز کرده اید.روش های سئو سایت مختلفی برای بهینه سازی سئو سایت وجود دارد که در ادامه شما رو با روش های SEO سایت آشنا می کنم تا بهتر بهینه سازی سایت را درک کنید .





اهداف سئو

هدف نهایی Seo کمک به وبسایت‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. این کار باعث افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی در سایت می شود. زمان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن یک سایت است. اینکه چگونه کلمات کلیدی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اصلاحا SEO بهتری پیدا می‌کنند، نیازمند زمان است. شاید هفته‌ها یا ماه‌ها، زمان نیاز باشد تا وب سایت کسب و کار اینترنتی به نتیجه مطلوب برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای بهینه سازی سایت باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان می شود. برای همه وبسایت‌ها بسیار اهمیت دارد که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل باشند.

به طور کلی سئو سایت در موارد زیر به وب سایت کمک می کند:

  • بازدید بهتری داشته باشد
  • با برند سایت مطرح شود
  • افزایش فروش محصولات
  • در دنیای تبلیغات مطرح شود
  • افزایش ترافیک داشته باشد
  • در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شود

انواع سئو 



  • کلاه سفید (White Hat SEO)
  • کلاه سیاه (Black Hat SEO)
  • کلاه خاکستری (Gray hat SEO)



روش های سئو 



سئو کلاه سفید چیست؟ (White Hat SEO)



روش کلاه سفید در بهینه سازی سایت به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. در این روش SEO، کارشناسان بهینه سازی از روش های استاندارد و پایه سئو استفاده می‌کنند که منجر به افزایش رتبه سایت در دراز مدت می‌شود. در این روش از هیچ تکنیک غیر قانونی استفاده نمی‌شود. به این روش از بهینه سازی سایت، SEO اخلاقی هم گفته می‌شود. این روش برترین روش سئو است که برگرفته از اصول صحیح و محبوب گوگل است و در واقع سایتی که با استفاده از سئو سفید به صفحه اول گوگل راه پیدا می کند به سادگی جایگاهش را از دست نخواهد داد. گوگل این سایت ها را بسیار دوست دارد و در بسیاری مواقع حتی در صورت بروز مشکلات موقت نیز جایگاه سایت را دستخوش تغییر نمی کند.


سئو کلاه سیاه چیست ؟ (Black Hat SEO)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستوراتی دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف به دست آوردن رتبه‌بندی بالا، به کار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و به کارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.انجام تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود. در واقع، با فهمیدن گوگل سایت پنالتی شده و از نتایج حذف می‌شود .

سئو کلاه خاکستری چیست؟ (Gray hat SEO)

طیف وسیعی از افرادی که به طور حرفه‌ای در حوزه سئو سایت فعالیت می‌کنند، در واقع از روش کلاه خاکستری استفاده می‌کنند. برای مثال خرید بک لینک یکی از روش‌های SEO کلاه سیاه است که گوگل شدیدا با آن برخورد می‌کند. حال بسیاری افراد با درج لینک‌های رایگان در سایت‌ها و تبادل لینک و امور مشابه اقدام به ساخت بک‌لینک‌های مصنوعی می‌کنند. این روش، سئو کلاه خاکستری است.علاوه بر این، به استفاده ترکیبی از روش‌های SEO کلاه سیاه و کلاه سفید در بالا بردن سئو سایت نیز SEO کلاه خاکستری گفته می‌شود.آنچه مسلم است، مفهوم بهینه سازی سایت با لینک سازی گره خورده و لینک سازی یک عمل دستی است و کاری که با دخالت مستقیم انسان انجام گیرد امکان خطا هم دارد. بنابراین، تبدیل شدن ناخواسته سئو کلاه سفید به سئو کلاه خاکستری تا حدی قابل توجیه خواهد بود.

روش های سئو سایت

  • سئو داخلی سایت (on page)
  • سئو بیرونی سایت (off page)





سئوی داخلی (On-page SEO)



سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها یا محتویات وبسایت شما شامل متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود.به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به On-page SEO می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی سایت است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌کنید در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، خیلی مهم است که در سئو سایت روش سئو درون صفحه به درستی قبل از سئو بیرون صفحه، انجام شود. زیرا کاربران واقعی و ترافیک زیادی را برای سایت به ارمغان می‌آورد.


سئوی داخلی سایت شامل چه مواردی می شود؟

فاکتورهای مختلفی در SEO داخلی مورد توجه گوگل هستند که می‌توانیم با بهینه سازی این پارامترها امتیازات مثبتی از گوگل دریافت کنیم .
  • تولید محتوای بهینه
  • استفاده از عنوان مناسب 
  • لینک سازی داخلی مناسب
  • بهینه سازی چگالی کلمات کلیدی
  • استفاده از تصاویر کم‌حجم و بهینه
  • استفادۀ مناسب از تگ‌های Heading
  • بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت
  • استفادۀ مناسب از توضیحات یا دیسکریپشن ها
SEO بیرونی سایت (off page)
SEO خارجی، مجموعه اقداماتی است که در خارج از وب سایت انجام می‌دهیم تا وب سایتمان را در کلمات کلیدی هدف به رتبه‌های برتر برسانیم. کار بر روی سئو سایت در off page بسیار حساس و پیچیده‌تر از on page است. زیرا ممکن است با کوچک‌ترین اشتباهی از سوی گوگل جریمه شوید و رتبۀ فعلی وب سایتتان را نیز از دست بدهید. به همین دلیل سعی کنید ابتدا به طور کامل در این زمینه تجربه کسب کنید و سپس اقدام به پیاده سازی آموخته‌های خود کنید تا بتوانید بهترین بازدهی را از فرایند سئو و بهینه سازی وب سایتتان داشته باشید.

سئو بیرونی شامل چه موراردی است؟
  • لینک سازی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد لینک با انکر تکست مناسب



خوبی های سئو چیست؟



SEO به خاطر تاثیر بسیار آن به عنوان یکی از روش های بازاریابی شناخته می شود. با اینکه مزایای SEO بسیار گسترده است .چشم انداز بازاریابی اینترنتی در سال های گذشته همواره دچار تغییراتی شده است، اما با این حال SEO هیچ وقت از قلم نیفتاده و همواره به عنوان یکی از موثر ترین راهکارهای بازاریابی آنلاین مطرح بوده است. با اینکه بهینه سازی سایت، منافع بسیاری برای صاحبین کسب و کارها دارد،در این جا به ذکر چند نمونه می پردازیم:


  • افزایش اعتبار برند
  • نتایج جذب شده از طریق سئو ماندنی هستند
  • بازگشت بیشتر سرمایه نسبت به تبلیغات سنتی
  • ارتقای سطح کیفی کسب و کار و اعتماد سازی بیشتر
  • افزایش ترافیک و جذب کاربران هدفمند از طریق موتورهای جستجو
  • کم بودن هزینه ی بهینه سازی سایت یا SEO نسبت به روش های تبلیغاتی



آیا خودمان می توانیم بهینه سازی سایت را انجام دهیم؟



بهینه سازی سایت هر چند فنی است و پیچیدگی‌های خود را دارد اما همه می‌توانند مسائل ابتدایی و مقدمه‌ای آن را یاد بگیرند. حتی با دانشی اندک نیز می‌توان با سئو مناسب پیشرفت‌های بزرگی را در سایت ایجاد کرد. به هر حال از اعمال تکنیک های ابتدایی تا پیشرفته برای سئو، تاثیر چشم‌گیری در بهینه‌سازی سایت صورت خواهد گرفت.حالا که به صورت کامل با بهینه سازی سایت و اهداف SEO آشنا شده‌اید، می‌توایند محتوای با کیفیت و بهتری تولید کنید همیشه سعی کنید در تولید محتوا سئو محتوا را نیز رعایت کنید.

منبع : نت آموز
پاسخ

سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت چیست ؟ سئو چگونه به کسب و کار اینترنتی کمک می کند

#2
سئو چیست؟ (به زبان ساده)
اکثر افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند یا پیش زمینه ای از سئو در ذهن خود دارند، فکر می کنند همه چیز را در مورد آن می دانند. اما این افراد در اشتباه هستند، زیرا سئو مانند یک بازی هیجان انگیزی است، که هرچه به مراحل بالاتر آن می رسیم، باز هم با چیزهای جدیدی رو به رو می شویم. در آموزش سئو چیست می خواهیم در مورد مطالب اولیه و پیدایش سئو صحبت کنیم.

مقاله تنها به عنوان یک عامل نمی تواند، بر روی رتبه و بازدهی سایت تاثیر گذارد، بلکه مهمترین عامل آن می تواند سئو سایت باشد. ما قصد داریم آموزش فوق العاده کارا و تاثیرگذار، در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان مقاله سئو چیست؟ با ما همراه باشید. ما در این مقاله عواملی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است؛ همچون تاریخچه سئو، معنی کلمه سئو، اهمیت سئو، زمان استفاده از آن، راه های یادگیری سئو و به چگونگی ظهور سئو در ایران می پردازیم.

مطالبی که برای شما آماده کرده ایم، مطالب پایه ای است، که هر سئوکاری باید آن را بداند. این مطلب شما را از کج فهمی ها و بسیاری از افکار دور می کند. پس از پایان این مقاله می توانید با استفاده از آموزش سئو از صفر تا صد در مدت زمان کوتاه، تخصصی بالا در زمینه سئو کسب کنید.

معنی واژه سئو چیست؟
واژه seo  (سئو) مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization به معنی “بهینه سازی برای موتور جستجو ” است.  به بهینه سازی مناسب وب سایت برای موتور جستجو که باعث دیده شدن آن سایت در نتایج جستجو طبیعی کاربران می شود و کمیت و کیفیت سایت را افزایش می دهد، سئو می گویند.

سئو چیست؟
سئو راهکار و دستورالعملی است که با استفاده از آن می توان بدون روش های غیر طبیعی، یک سایت را با کلمات کلیدی خاص در نتایج طبیعی جستجو کاربر در رتبه اول صفحات گوگل نشان داد. این راهکار رتبه و بازدید سایت را بالا آورده، سایت و محتوای داخل آن را نیز قوی و بهینه می کند. سئو با بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (گوگل) با هدف ارتقا رتبه سایت در گوگل معرفی می شود.

اهمیت سئو آنجایی مشخص می شود که سایتی در رتبه اول گوگل قرار دارد، معمولا بالاترین بازدید را به خود اختصاص می دهد. اما این رتبه چرا باید برای ما اهمیت داشته باشد؟ به عنوان مثال، هنگامی که شما عرضه کننده محصولی باشید یا برای ارتقا کار خود می خواهید تبلیغاتی را انجام دهید. در این صورت رتبه سایت برای شما اهمیت پیدا می کند؛ چرا که بازدید بیشتر به معنای مشتری بیشتر برای کسب کار شما و در نتیجه درآمد بالاتری است.

همچنین در زمینه تبلیغات هرچه بازدید تبلیغ شما بیشتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود. سئو می تواند جستجو هر چیزی را در برگیرد؛ اینکه کاربر چه چیزی را چگونه جستجو می کند از اهمیت بالایی در زمینه سئو برخوردار است. زیرا تمامی رقبا به اندازه یک کلیک روی سایت با هم فاصله دارند. یک سئوکار باید کلماتی( کلمات کلیدی) که یک کاربر، بیشتر آن را جستجو می کند را بداند تا بتواند سایت را به بهترین شکل بهینه سازی (سئو) کند.

تاریخچه سئو
در ابتدا به پیدایش سئو و تاریخچه آن نگاهی می اندازیم. سئو در زمانی که موتور های جستجو (گوگل) پدید آمد، جای خود را در میان آنها پیدا کرد. سئو به دهه 1990 میلادی، زمانی که موتور های جستجو Yahoo، Alta Vista و … توسط بزرگ ترین مدیران سایت بوجود آمد، برمی گردد. پس از گذشت زمان و با پیشرفت اینترنت و ایجاد کسب و کار های جدید، موتور های جستجو نیز پیشرفت کرده و خود را با این نوآوری تطبیق دادند.

اما تحول هنگامی آغاز شد که موتور های جستجو توسعه و پیشرفت قابل توجهی داشتند. این مورد، طراحان سایت را مجبور کرد تا بهینه سازی (سئو) را در سایت خود افزایش دهند. با گذشت زمان و با پیچیده تر شدن الگوریتم های موتور های جستجو، طراحان سایت را مجبور به پخش کلمات کلیدی در مطالب سایت کرد تا با استفاده از تکنیک هایی که برای موتور های جستجو قابل فهم است، به دیده شدن محتویات سایت کمکی کرده باشد.

در سال 2004 میلادی موتور های جستجو برای جلوگیری از لینک های تقلبی،  الگوریتم های جدیدی را توسعه دادند، که این الگوریتم ها باید توسط متخصصین سئو بررسی شوند. آنها این بررسی ها را در مقالات مختلفی بیان کردند. در حقیقت همه ی آنها تنها تجربیات خود را در اختیار کاربران قرار دادند.

ویکی دمی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان