انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آبشار اب گرم در مشهد

آبشار اب گرم در مشهد

#1
آبشار آب گرم در ۷۵ کیلومتری مشهد در روستایی به نام آبگرم قرار دارد. این آبشار به شکل قابل توجهی گرمه و در واقع بین ۳۰ تا ۳۵ درجه حرارت دارد. سرچشمه این آبشار ۲۰ متری نه از دامنه کوه های بلند، بلکه از میان یک دشت وسیع می جوشد و چند کیلومتر بالاتر از آبشار قرار دارد. حوضچه آبشار آبگرم کلات برای آبتنی مناسب می‌باشد.
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-3.jpg]
نمایی جذاب از آبشار آب گرم
برای رفتن به آبشار آبگرم کلات باید در حدود ۷۵ کیلومتر به سمت شمال شرق مشهد بروید در واقع از امامزاده سید، روستای محمدیه، روستای گوجگی و آب معدنی کلات عبور کنید و از تونل عبور کرده و به یک دو راهی می‌رسید و به مسیری وارد می‌شوید که به سمت کلات آبگرم می‌رود و مسیر آن تا روستا آسفالت می‌باشد. بعد از رسیدن به روستا باید ماشین را پارک کرده ادامه راه پباده روی دارد. 
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-2.jpg]
حوضچه های آبشار آب گرم
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-4.jpg]
آبتنی در آبشار آب گرم
این آبشار با روستای آبگرم حدود ۶ کیلومتر فاصله دارد که باید پیاده روی کنید. مسیر پیاده روی، بسیار زیبا و جذاب است. دوچرخه سواران ، این مسیر را به خیلی از مسیرهای دیگر ترجیح می دهند. در میانه این مسیر بنایی تاریخی وجود دارد که مربوط به اواخر دوره صفویه می شود، البته عمر زیادی از آن باقی نمانده و رو به ویرانی می باشد و فقط چوپانان از آن برای نگهداری از گوسفندانشان استفاده می کنند.آبشار آب گرم یکی از مکان های محبوب در نزد گردشگران می باشد.
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-5.jpg]
نمایی از فرود آبشار آب گرم مشهد
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-1.jpg]
بنایی مربوط به دوره صفویه در مسیر آبشار آب گرم


 منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان