انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هفت سوال برتر در مورد دستگاه CNC قسمت اول

هفت سوال برتر در مورد دستگاه CNC قسمت اول

#1
1. دستگاه cnc چیست؟
دستگاه cnc به معنای کنترل عددی کامپیوتر است. به عبارت ساده، به این معنی است که یک ماشین توسط یک کامپیوتر کنترل می شود.
2. دستگاه cnc برای من چه کاری می تواند انجام دهد؟
واضح ترین پاسخ به این سوال این است که می تواند برای شما درآمد زایی کند، زندگی شما را ساده تر کند و صنعت شما را رونق ببخشد، اما همه اینها به نوع  بستگی دارد.
ماشین تراش cnc فرآیند چرخش را به صورت خودکار انجام می دهد. شما فقط کافی است شکل چرخش را رسم کنید و اجازه دهید دستگاه cnc تمام کارها را انجام دهد.
ماشین cnc معمولا دارای سه محور است، محور X در امتداد طول دستگاه است، محور Y عمود بر محور X و محور Z به طور معمول از بالا به پایین می باشد. یک دستگاه cnc سه محوره به شما اجازه می دهد تا قطعات را برش داده و جزئیات بیشتری را از جمله حکاکی های D2.5 را انجام دهید. بیشتر دستکاه های cnc به یک کار ویژه، اختصاص داده می شوند.
[عکس: seven-questions-about-cnc-device.jpg]
از سوی دیگر، cnc های پنج محوره بسیار متنوع هستند. یک دستگاه cnc 5 محوره می تواند در زمینه چوب کاری، بیشتر از هر ابزار و ماشین آلات دیگری برای شما راه گشا باشد.
این یک ادعای بسیار جسورانه است اما آن را در نظر داشته باشید. چه تعداد ابزار و ماشین آلات برای چرخاندن چرخ اسپیندل مورد نیاز است؟ در مورد یک مربع یا یک اسپیندل هشت طرفه چطور؟
اگر بخواهید یک پایه مخروطی با پیچش طناب داشته باشید چطور؟ اگر بخواهید قطعاتی که مشابه یکدیگر هستند را برش دهید، چه؟ اگر بخواهید قطعه ای را مانند مفاصل پلاستیکی، مفاصل خرگوشی، مفاصل دندانه دار و یا اسلاید های کشویی ایجاد کنید، چه؟ اگر بخواهید حکاکی پیچیده ایجاد کنید چه؟
این لیست همچنان ادامه می یابد. دستگاه cnc به شما اجازه می دهد تمام این کارها را در کنار بسیاری دیگر از اقدامات انجام دهید. این یک دستگاه چند منظوره برای کارهای چوبی است که شما می توانید از آن استفاده کنید و بهترین کیفیت را در زمینه نجاری بدست آورید.
3. قبل از سرمایه گذاری در دستگاه cnc ، آیا نباید تمام ابزار و ماشین آلات استاندارد نجاری را خریداری کنم؟
بیشتر متخصصان سنتی چوب می گویند بله، اما این را در نظر بگیرید. اگر میخواهید چوب را در سطح بالاتری نسبت به اکثر کارها پردازش کنید، جواب منفی است.
افراد علاقه مند به این صنعت به طور متوسط هزینه ای برای ابزار و ماشین آلات خود سرمایه گذاری می کنند تا مغازه خود را تجهیز کنند. اگر شما در ابتدا بر روی یک  مناسب سرمایه گذاری کنید، می توانید تمام کارهایی را که می توانید با ابزار و ماشین های سنتی انجام دهید و همچنین خیلی بیشتر از آن را با این دستگاه انجام دهید.
چرا دو بار پول را برای ابزارهایی که وظیفه مشابه را انجام می دهند صرف می کنید؟ دستگاه cnc به شما اجازه می دهد قطعاتی را که هرگز حتی رویای ساخت آنها را نداشته اید، ایجاد کنید، ساخت انواع اتصالات دقیق در برش، شکل، فرم و تقریبا حکاکی هر قطعه ای را که می توانید در یک فروشگاه مجهز طراحی و تهیه کنید.
4. آیا من نیازی به یادگیری یک زبان برنامه نویسی مانند G Code برای کار کردن با دستگاه cnc ندارم؟
نه شما نیاز ندارید. امروزه برنامه های نرم افزاری به شما امکان می دهد تصاویر یا نقشه های خود را بارگذاری کنید یا نقشه های خود را ایجاد کنید و سپس برنامه کد را برای ساخت قطعات شما ایجاد می کند.
در حقیقت، CAM Conversation Legacy به شما اجازه می دهد تا برنامه هایی برای چرخاندن اسپیندل هایی که دارای طناب یا چرخش هوایی، مقطع چند طرفه و تبدیل جزئیات حتی بدون نقاشی را تهیه کنید.
شما به سادگی به چند سوال پاسخ می دهید و CAM، کد را برای شما ایجاد می کند. حتی می توانید در اینترنت و وب سایت ها یک کتابخانه شگفت انگیز از حکاکی را خریداری کرده یا دانلود کنید تا به پروژه های خود اضافه کنید و مدل سازی و حکاکی های خود را ایجاد کنید.
مطمئنا ایده بدی نخواهد بود که کمی درباره کد G یاد بگیرید. این یک کد ساده است که به شما کمک می کند تا چند دستور یا کد برای یادگیری برنامه خود یا ایجاد تغییر در برنامه موجود را یاد بگیرید.
ما همچنین برنامه های مختلف نرم افزاری را در اختیار شما قرار می دهیم و با شما کار می کنیم تا نرم افزاری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان