انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سگ هاسکی سگ محبوب و باهوش

سگ هاسکی سگ محبوب و باهوش

#1
در این بخش از وبلاگ حیوانات خانگی قصد داریم تا در مورد یکی از نژادهای بسیار معروف در میان سگ ها برای شما بگوییم. هاسکی یکی از نژاد های بسیار باهوش و وفادار است که می توانید به او به عنوان یک دوست بسیار خوب حساب کنید.این مژاد دارای فیزیکی بسیار عالی است و زیبایی فوق العاده ای را دارد.
سگ به عنوان یکی از بهترین حیوانات خانگی شناخته شده و دوستی با این حیوان می توانه برای انسان بسیار جالب و قشنگ باشه. نمونه های استفاده از سگ ها را می توانید در جای جای مشاغل مشاهده نمایید. سگ های نگهبان، سگ های جسد یاب و زنده یاب در حوادث و بلایایی طبیعی و ...، سگ های گروه های پلیس مواد مخدر و سگ های خانگی زیبا نمونه هایی از استفاده از سگ ها است، در این بخش از مطالب سرگرمی قصد داریم تا در مورد نژاد هاسکی و نحوه برخورد با این نژاد با شما بیشتر بگوییم.یکی از زیبا ترین نژاد های سگ در جهان سگ هاسکی است که از نظر ظاهری بی نظیر است. چشمان بسیار زیبا اولین نکته ای است که در نگاه اول شما به این سگ جلب توجه خواهد کرد. چشمانی گیرا در رنگ های آبی، خاکستری، قهوه ای و عسلی که در برخی از موارد به صورت ترکیبی نیز ظاهر می شوند.

[عکس: %D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8...%D8%AF.jpg]


تاریخچه ی استفاده از سگ های هاسکی به قطب شمال و استفاده از این نژاد از سگ برای کشیدن سورتمه برمیگردد که دلیل اصلی این امر، قوای جسمی بسیار بالای سگ هاسکی است.این حیوان خانگی زیبا برای زنده ماندن به شرایط خاصی نیاز دارد که قبل از اقدام به خرید آن باید بدانید. اولین اصلی که باید در نظر داشته باشید دمای مناسب برای زندگی سگ هاسکی است. دمای هوای پایین با استفاده از یک کولر گازی که به صورت منظم روشن است و یا استفاده از یک زیر زمین بسیار خنک، روش هایی است که این تعادل دمایی را می توانید برقرار کنید.نکته دوم در مورد نگه داری هر نژاد از سگ و به خصوص سگ هاسکی غذای او است. غذای سگ هاسکی باید به صورتی باشد که نیروی مورد نیاز برای رشد در سنین پایین تر و انرژی کافی برای انجام فرایند های روزانه را در سنین بالاتر به او برساند. به دلیل قوای جسمی بسیار بالای سگ هاسکی بهتر است موضوع غذای زیاد برای این نژاد را جدی بگیرید.

[عکس: %D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8...8%AF-1.jpg]

گوش های سگ هاسکی حالت مثلثی و تیز دارد مثل بقیه نژاد های سیبری رنگ چشمشان آبی است و چشم ها با دورنگ نیز دیده شده. موهای بین پنجه هاسکی باعث سهولت در راه رفتن روی برف و یخ می شود. لایه پایینی این موها زمخت و زبر قسمت بیرونی نرم و لطیف است. گفته می شود سگ هاسکی تحمل دمای ۶۰- درجه را به راحتی دارد.هاسکی سگی آرام و باهوشیست، اجتماعی و دوست داشتنی و همینطور با محبت، با اینکه بسیار پرانرژی است به خصوص در تولگی، ولی سگ فرمان برداری است و به خوبی می تواند با کودکان رابطه درست کند. خیلی کم پارس می کند در نتیجه به عنوان یک بایگان :صفت آرشیودار در نظر نگیرید.خب با توجه به نکات بالا و فهمیدن ویژگی های سگ هاسکی، نیاز به دانستن یک سری نکات عمومی نیز است

[عکس: %D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8...D8%AF.jpeg]

موضوع اخر در زمینه حیوانات خانگی و سگ هاسکی روش برخورد مناسب برخورد با این موجود دوست داشتنی است. سگ ها موجودات وفاداری هستند که با مهربانی و بازی کردن ارتباط برقرار کرده و به این موارد نیاز ویژه ای دارند. بالاخره ان بدن بسیار قوی و فعال نیاز به تخلیه انرژی دارد تا روحیه و روند رشد حیوان به صورت طبیعی طی شود.مشکل دیگری که با عدم توجه به بازی حیوان خانگی شما پیش می آید افسردگی سگ هاسکی است. سگ ها در بسیاری از مواقع در صورت مواجهه با بی توجهی شما سعی بر جلب توجه خواهند کرد. بهتر است در این زمان به آنها توجه کنید و با نوازش و بازی به آنها بپردازید. در صورت برخورد نا مناسب و خشن با سگ ها ممکن است با افسردگی بسیار شدیدی مواجه شوید و به سختی بتوانید روحیه سگ را به حالت اول باز گردانید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان