انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پر کردن دندان ها

پر کردن دندان ها

#1
پر کردن دندان ، یک راه برای بازگرداندن دندان آسیب دیده است .البته این کار توسط تغییر در عملکرد و شکل طبیعی دندان انجام می شود.
دندانپزشک ابتدا مواد درون دندان خراب شده را از آن خارج می کند و منطقه آسیب دیده را پاک می کند و سپس حفره تمیز شده را پر می کند . پر کردن دندان ها مزایایی دارد از جمله :  
 بسته شدن فضاهایی که در آن باکتری ها می توانند رشد کنند.
 پر کردن همچنین باعث جلوگیری از فرسایش بیشتر دندان ها می شود.
مواد مورد استفاده برای پر کردن دندان ها : شامل طلا، چینی، یک رزین کامپوزیتی (پر کننده دندان) و آمالگام ( آلیاژ جیوه ، نقره ، مس ، قلع و گاهی روی) است.
• کدام نوع از پرکردن دندان ها بهترین است؟
هیچ کدام از انواع پر کردن دندان ها را نمی توان گفت که قابل استفاده برای همه افراد است و شاید برای عده ای مناسب نباشد. آنچه که برای شما مناسب است، با توجه به میزان خرابی دندانتان تعیین می شود و یا آنکه شما حساسیت به مواد خاصی دارید یا نه ! 
پرکننده های آمالگام (نقره ای) معمولا بسیار مقاوم و نسبتا ارزان هستند. ولی با این حال ، با توجه به رنگ تیره آنها ، معمولا در مناطق قابل مشاهده ، مانند دندان های جلوازآنها استفاده نمی شود، در این شرایط ترمیم هایی از جنس کامپوزیت بسیار پر کاربردتر هستند .
رزین های کامپوزیتی ( پلاستیک ) با رنگ  دندان های شما همسان هستند و از این رو در جایی که ظاهر طبیعی دندان ها مورد نیاز است ، از آنها استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده و مخلوط شده آنها به طور مستقیم داخل حفره دندان قرار می گیرند و درآنجا سخت می شوند. اما کامپوزیت ها ممکن است مواد ایده آلی برای حفره های عمیق دندان نباشند.اگر پوسیدگی یا شکستگی قسمت بزرگی از دندان را فرا بگیرد و به آن آسیب برساند، ممکن است فرد به یک تاج برای دندانش نیاز پیدا کند.
• ریشه دندانی که به عصب رسیده ممکن است به دو روش زیر درمان شود :
1. از طریق ریشه درمان کانال که در آن عصب آسیب دیده حذف می شود.
2. یا از طریق یک روش به عنوان افزایش ضخامت پالپ که تلاش برای حفظ عصب زنده است.
• هنگامی که دندان های خود را پر می کنید چه اتفاقی می افتد؟
زمانی که دندانپزشک شما تصمیم به پرکردن حفره دندان شما می گیرد، ابتدا قسمت فاسد و پوسیده دندان را از بین می برد و سپس منطقه آسیب دیده را تمیز می کند و حفره تمیز شده با مواد مختلفی که در بالا شرح داده شد پر می شود.
• چگونه بفهمم که نیاز به پر کردن دندان دارم؟
فقط دندانپزشک شما می تواند تشخیص دهد آیا شما خرابی ای در دندان هایتان دارید که باید پر شود و یا نه. در طول یک بررسی و چک کردن دندانپزشک از یک آینه کوچک برای بررسی سطوح هر دندان استفاده می کند.
سپس دندانپزشک هر چیزی که غیر طبیعی به نظر می رسد را با ابزارهای ویژه ای مجددا به دقت بررسی می کند. دندانپزشک شما همچنین می تواند برای تمام دهان یا بخشی از دندان هایتان عکس اشعه ایکس تجویز کند تا به طور دقیق نوع درمانی که برای دندانتان مورد نیاز است را تشخیص دهد. نوع درمان که دندانپزشک انتخاب می کند بستگی به میزان آسیب ناشی از خرابی دندان هایتان دارد.
یکی از نیازهای اصلی پزشکی در هر جامعه ای ، پیشگیری و مراقبت از دندان ها می باشد. کلینیک دندان پزشکی پرهام به همراه کادر پزشکی حرفه ای و با تجربه و همچنین بهره گیری از باکیفیت ترین مواد بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه می دهد. 


پر کردن دندان با قیمت ارزان
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان