انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی چگونه امکان‌پذیر است؟

ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی چگونه امکان‌پذیر است؟

#1
ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی شاید به نظر عجیب برسد، اما کاملا شدنی بوده و جالب است بدانید تعداد زیادی از طراحی سایت های امروزی به همین شیوه صورت می‌گیرند. ساخت وب سایت بدون استفاده از کدنویسی سبب می‌شود با هزینه‌ای بسیار کم کسب کارهای زیادی مالک شعبه‌ای مجازی برای خود شوند.
شنیدن اسم طراحی سایت همه را به دنیای برنامه نویسی و کدزنی می‌برد، جایی که باید با استفاده از زبان های برنامه نویسی دست به کار شد. اما جالب است بدانید ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی امروز بسیار مرسوم است، به این معنی که افرادی که حتی سواد برنامه نویسی ندارند، اقدام به طراحی سایت می‌کنند. اما این کار چطور امکان پذیر است و آیا وب سایت های طراحی شده به این شیوه کارایی دارند؟
ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی
سیستم های مدیریت محتوا طراحی سایت بدون برنامه نویسی را ممکن کرده‌اند. آن‌ها را باید به چشم نرم افزارهایی دید که بر روی یک سرور نصب کرده و بدون نیاز به کدزنی، وب سایت ایجاد می‌کنیم. البته برای ویرایش وب سایت در هر صورت به برنامه نویسی نیاز پیدا خواهد کرد، اما کسب و کارها معمولا تنها به دنبال جایی هستند که در اینترنت، اعمال ساده و پایه‌ای در آن انجام بدهند.
[عکس: Web-Design-1.jpg]

در سیستم های مدیریت محتوا برنامه نویسی های لازم از قبل صورت گرفته و پنل مدیریت، به شیوه‌ای کاربرپسند فراهم شده است، به همین دلیل افراد بدون نیاز به داشتن دانش کدزنی از آن‌ها برای ایجاد وب سایت استفاده می‌کنند. این موضوع سبب شده امروز و در سال 2018 بیش از 2.2 میلیارد وب سایت داشته باشیم! بله، درست کردن وب سایت از هر زمان دیگری راحت‌تر شده است.
می‌توان در ابتدا و به منظور ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی این کار را انجام داد و سپس و بعد از گذشت مدتی زمانی، از یک فرد برنامه نویس درخواست کرد قابلیت هایی را به وب سایت ما اضافه کند. به این ترتیب دیگر نیاز نخواهد بود از همان ابتدای هزینه زیادی پرداخت کنیم. این شیوه ایجاد بسیار رایج شده و رفته رفته کسب و کارهای بیشتری به آن روی می‌آورند.

[عکس: Web-Design-30-1.jpg]

وب سایت فاقد هر گونه برنامه نویسی تنها می‌تواند مطالبی را به کاربر نشان بدهد و امکان تعامل با وی وجود ندارد. اما زمانی که از سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس استفاده می‌کنید، اگرچه همچنان نیازی به استفاده از کد نویسی نیست، بلکه همانند زمان انجام این کار به قابلیت های پایه‌ای دسترسی داشته و می‌توانید با کاربر به شیوه‌ های مختلف تعامل داشته باشد. ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی از این نظر برای شما محدودیتی ایجاد نخواهد کرد.
مقاله پیشنهادی: بهترین محیط‌های برنامه نویسی وب کدامند؟
گفتنی است ساخت وب سایت بدون برنامه نویسی به معنی عدم نیاز به داشتن اطلاعات عمومی نیست. به عبارت دیگر فردی که اطلاعات کافی درباره دامین، خرید هاست و دیگر موارد ندارد، همچنان نخواهد توانست بدون دردسر برای خود یک سایت ایجاد کند. به همین دلیل برای به حداقل رساندن هزینه ها باید درباره موارد پایه‌ای اطلاعاتی به دست آورد. کافی است درباره دامین، هاست، نحوه نصب وردپرس بر روی هاست و دیگر موارد این چنینی جستجوهایی را در گوگل انجام بدهید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان