انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاکتیک های تبلیغاتی برای رونق کسب و کار

تاکتیک های تبلیغاتی برای رونق کسب و کار

#1
تاکتیک های تبلیغاتی ابزارهای نوین برای رونق کسب و کار
امروزه روشهای متنوع و گوناگونی علاوه بر تابلوسازی به شیوه هایی همچون تابلو برجسته یا تابلو چلنیوم در عرصه تبلیغات بوجود آمده است که بسیاری از این روشها را عصر تکنولوژی و اینترنت محیا کرده است و بسیاری نیز به روش سنتی صورت می گیرد . تبلیغات اینترنتی مفهوم گسترده ای است و انواع متفاوتی دارد که در ادامه به بحث در مورد هر یک از انواع این تبلیغات خواهیم پرداخت.
تبلیغات بنری مبتنی بر وب :
این تبلیغات مشابه بیلبورد است . بیلبوردها در جاده ها و بزرگراهها مشاهده می شوند اما بنرهای تبلیغاتی در صفحات وب هنگام وب گردی به چشم می خورند . این بنرها با استفاده از تصاویر و برنامه های چند رسانه ای و انیمیشن با استفاده از نرم افزارهای گوناگون ساخته می شود و در قسمتی از صفحات وب جای داده می شود و با کلیک بر روی آن به صفحه مدنظر لینک می شود .
تبلیغات موقعیتی :
این مدل تبلیغات ابتدا توسط گوگل و سپس یاهو و مایکروسافت مورداستفاده قرار گرفت . این روش از تبلیغات در فضای بازاریابی اینترنتی به صورت کاملا هدفمند و تخصصی طراحی و پیاده سازی شده است . زمانی که کاربر یک مطلب خاصی را جستجو می نماید سیستم های خودکار متن وب سایت مرورگر کاربر را از لحاظ کلید واژه ها اسکن می نمایند و سپس تبلیغاتی را که با محتوای نمایش داده شده به کاربر هماهنگی داشته باشند را به وی نمایش می دهند .
تبلیغات کلید واژه ای :
ابتدا یاهو در این زمینه سرمایه گذاری نمود اما گوگل که بعد از یاهو دست به این نوع تبلیغات زد محبوبیت بیشتری نسبت به یاهو پیدا کرد . تبلیغات کلیدواژه ای عبات است تبلیغات پولی به ازای هر بار کلیک و یا تبلیغات هزینه ای به ازای هر بار فعالیت .
تبلیغات وبلاگی :
وبلاگها روش بسیار کارآمد برای کسب و کارهای اینترنتی هستند . وبلاگ های تبلیغاتی اغلب از تکنیک های بازاریابی موتورهای جستجو بهره می برند که به نتایج بهتری دست یابند .
تبلیغات دسته سیار موسیقی :
این تکنیک تبلیغاتی پروپاگاندست که مقصود آن مجاب نمودن اشخاص برای خرید محصول یا دریافت خدمات می باشد . اجرای این نوع تبلیغات مصرف کننده را وادار می سازد که در مورد محصول یا خدمت اندکی تامل نماید و یا در مورد آن کنجکاوی به خرج دهد و سوال بپرسد . بنابراین این نوع تبلیغ یک استراتژی است که می تواند در هر رسانه ای به صورت چاپی یا الکترونیک و یا پخش گسترده مورد استفاده قرار گیرد .
تبلیغات تشویقی :
در این شیوه از تبلیغات با استفاده از توزیع هدایای تبلیغاتی و تشویقی اقدام به جلب توجه می نمایند و به ترویج کالاها و خدمات می پردازند .
استفاده از شخصیت ها و نام های برند :
در عصر امروز برای استفاده از روش های جدید تبلیغات به جای انتقاد ، از تکنیک هجوم استفاده می کنند . گاهی با تکرار ایده یا شعار ساده می توان به جزئی از حقیقت یک عمل رسید و روش منحصر به فرد و قابل ملاحظه ای برای رسانه های اجتماعی ایجاد نمود . تکرار تبلیغات بدون کیفیت کالاها ، تبلیغات دروغ محسوب می شود و شعارها و کمپین های تبلیغاتی  با استفاده از رسانه ها دائما در حال تلاش هستند و مردم را مانند یک طعمه دنبال می کنند و به فکر زمینه سازی و ایجاد روشهایی برای سودهی بیشتر خودشان هستند . بعضی از شرکت ها با تکرار تبلیغات به صورت غیرمستقیم می خواهند سود بیشتری کسب کنند . شعارهای جمله ای ، کلیدی هستند تا تصور واضحی از یک برند را برای مردم انتشار دهند . این شعارها برای اهداف معینی طراحی می شوند که هر چه جذاب تر باشند نفوذ بیشتری بر روی مخاطب دارند . یکی دیگر از شیوه های تبلیغاتی استفاده از بازیگران و شخصیت های مشهور برای تبلیغات تجاری است اما گاهی با استفاده از شخصیت های معروف مردم را فریب می دهند و کالاهای بی کیفیت به مردم می فروشند .  در واقع با استفاده از نام های برندها یا محصولات در فیلم ها یا سریال ها و برنامه های تلویزیونی به طور غیرمستقیم محصولات و برندهای خود را تبلیغ می کنند . انتشار مستقیم تبلیغات روشی دیگر است که با استفاده از تصاویر یا توضیحات کوتاه و مختصر درباره کالا به تبلیغ می پردازند  .اگر روش انتشار مستقیم با رورش انتشار با استفاده از شخصیت های معروف ادغام شود پیام رساتر و موثرتر به گوش مخاطب خواهد رسید .
تبلیغات پوششی و جایگزین :
برخی از کشورهای تبلیغات همچون محصولات الکلی و یا دخانیات را ممنوع اعلام نموده است به همین علت برندهای پوششی و جایگزین به میان آمده است که با استفاده از روشهای خاص به تبلیغ محصول پوششی می پردازند که یادآور همان محصول ممنوعه می باشد .
تبلیغات پیکسلی :
این روش از تبلیغات نیز از طریق اینترنت صورت می گیرد و بهای تبلیغات بر اساس تعداد پیکسل های اشغال شده توسط کلمات مورد تبلیغ محاسبه می گردد.
تبلیغات حمامی :
یعنی تبلیغات در فضاهای عمومی و استراحت گاه ها
تبلیغات موبایلی  :
یک از موثرین و در عین حال مزاحمترین نوع تبلیغات است . چون امروزه همه افراد با موبایل سرو کار دارند و وقتی پیامی یا تماسی با موبایل شان برقرار می شود قطعا آن را مشاهده می کنند پس این تبلیغات را حتی شده برای مکثی کوتاه ملاحظه می نمایند و یکی از روشهای مفید و موثر برای بازاریابی و جذب مخاطب محسوب شود .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان