انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کولر روغن هیدرولیک

کولر روغن هیدرولیک

#1
کولر روغن هیدرولیک یا خنک کن روغن برای کاهش دمای روغن های سوختی در ماشین آلات طراحی و ساخته شده اند.

با کارکرد دستگاه ها و تجهیزات ، گرمای ناشی از انرژی های تلف شده در ماشین آلات می تواند سبب بروز مشکلات فراوانی از جمله : کاهش طول عمر دستگاه ، نداشتن بازدهی مثبت و قابل قبول ، ایجاد گرما و انرژی های تلف شده ی فراوان و خطرات و خرابی برای دیگر قطعات سیستم باشد.
استفاده از کولر روغن هیدرولیک ، می تواند از این گونه آسیب ها به سیستم جلوگیری به عمل آورد و باعث افزایش دوام و عملکرد مثبت در سیستم باشد.
در واقع خنک کن هیدرولیک ( خنک کن آب و روغن ) برای سیستم های هیدرولیکی که باید درجه حرارت مشخصی داشته باشند ضروری است که دمای روغن را در محدوده ی حدود نگهدارد.

در کل مزایای سیستم خنک کننده هیدرولیک شامل :

۱٫نگهداری و مراقبت در دمای مجاز

رادیاتور خنک کننده ی روغن هیدرولیک اطمینان حاصل می کند که اجزای مکانیکی به درستی و در حداکثر کارایی کار میکنند و دستگاه را در دمای مجاز نگه میدارد.



۲٫نگهداشتن در دمای پایین

گرمای بیش از حد می تواند عمر روغن هیدرولیکی را کاهش دهد و خطرات بیشتری برای دیگر قطعات سیستم ایجاد می کند. سردکن روغن و خنک کن هیدرولیک مانع از خطرات ناشی از حرارت غیر مجاز می گردد.



۳٫عملکرد در محدوده های توصیه شده درجه حرارت

این رادیاتور خنک کننده ی روغن هیدرولیک با کارایی مناسب و خنک کنندگی بالا ، کارکرد تجهیزات را بهبود می بخشد و تجهیزات را در محدوده ی توصیه شده ی درجه حرارت نگه میدارد.



۴٫کاهش هزینه ها

در نهایت کولر روغن هیدرولیک با کمک به افزایش کارکرد دستگاه ها و کاهش دما ، کمک به بهبود اقتصادی می کند و در جهت کاهش هزینه ی خدمات و تعمیرات سیستم موثر است.



خنک کن روغن گیربکس

یکی دیگر از کاربرد های خنک کن روغن در خودرو ها و به عنوان خنک کن روغن گیربکس می باشد که در ادامه به صورت مختصر به آن اشاره می کنیم .
به طور کلی گیربکس ها در دمای ۸۰ درجه سانتیگراد دارای مناسب ترین عملکرد می باشند . به همین منظور باید دمای آنها در ۸۰درجه سانتیگراد نگه داشته و کمتر یا بیشتر نشود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد .

ابتدا دمای روغن گیربکس پایین می باشد و باید آن را با تبادل گرمایی به دمای ۸۰ درجه رساند . به همین سبب روغن گیربکس به رادیاتور آب هدایت می شود . سپس به وسیله تبادل دمایی بین آب با دمای بالا و روغن گیربکس با دمای پایین ، دمای روغن بالا می رود .

پس از گذشت زمانی و با بالا رفتن دمای روغن گیربکس عملیات تبادل دما برعکس می شود و در جهت خنک کن روغن گیربکس پیش می رود .
روغن یربکس وارد خنک کن روغن گیربکس می شود تا دمای آن به ۸۰ درجه رسیده و در آن دما ثابت نگه داشته شود .



اندازه گرافیکی ظرفیت حرارتی سیستم خنک کن روغن هیدرولیک


استفاده از سیستم خنک کننده هیدرولیک تاثیر خوبی بر روی علکرد دستگاه دارد به همین سبب استفاده از آن رواج یافته است . ظرفیت حرارتی یک کولر روغن هیدرولیک ( سرد کن سیستم هیدرولیک ) بر اساس نوع مایع،درجه حرارت مایع،شدت جریان مایع و عواملی دیگر متفاوت است.معمولا مقدار گرما را نسبت به سرعت جریان مایع بیان می کنند.
انواع کولر روغن هیدرولیک

چندین نوع کولر مختلف برای سیستم های هیدرولیکی وجود دارد که شناخته شده ترین آنها سرد کن سیستم هیدرولیک آب خنک و هوا خنک می باشد.
سیستم های هواخنک ، گرما را به کمک جریان هوا از بین می برند.این نوع کولر روغن هیدرولیک با انتقال دادن هوای سرد به مایع داغ داخل عمل می کند.
نداشتن هزینه های اضافی و نگهداری ساده از مزایای سیستم هوا خنک هیدرولیک می باشد.
سیستم های آب خنک یا مبدل حرارتی به کمک آب سرد باعث کم شدن دما می شود . سیستم آب خنک هیدرولیک در مقایسه با سیستم هوا خنک با همان ظرفیت دارای هزینه های پایین تری هستند و با صرفه تر می باشند.قابل استفاده در محیط های مختلف و جمع وجور هستند و دمای محیط اطراف را تغییر نمی دهند.با اینکه مبدل های حرارتی کم هزینه هستند اما معمولا نیاز به آب تمیز دارند.آب تمیز در طولانی مدت می تواند پر خرج بوده و منجر به هزینه های بالا شود.
انواع دیگر خنک کن روغن هیدرولیک شامل سرد کننده ها و برج های خنک کننده تبخیری و چیلر های گازی می باشد.



نحوه ی انتخاب خنک کننده ی مناسب
جمع آوری داده های کاربردی مانند حداکثر دمای سیستم ، نوع مایع ، سرعت جریان مایع ، حداکثر فشار مجاز و بار گرمایی برای انتخاب خنک کننده ی مناسب مورد نیاز است.
تعیین میزان گرمای هدر رفته ضروری است.به عنوان مثال اگر تحت شرایطی که یک سیستم ۷۰ درصد بازدهی مثبت داشته باشد،می توانیم ۳۰درصد باقیمانده را انرژی تلف شده در نظر بگیریم.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان