انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cpanel برای هاست لینوکس

cpanel برای هاست لینوکس

#1
cpanel برای هاست لینوکس
cpanel چیست؟
یک پانل کنترل هاست (میزبانی وب) مبتنی بر لینوکس است که رابط کاربری گرافیکی و ابزارهای خودکار طراحی شده برای ساده سازی  (میزبانی وب سایت) را فراهم می کند. cPanel با استفاده از یک ساختار 3 درجه ای است که قابلیت های برای مدیران، نمایندگان فروشندگان و صاحبان وب سایت های نهایی را فراهم می کند تا جنبه های مختلف مدیریت وب سایت و سرور را از طریق یک مرورگر وب استاندارد کنترل کنند.
علاوه بر رابط GUI، cPanel همچنین دارای خط فرمان و دسترسی مبتنی بر API است که به فروشندگان نرم افزار شخص ثالث، سازمان های میزبانی وب و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به طور خودکار پروتکل های مدیریت سیستم استانداردرا داشته باشند.
سی پنل به عنوان یک سرور اختصاصی یا سرور مجازی خصوصی طراحی شده است. آخرین نسخه ر از نصب در CentOS، Red Hat Enterprise Linux (RHEL) و CloudLinux OS پشتیبانی می کند.cPanel 11.30 آخرین نسخه اصلی برای پشتیبانی از FreeBSD است.پشتیبانی مبتنی بر برنامه شامل Apache، PHP، MySQL، PostgreSQL، Perl و BIND (DNS) است. پشتیبانی ایمیل شامل خدمات POP3، IMAP و SMTP است. cPanel از طریق https در  2083 قابل دسترسی است.
پس از نصب، سی پنل را نمی توان به راحتی حذف کرد. بهترین راه برای حذف سی پنل از طریق اصلاح سرور است. با این حال، راهنماهای حذف در دسترس هستند برای مدیران متخصص سرور که آنلاین سرور خود را فرمت نمی کنند. به همین ترتیب، آن را فقط باید در سیستم عامل تازه نصب شده با حداقل تنظیمات قبلی نصب شده است.
 
[img=421x0]https://www.espinashost.com/wp-content/uploads/2018/01/cpanel-300x277.png[/img]
تاریخچه cPanel
cPanel، Inc. یک شرکت خصوصی است که مقر آن در هوستون، تگزاس است. این نرم افزار در ابتدا به عنوان کنترل پنل برای میزبانی میزبانی وب، شرکت میزبانی وب که از قبل تعطیل شده بود طراحی شده بود
نویسنده اصلی سی پنل، جان نیک کوستون، سهام در میزبانی سریع داشت. Webking به سرعت به استفاده از cPanel پس از ادغام آنها با میزبانی سریع تبدیل شد. این شرکت جدید سرورهای خود را به شرکت توسعه مجازی (VDI)، یک میزبان میزبانی از پیش تعیین شده منتقل کردند. به دنبال توافق بین Koston و VDI، cPanel تنها برای مشتریانی بود که به طور مستقیم در VDI میزبانی می شدند. در آن زمان رقابت کمی در بازار کنترل پنل وجود داشت، با انتخاب اصلی VDI و Alabanza.
در نهایت، به دلیل کوستون برای تحصیل کالج، ویلیام جنسن و جان کوستون، قرارداد تقسیم امضا کردند. کهcPanel به یک برنامه جداگانه به نام WebPanel تقسیم شود؛ این نسخه توسط VDI اجرا شد. بدون برنامه نویس سرب، VDI قادر به ادامه کار در سی پنل نبود و در نهایت متوقف شد تا آن را به طور کامل متوقف کند. کوستون در حال کار بر روی cPanel در حالی که همچنین در BurstNET کار می کرد. در نهایت، نیک BurstNET را در شرایط خوبی قرار داد تا به طور کامل بر روی cPanel تمرکز کند. cPanel تا به حال به روز شده و بهبود یافته است.
cPanel 3 در سال 1999 منتشر شد: افزودنیهای اصلی بر روی cPanel 2 ارتقاء خودکار و مدیر میزبان وب (WHM) بود. رابط کاربری نیز بهبود یافته است زمانی که کارلوس رگو از WizardsHosting چیزی را که به عنوان پیش فرض cPanel تبدیل شده است ساخته شده است.
برای مشتری، سی پنل  تعدادی از عملیات معمول، از جمله مدیریت کلید های PGP، وظایف crontab، ایمیل ها و حساب های FTP و لیست های پستی فراهم می کند.
 
[img=374x0]https://www.espinashost.com/wp-content/uploads/2018/01/%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-300x200.png[/img]
افزونه های cPanel
تعدادی افزونه وجود دارد، برخی از آنها برای هزینه های اضافی، قابل توجه ترین نصب کننده های خودکار مانند Installatron، Fantastico، Softaculous و WHMSonic (کنترل پنل / کنترل از راه دور)..
نصب کننده های خودکار مجموعه ای از اسکریپت هایی هستند که به طور خودکار برنامه های کاربردی وب مانند WordPress، SMF، phpBB، Drupal، Joomla !، Tiki Wiki CMS Groupware، Geeklog، Moodle، MagicSpam WHMCS و ZamFoo را خودکار می کنند. Fantastico محبوب نصب کننده خودکار است، اما به دلیل کمبود به روز رسانی  تعداد کمتری از اسکریپت ها را از دست می دهد.
cPanel برخی از بسته های نرم افزاری را به طور جداگانه از سیستم عامل پایه مدیریت می کند، به طور خودکار با آپاچی، پی اچ پی، MySQL، Exim، FTP و بسته های نرم افزاری مربوط به آن ارتقا می یابد. این تضمین می کند که این بسته ها به روز نگه داشته شده و سازگار با سی پنل هستند، اما نصب نسخه های جدیدتر این بسته ها مشکل تر است. همچنین به دلیل تأیید سیستم مدیریت بسته های سیستم عامل برای انجام این کار، تأیید صحت این نکته را نیز روشن می سازد که بسته ها با آن دست و پنجه نرم  می کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان