انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا در طراحی سایت از فریم ورک Bootstrap استفاده کنیم؟

چرا در طراحی سایت از فریم ورک Bootstrap استفاده کنیم؟

#1
[عکس: twitter-bootstrap-html-css-js-framework.png]

Bootstrap یک فریم ورک ریسپانسیو برای طراحی سایت و راه اندازی آن میباشد، مزیت استفاده از فریم ورک در طراحی سایت، کاهش زمان و هزینه، و یکپارچگی و نظم در کدنویسی و ظاهر سایت میباشد. برای استفاده از فریم ورک Bootstrap کافیست آن را دانلود و فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت را به فایل html اضافه کنید.


فریم ورک Bootstrap چیست؟

فریم ورک بوت استرپ یک فریم ورک HTML، CSS و جاوا اسکریپت میباشد یعنی دارای عناصر از پیش آماده مانند گرید برای بخش بندی و تعریف قسمت های مختلف، منو، استایل فرم ها، دکمه ها، تب ها و بسیاری کامپوننت های دیگر که در هنگام طراحی هر سایتی مشترک و نیاز میباشد است که با به کارگیری این فریم ورک زمان طراحی یک سایت به نصف کاهش خواهد یافت این یعنی اگر طراحی یک سایت یک ده روز زمان نیاز دارد با به کارگیری این فریم ورک به پنج روز کاهش خواهد یافت.


کاهش زمان و هزینه

همانطور که در بالا اشاره شد استفاده از فریم ورک بوت استرپ در طراحی سایت، باعث کاهش زمان مورد نیاز برای طراحی و در نتیجه کاهش هزینه طراحی و ساخت یک وب سایت خواهد شد؛ به عنوان مثال اگر طراحی یک سایت ده روز زمان نیاز دارد با این فریم ورک به دلیل وجود تمام آنچه برای طراحی هر سایت مورد نیاز و مشترک است و فقط نیاز به استایل دهی مناسب برای هر طراحی دارد به پنچ روز کاهش خواهد یافت و البته طراحی های اجرا شده با این فریم ورک ریسپانسیو نیز خواهند بود.


نظم و یکپارچگی

این فریم ورک به دلیل دارا بودن الگو و نظم باعث ایجاد یکپارچگی در کدنویسی و ظاهر وب سایت خواهد بود و بر خلاف کدنویسی بدون فریم ورک که هر شخص و هر طراحی سبک خاص خود را اجرا میکند با به کارگیری Bootstrap نظم و یکپارچکی کدنویسی و ظاهر قالب سایت از دیگر دلایل استفاده از این فریم ورک میباشد.


هماهنگی با مرورگرهای مختلف

فریم ورک Bootstrap با تمام مرورگرهای مورد استفاده کاربران مانند کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اپرا و غیره کاملا تست شده و هماهنگ میباشد و این یعنی وب سایتی که با این فریم ورک طراحی و راه اندازی شود برای اکثر کاربران با مرورگرهای مختلف یکسان مشاهده خواهد شد.


امکان شخصی سازی

یکی از دلایلی برخی افراد را از استفاده فریم ورک هایی مانند Bootstrap منع میکند سنگین بودن فریم ورک از نظر حجم و کدنویسی، و استایل های پیشفرض میباشد اما فریم ورک بوت استرپ امکان شخصی سازی و حذف قسمت هایی اضافی را به طراح ارائه میدهد، به عنوان مثال ممکن است به کامپوننت منو و صفحه بندی نیاز باشد اما به تب نیاز نباشد، در این صورت میتوان این کامپوننت را از فریم ورک حذف کرد و همچنین تمام استایل های پیشفرض نیز قابل ویرایش میباشند.


یادگیری و آموزش Bootstrap

اگر به HTML و CSS مسلط هستید برای یادگیری فریم ورک Bootstrap میتوانید از راهنما و documentation کامل خود وب سایت رسمی استفاده کنید. documentation تمام فریم ورک را در بر میگیرد و با ارائه مثال های متعدد یادگیری را تسریع میکند؛ زمان مورد نیاز برای یادگیری این فریم ورک یک هفته میباشد.



جمع بندی

طراحی سایت و طراحی قالب وردپرس در کاسپریا، بر مبنای وردپرس و فریم ورک بوت استرپ است. فریم ورک Twitter Bootstrap یک فریم ورک کامل برای طراحی سایت است، و استفاده از فریم ورک چه برای HTML و CSS و چه برای PHP خیلی بهتر از استفاده نکردن از آن است؛ با استفاده از این فریم ورک زمان طراحی به نصف کاهش خواهد یافت و کدنویسی و ظاهر وب سایت یکپارچه و منظم خواهد بود.

برای ورود به سایت رسمی فریم ورک Bootstrap اینجا کلیک کنید.
طراحی وب سایت به صورت حرفه ای با ضمانت و قیمت مناسب
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان