انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پروتز سينه براي بزرگ كردن سينه ها چه مزايا و معايبي دارد؟

پروتز سينه براي بزرگ كردن سينه ها چه مزايا و معايبي دارد؟

#1
بزرگ كردن اندازه سينه ها (پستان) و اعمال جراحي زيباسازي آن از شايع ترين جراحي هاي پلاستيك در زنان مي باشد. بهترين و شناخته شده ترين روش براي افزايش اندازه سينه ها، گذاشتن پروتز است. جراح برش كوچكي در ناحيه زير پستان يا دور هاله ميدهد و پروتز را از اين برش وارد ميكند و زير نسج پستان يا عضله سينه اي بزرگ ميگذارد تا پستان برجسته تر شود.

پروتزها انواع و شكلهاي متفاوتي دارند و برحسب تجربه جراح و درخواست بيمار، براي هر خانمي اندازه و نوع خاصي از آن استفاده ميشود. شكل پروتزها يا گرد است يا حالت اشكي دارد. در نوع اشكي آن، ناحيه فوقاني باريكتر و طبيعي تر است و ناحيه تحتاني بيشتر پر ميشود و مورد توجه برخي بيماران قرار ميگيرد. عيب اين پروتزها اين است كه اگر كمي در جاي خود بچرخند حالت قرينه خود را از دست مي دهند و به تصحيح مجدد نياز پيدا مي كنند. پروتزهاي گرد در تمام جهات يكسان هستند و استفاده از آنها راحت تر است. اين پروتزها از يك جدار سيليكوني تشكيل شده اند كه داخل آنها را با ژل يا سرم نمكي پر ميكنند. در پروتزهايي كه با ژل پر شده اند، امكان نشت ژل از منافذ ريز جدار پروتز وجود دارد و گرچه به دليل چسبنده بودن ژل داخل آن پروتز سينه كاملا خالي نميشود و شكل خود را حفظ ميكند اما همان ميزان ژلي كه نشت كرده است گاهي باعث بزرگ شدن غدد لنفاوي و دردناك شدن آنها ميشود.


[عکس: TransitionalPage.jpg]

روش هاي بزرگ كردن اندازه سينه (پستان) - عمل پروتز سينه
خطر پروتز هايي هم كه داخل آنها با سرم نمكي پر شده است، از نظر حساسيت براي بيمار كمتر است زيرا حتي در صورت بازشدن جدار آنها، مايعي كه به بيرون نشت ميكند سرم نمكي است كه كاملا با بدن سازگار است و بلافاصله جذب ميشود. حسن ديگر اين پروتز ها اين است كه به برش كوچك تري براي جاگذاري نياز دارند و حتي با يك برش كوچك در زيربغل ميتوان آنها را زير پستان و در محل مورد نظر قرار داد. عيب اين نوع پروتز اين است كه در موارد نادري سرم داخل آنها از منافذي كه در جدار پروتز ايجاد ميشود تخليه ميشود و بايد جايگزين شود بنابراين برخي جراحان پروتزهاي حاوي ژل را ترجيح مي دهند.


بزرگ كردن اندازه سينه ها با تزريق مستقيم ژل با سرنگ
تزريق ژل به دليل تماس مستقيم ژل با نسج بدن و ريسك بالاي عفونت و عوارض ديگر توصيه نميشود و در موارد زيادي پس از مدتي ژل تزريق شده در يك محل جمع ميشود و توده اي ايجاد ميكند كه براي تخليه آن راهي به جز عمل جراحي وجود ندارد.

روش غير جراحي براي بزرگ كردن اندازه سينه ها
بسياري از خانم ها ترجيح ميدهند براي بزرگ كردن اندازه سينه هايشان و يا كوچك كردن آنها از روشهاي غير جراحي استفاده كنند. از اين قبيل روش ها ميتوان به كرم ها، ژل ها و لباس هاي لرزاننده (سوتين جادويي) اي كه تبليغ ميشود اشاره كرد. مسلما هر روشي كه نياز به برش و بيهوشي نداشته باشد بهتر است ولي متاسفانه در اين روش سوء استفاده زيادي انجام ميشود و شركت هاي متعددي ادعا مي كنند كه كرم يا وسيله اي اختراع كرده اند كه قادر است بدون عمل جراحي، پستان را بزرگ تر يا كوچك تر كند اما هيچ كدام از اين روش ها تاثيري ندارند و فقط به طور موقت پستان را متورم ميكنند و پس از قطع مصرف، ورم پستان از بين ميرود و حتي از قبل هم بدتر ميشوند. در عين حال مشكلاتي مانند درد يا ترشح از پستان ايجاد ميكند و تاثيرات دراز مدت آن بر سلامت پستان و ايجاد سرطان نامشخص مي باشد.


دلايلي براي جراحي زيبايي سينه در بين خانم ها
از آنجايي كه بعضي خانوم هااز سينه هاي خوش فرم و مناسب برخوردار هستند اما بعضي ها دوست دارند سينه هاي بزرگتري داشته باشند و با اين عمل زيبايي سينه هاي خود را بزرگ مي كنند.
برخي اختلالات هم در بعضي خانوم باعث شده است كه در انها رشد سينه به حالت نرمال نباشد و براي حل اين مشكل رو به اين عمل مي آورند.
اغلب مشكلات هم بعد از شيردهي و افزايش سن خانوم ها گريبان گير آنها ميشود كه در ان حالت سينه شكل و حالت عادي خود را از دست مي دهد و اين امر ناخوشايند از نظر خانوم ها بسيار بد است و نياز به جراحي سينه دارد.
شايع ترين عمل هم براي كساني است كه از بيماري كانسر سينه رنج مي برند خواهان اين عمل زيبايي هستند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان