انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات مهم سفر به استانبول

نکات مهم سفر به استانبول

#1
شهر استانبول با حدود چهارده میلیون جمعیت پرجمعیت ترین شهر ترکیه میباشد این شهر یکی از بهترین شهرهای توریستی دنیا میباشد که سالانه بیش از ده میلیون گردشگر از این شهر بازدید میکنند که بیشترین بازدید کنندگان از کشور های اروپایی و کشور عزیزمان ایران میباشد.اگر میخواهید به این شهر سفر کنید باید قبل از سفر نکاتی که در سفر به استانبول باید بدانیم  را بخوانید.

آب و هوای استانبول:
استانبول در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان بسیار سرد همراه با باد های تند است و متوسط دما در ماه های ژوئن تا سپتامبر تقریبا بیست و هشت درجه سانتی گراد میباشد، همچنین در ماه زمستان بارش باران در استانبول بسیار زیاد است. بیشتر گردشگران در ماه های فصل بهار یا تابستان به وسیله تور استانبول به این شهر سفر میکنند زیرا در این وقت هوا کاملا مطلوب است.

[عکس: havaye-stanbul-tourbato6.jpg]

شهر استانبول به طور کلی دارای سه موقعیت شهری است که میتوانید از آن ها بازدید کنید: موقعیت اول شامل بخش های قدیمی فاتح و امین اونو است که مرکز شهر را از قسمت های شمالی شهر جدا کرده است،موقعیت دوم مناطق بی اوغلو و بشیکتاش است که زنجیره ای از روستا ها در سواحل بسفر است و موقعیت سوم کوی اوسکودر و کادیکوی است که شهر های مستقلی را تشکیل داده اند که حدود یک سوم از جمعیت استانبول در این منطقه زندگی میکنند.
نحوه سفر به استانبول:
شما میتوانید با استفاده از اتوبوس،هواپیما و قطار به شهر زیبای استانبول سفر کنید: تقریبا تمام شرکت های هواپیمایی ایران پرواز مستقیم به فرودگاه آتاتورک استانبول دارند،اگر میخواهید با اتوبوس به استانبول سفر کنید باید به ترمینال غرب مراجعه کنید در آن جا اتوبوس هایی مستقر است که به مقصد آنکارا و استانبول میروند و همچنین برای سفر به استانبول به وسیله ی قطار میتوانید پس از تهیه بلیط قطار از تهران روانه ی این شهر بشوید.
امنیت استانبول:
استانبول به دلیل اینکه یک شهر توریستی است دارای امنیت با ثباتی میباشد در نقطه به نقطه ی شهر پلیس وجود دارد که امنیت شمارا تضمین میکنند،سعی کنید در مکان های شلوغ مراقب جیب و مدارک خود باشید و در ساعت های ده شب به بعد به خیابان های خلوت محدوده ی قدیم استانبول نروید.
تبدیل پول در استانبول:
اگر میخواهید با تور استانبول به این شهر سفر کنید، بهتر است دلار آمریکا به همراه خود ببرید و در صرافی های استانبول به لیر تبدیل کنید در سراسر شهر استانبول صرافی های زیادی وجود دارد و به راحتی میتوانید دلار را به لیر ترکیه تبدیل کنید،توجه داشته باشید که سراغ صرافی هایی که درصد میگیرند نروید که بسیار برایتان گران تمام میشود. اگر آفر تور استانبول خوبی دارید با لیر برید.
 
در استانبول کجا اقامت کنیم:
در استانبول انواع اقامتگاه اعم از هتل و سوییت وجود دارد که قیمت های متفاوتی دارد، برای اطلاع از قیمت های اقامت در استانبول بهتر است به سایت اصلی اقامتگاه های استانبول مراجعه کنید تا هزینه بیشتری پرداخت نکنید، مکان هایی مانند میدان تقسیم و بی اوغلو برای رزرو هتل از همه نظر مناسب و امن میباشند ما به شما توصیه میکنیم تا آن جایی که امکان دارد از هتل های چهار ستاره استفاده کنید زیرا این  هتل ها از نظر کیفیت و امن بودن برای تمامی گردشگران بسیار مناسب است.

در استانبول چه غذایی بخوریم:
خیابان های شهر استانبول پر از رستوران ها و کافی شاپ های فراوان است ما به پیشنهاد میکنیم که حتما غذاهای اصیل ترکی مانند دونر کباب و اسکندر کباب را امتحان کنید این غذا ها به قدری خوشمزه و لذیذ هستند که حتما خوشتان می آید غذا در استانبول قیمت مناسبی دارد و میتوانید با مبلغی مناسب در بهترین رستوران های استانبول غذا میل کنید.

نحوه رفت و آمد در استانبول:
برای رفت و آمد در شهر استانبول بهتر است از کارت اعتباری استانبول کارت استفاده کنید این کارت را میتوانید از تمامی دستگاه های خودپرداز سراسر شهر تهیه کنید و به هر مبلغی که خواستید شارژ کنید، برای بازدید از مکان های دیدنی شهر میتوانید تراموا،اتوبوس،مترو و تاکسی استفاده کنید اگر از تاکسی استفاده میکنید حتما یادتان باشد تاکسی متر حتما روشن باشد و یا کرایه را از قبل با راننده طی کنید، طی کردن قیمت در ترکیه امری عادی است اگر این کار را نکنید مطمئن باشید کرایه بیشتری از شما خواهند گرفت.

نکات بهداشتی:
در سفر به استانبول بهتر است خود را بیمه کنید و دفترچه بیمه در طول سفر همراهتان باشد،اگر از دارویی استفاده میکنید حتما نسخه تجویز شده توسط پزشک را همراه خود داشته باشید،یادتان باشد هزینه بیمارستان های شخصی در استانبول بسیار گران است پس بهتر است به هنگام بیماری به درمانگاه های عمومی شهر مراجعه کنید در تمام شهر استانبول داروخانه ها از هشت صبح تا هفت عصر باز هستند و در این ساعات میتوانید برای تهیه انواع دارو و قرص به داروخانه ها مراجعه کنید.

نحوه ارتباط با ایران:
برای ارتباط با ایران بهتر از از سیمکارت های اعتباری ترکیه استفاده کنید برای خرید این سیمکارت ها میتوانید به موبایل فروشی های سراسر شهر مراجعه کنید یادتان باشد استفاده کردن از سیمکارت های ایرانسل و همراه اول برای ارتباط با ایران هزینه بسیار زیادی را در بر دارد.
تلفن های ضروری:
اورژانس ۱۱۲،آتش نشانی ۱۱۰،اداره پلیس ۱۵۵
چند توصیه مهم:
از صحبت های سیاسی شدیدا خودداری کنید.
دست زدن به بقایای تاریخی و عکس گرفتن در موزه ها ممنوع است.
سعی کنید تا جایی که میتوانید به غریبه ها اعتماد نکنید.
از اشاره به افراد و لمس کردن دیگران خودداری کنید.
نقشه ی شهر را همراه خود داشته باشید.
از هرگونه دعوا و بحث دوری کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان