انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تمام آنچه که یک طراح باید درباره ی طراحی حرفه ای لوگو بداند

تمام آنچه که یک طراح باید درباره ی طراحی حرفه ای لوگو بداند

#1
طراحی لوگو یکی از مهم ترین عناصر تبلیغاتی و برندینگ می باشد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه برند خود را به رسمیت بشناسید و آن را در ذهن ها ماندگار کنید؟ برای پاسخ به این سوال کافیست برای یک لحظه چشمان خود را ببندید و یکی از برندهای معروف جهان را به یاد آورید. اولین چیزی که از آن برند به ذهن شما میرسد چیست؟ بله. درست است. لوگوی آن برند اولین چیزی است که به ذهن شما خطور می کند. در تبلیغات و برندینگ مهم ترین و ماندگارترین عنصر لوگو می باشد. طراحی گرافیک و شرکت های تبلیغاتی بزرگ هر کدام دیدگاه های متفاوتی در طراحی لوگو و برندینگ دارند، اما می توان گفت همه ی آن­ها برخی از اصول را در حین طراحی مدنظر قرار می دهند و با توجه به آن ها لوگویی را برای برندهای خاص طراحی می کنند که بتواند تاثیر مثبت و ماندگاری در ذهن مشتری و افراد مختلف جامعه بگذارد. ما به شما توصیه می کنیم  لوگوهای برتر جهان را ببینید و معنای هر کدام را مطالعه کنید. در ادامه برخی از اصول مهمی که در حین طراحی لوگو مد نظر قرار می دهند را توضیح خواهند داد.

[عکس: upload_Bm1o4iyo.jpg]

نکات مهم در طراحی لوگو
  • یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو سادگی می باشد. حتما تا به حال لوگوی بنز را دیده اید. آیا به سادگی آن در کنار معنای زیبای آن توجه کرده اید؟ در برندینگ و طراحی لوگو سادگی یکی از مهم ترین و سخت ترین جنبه ها می باشد. به طوری­که استیو جابز از سادگی به عنوان کلمه ای مقدس یاد می کند. دلیل اینکه آنرا مقدس می داند این است که باید سخت ترین کارها را انجام دهید تا افکار خود را نظم دهید و آن کار را ساده کنید. یک طراح لوگو باید با دیدن، تمرکز، تجربه، دقت و ایده پردازی و افزایش خلاقیت ساده ترین و بامعناترین نشان را به عنوان لوگو برای برندهای خاص طراحی کند.
  • برندهای معروف را باید دید و از آن ها الهام گرفت، اما توجه داشته باشید در طراحی لوگو کپی و تقلید مجاز نمی باشد و تاثیر منفی روی برند شما خواهد داشت و نشان حرفه ای نبودن شما در کار دارد. پس  در کار صادق و امانت دار باشید.
  • قبل از طراحی مطالعه کنید. با علم روانشناسی تا حدی آشنا شوید. اگر شما با روانشناسی رنگ، خطوط، اشکال هندسی و غیره آشنا باشید می توانید لوگویی را در خور برند مورد نظرتان طراحی کنید و تاثیر خوبی را روی افراد جامعه نسبت به برندتان ایجاد کنید.
  •  در طراحی لوگو هدف بازار کار برند مورد نظر را بدانید. نوع و رنگ و اشکال به کار رفته در لوگو با توجه به نوع تجارت متفاوت می باشد. مطمئنا لوگوی به کار رفته برای شرکت هواپیمایی ایرباس مناسب برند معروف شرکت نوتلا نمی باشد.
  • سعی کنید متفاوت باشید. طراحی لوگوی متفاوت باعث ماندگار شدن آن در ذهن افراد جامعه می شود چون ذهن انسان ناخودآگاه آنچه را که متفاوت است بهتر به یاد می آورد.
  • از اشکال هندسی، خطوط، رنگ ها، فونت و حروف هوشمندانه استفاده کنید. از فونت های معمول استفاده نکنید و سعی کنید در طراحی یک لوگو تنها از یک فونت استفاده کنید تا طرحتان ساده و زیبا باشد. لوگوی پیچیده تاثیر منفی برای برند شما ایجاد می کند.
  • عوامل دیگری مانند سایز و مقیاس پذیری نیز از نکات مهمی هستند که باید به آن توجه کنید.
در تمام این مراحل و جنبه های مختلف طراحی لوگو باید به طور مداوم در ذهن خود این سوال را داشته باشید و به دنبال بهترین پاسخ برای آن باشید. سوال این است که "هدف از طراحی لوگو و برندینگ چیست؟"
منبع: ظریف گرافیک

[عکس: upload_Angw5eWD.jpg]
ظریف گرافیک؛ طراحی لوگو، طراحی هویت بصری، طراحی بسته بندی، طراحی سایت، تولید محتوا و سئو
www.zarifgraphic.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان