انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قانون های راحت برای توضیح طراحی سایت به مشتریان

قانون های راحت برای توضیح طراحی سایت به مشتریان

#1
گاهی اوقات باید مشتری خود را به گونه ای قانع کنید که طراحی سایت به درد کسب وکار او میخورد و با داشتن سایت و طراحی سایت متناسب چه ویژگی هایی دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این موضع بیشتر آشنا کنیم.
در ادامه با طراحی سایت همراه شوید.
از این رو اخیرا، ما از 10 برنامه نویس با تجربه خواستیم تا در این باره به بحث و گفت و گو بپردازند. هدف ما این بود که نکات کلیدی برای مفهوم سازی صحیح و موثر مشتریان وب سایت به شما عزیزان ارائه داریم.
هر شخص موافقت خود را مبنی بر این که ساده سازی تکنیکی یک مهارت اصلی برای برنامه نویسان می باشد، اعلام نمود: اگر می خواهید تا مشتریان وب سایت به شما و تخصص تان اعتماد کنند، شما نیاز دارید تا به طور موثری با آن ها ارتباطات برقرار کنید و به خوبی آن ها را مفهوم نمایید.
براساس گفته آن ها، ارتباطات با مشتریان وب سایت حدود 5 تا 15 درصد از زمان کاری شما را در بر می گیرد. در این مقاله طراحی سایت، ما 6 راهی را برای برنامه نویسان وب سایت ارائه می داریم تا به نحو موثری با مشتریان غیر تکنیکی خود ارتباطات برقرار نموده و مواردی را به آن ها یاد بدهند. در این مقاله می توانید بینش ها و مثال هایی در این زمینه بیابید.
1) به طور هوشمندانه ای کانال های ارتباطی خود را انتخاب کنید.
تمامی کانال های ارتباطی به طور مساوی خلق نشده اند.
مشتریان وب سایت مختلف، کانال های ارتباطی متفاوتی را ترجیح می دهند. تلفن، چت، ویدئو، ملاقات و غیره.
البته، شما باید سعی نمایید تا با کانال ارتباطی مخصوص مشتری مطابقت یابید. این موضوع می تواند نشان دهنده انعطاف پذیری شما باشد. در هر صورت، شما باید هم چنین اطمینان حاصل نمایید که آن ها نیز به خوبی از این کانال با شما ارتباط برقرار می کنند. شما در این میان باید بیشتر با کانال ارتباطی ایمیل و ابزار مدیریت پروژه مطابقت یابید. چرا؟ زیرا کانال های نوشتاری می توانند کنترل بیشتری به شما برای ارتباط برقرار کردن بدهند.
درست از شروع پروژه طراحی ، برای مشتریان سایت خود این راه ارتباطی را به عنوان کانال رسمی ارتباط با شما، مشخص نمایید.
این امر به شما اجازه می دهد تا موارد ذیل را انجام دهید:
- تائید کردن اعتبار پاسخ های تان.
- به کارگیری زمان کافی برای تنظیم کردن و اصلاح نمودن پاسخ های تان.
- مشخص نمودن معیار ها برای مدیریت انتظارت مشتریان.
مکالمه های زنده اغلب زمان کافی را برای فکر کردن به شما نمی دهند. بله، خیلی اهمیت دارد تا در دسترس مشتریان سایت خود باشید. اما شما نمی توانید بی وقفه در طول ساعات کاری شروع به چت کردن نمایید؛ شما به این صورت نمی توانید هیچ کاری را در پروژه طراحی سایت خود انجام دهید.
اگر در ارتباطات زنده ای حضور دارید، سعی نمایید تا نکات کلیدی را توسط ایمیل و یا ابزار مدیریت پروژه تهیه نمایید. یک برنامه نویس وب سایتی که با آن مصاحبه نمودیم، لیست واضح و شفافی را از یادآوری ها و آیتم های عملی بعد از ملاقات تهیه نموده است. او سپس این لیست را به مشتریان خود ارسال می نمود.
این ارتباطات نوشتاری می تواند مانند آرشیو برای شما، تیم طراحی تان و مشتریان تان عمل نماید.
2) از موارد بصری تا جایی که امکان دارد استفاده نمایید.
محتواهای نوشتاری یک ضرورت برای ارتباطات واضح تر می باشند. در هر صورت، زمانی که بحث ساده سازی تکنیکی می شود، یک ابزار دیگری در این میان وجود دارد که می توانید بسیار از آن در ارتباطات خود با مشتریان وب سایت استفاده نمایید: موارد بصری.
چرا؟ خوب، در سطح بیولوژیکال، محتواهای بصری برای بیان نمودن مطالب بیشتر از متن ها موثر می باشند و به خوبی در ذهن و یاد می مانند. از این رو، نشان دادن، نه تنها بسنده کردن به گفتار، می تواند تلاش های شما را در زمینه ارتباطات برقرار کردن با مشتریان سایت به حقیقت بپیوندد.
GABRIEL، یک برنامه نویس با تجربه، به ما گفته بود که یک ابزار اسکرین شات می تواند اولین موردی باشد که او در کامپیوتر جدید خود نصب می کند. او در این باره این چنین می گوید: "مظمئنا، مشتریان وب سایت بیشتر تمایل دارند تا به آن ها نشان دهیم که چه کاری انجام می دهیم و نسبت به توضیح دادن این مورد تمایل زیادی نشان نمی دهند."
برای ارتباطات غیر همزمان ماند ایمیل، همیشه سعی کنید تا اسکرین شات ها، گیفت ها و یا ویدئو هایی را مهیا کنید تا اهداف خود را به خوبی به مشتریان وب سایت نشان دهید. هیچ چیز یک مشتری سایت را آسان تر از موارد بصری و تصویری مفهوم نمی کند.
زمانی که در یک ملاقات، پروژه جدید طراحی خود را رونمایی می کنید، دیموهای زنده باید جزو تاکتیک های اصلی تان باشد. در نظر بگیرید که شما درباره فرمت ریسپانسیو یک طراحی صحبت می کنید. تنها به این مورد اکتفا نکنید: "این وب سایت در گوشی های همراه عالی و کاربردی به نظر می آید". در عوض، دست مشتریان وب سایت خود تبلتی بدهید و از آن ها بخواهید تا وب سایت را به تنهایی امتحان کنند. موارد بصری می توانند مانند یک سندی عمل نمایند که نشان دهنده کاری که واقعا انجام می دهید، می باشد.
3) استفاده از منابع اطلاعات مشتریان
مشتریان وب سایت حداقل تجربه های اندکی در ارتباط با وب سایت و تکنولوژی در بر دارند. از این موارد به عنوان نقاط قابل مقایسه استفاده نمایید تا راه را برای خود هموار سازید. خیلی از برنامه نویسان وب سایتی که با آن ها صحبت نمودیم، تایید نمودند که ارجاع دادن به اطلاعات پیش زمینه مشتریان، به درک هر چه بهتر آن ها کمک می کند. در این جا مثال هایی وجود دارد:
سبد خرید و معیارهای خرید تجارت الکترونیک می تواند به تجربه های مشتریان از وب سایت AMAZON مربوط شود.
تعاملات اجتماعی می تواند توسط ویژگی های رایج فیس بوک و تویتر توضیح داده شود.
عملکردهای مدیریت محتوا می تواند با سیستم مدیریت محتوا شناخته شده ای به نام وردپرس شرح داده شود.
پیش روید و از مشتریان وب سایت خود بپرسید که از چه ابزراها، اپلیکیشن ها و یا تکنولوژی هایی در زندگی شان استفاده می کنند. سپس از خود بپرسید: چگونه می توانید از این موارد برای ارتباط هر چه بهتر با مشتریان سایت خود استفاده نمایید؟
آنالوگ ها (شبیه سازی) می توانند تکنیک های ساده سازی محبوب ما در این زمینه باشند. خیلی از برنامه نویسان وب سایت از شباهت های ساده ای برای ساده سازی درک مشتریان خود استفاده می کنند. یک آنالوگی که معمولا بسیار در این زمینه کاربردی می باشد، مقایسه ساختمان نرم افزارها، سایت ها و اپلیکیشن ها می باشد. برخی از تصمیمات و انتخاب های جزئی باید ابتدا صورت پذیرد تا باقی موارد به خودی خود شکل بگیرد. برخی از ابزارهایی که استفاده می کنید می تواند پایه های ارتباطات تان را با مشتریان سایت بسازد. این موارد باعث می شود تا برنامه نویسی وب سایت را آغاز نمایید و هر چه سریع تر پیش بروید.
4) قدرتمند و پایدار باشید.
یک شگرد مثبت می تواند در ارتباطات مشتریان سایت، بسیار عالی و کاربردی باشد. خیلی ساده است تا فراموش کنیم که تخصص های تکنیکی تان تا چه حد می باشد. در هر صورت همیشه به خود یادآوری کنید که مشتریان وب سایت تان ضرورتا تجربیات و اطلاعات مورد نظرتان را به اشتراک نمی گذارند. سعی کنید خود را جای آن ها بگذارید.
مهم ترین گزینه در این میان می تواند به این ترتیب باشد: شما در حال ساخت روابطی می باشید، حال فرقی ندارد در پروژه ساخت و طراحی نرم افزار باشد یا اپلیکیشن و یا وب سایت.
ارائه سیگنال های منفی مانند ناامیدی، بی صبری و اجتناب کردن می تواند به آرامی ارتباطات با مشتریان وب سایت را مسموم سازد.
بنابراین در تمامی زمان ها، سعی کنید پایدار، با صبر و ثابت قدم باشید. روی حالت بیان خود دقت داشته و آرام باشید و زمان را در نظر بگیرید. مخصوصا در طول مکالمه های زنده باید به این موارد بیشتر توجه کنید. این شگرد ها به مشتریان آرام و ساکت بسیار کمک می کنند و پایه های اعتماد و قدردانی از تخصص شما را فراهم می آورند.
پایدار بودن بسیار ضرورت دارد.. از این رو در حالی که آموزش های اولیه بسیار اهمیت دارد، ارتباط متداوم با مشتری وب سایت نیز مشخص می سازد که چقدر ارتباطات تان با آن ها مفید و صحیح می باشد.
به عنوان نکته آخر در این زمینه که بسیار اهمیت دارد: مشتریان سایت تان واقعا باید برای سرویس های تان هزینه کنند. آن ها لایق بهترین ها از جانب شما می باشند، این طور فکر نمی کنید؟
5) انتخاب هایی را ارائه دهید، مشتری را در تصمیم گیری ها درباره طراحی شریک سازید.
از چهار توصیه بالا استفاده نمایید تا مشتری وب سایت خود را آگاه و مطمئن سازید. زمانی که آن ها با این تکنولوژی ها آشنا شدند، می توانید انتخاب هایی را به آن ها عرضه دارید. شریک کردن آن ها در تصمیم گیری در پروژه طراحی وب سایت:
- علاقه و میل آن ها را به پروژه و کاری که انجام می دهید، افزایش می دهد.
- سطح انرژی و کنترل آن ها را افزایش می دهد.
- حس مسئولیت پذیری آن ها را ارتقاء می دهد.
به مشتریان وب سایت خود یاری دهید تا نتایج انتخاب های خود را به طور شفاف مشاهده نمایند. سعی کنید از بعد تجاری به آن ها نزدیک شوید: راه حل A نسبت به راه حل X کاربران بیشتری را برای وب سایت شما فراهم می سازد اما 25 درصد قیمت بیشتری دارد. راه حل B نسبت به راه حل X آزادی عمل بیشتری به کاربران وب سایت می دهد اما افزایش 15 درصدی را در هزینه در بر دارد. به نظر شما، آیا راحتی بیشتر برای کاربران وب سایت تان به این افزایش قیمت می ارزد؟
6) بدانید که باید در کجا و چه زمانی فعالیت هایی را انجام دهید.
ما مشاهده نمودیم که ساده سازی تکنیکی ارزش فوق العاده ای برای هر دو جانب در بر دارد، اما در هر صورت مضراتی را نیز شامل می شود. اگر در این زمینه زیاده روی نمایید، ممکن است زمان گران بهای خود و مشتریان سایت تان را از دست بدهید. از این رو بسیار اهمیت دارد تا بدانید که در کجا و چه زمانی، چه فعالیت هایی را انجام دهید.
به نظر اندکی اغراق آمیز می رسد که قبل از اثبات کردن چیزی، به جزئیات آن بپردازید. شاید هم موردی که می خواهید درباره اش صحبت کنید، یک انتخاب ساختاری سخت و مشکل باشد که نیاز به دقت فراوانی دارد.. البته، در این شرایط سرعت پیشروی شما بستگی به هوشیاری و درک مشتریان تان دارد.
زمانی که موارد گفته شده در این مقاله را انجام دادید و رعایت کردید، حالا می توانید به مشتری وب سایت خود بگویید که به من اعتماد کنید.
با انجام این موارد شما به راحتی می توانید اطمینان حاصل نمایید که مشتریان وب سایت تان منظور شما را فهمیده اند و به خوبی همه جزئیات موجود در پروژه طراحی سایت را درک می کنند. به این ترتیب نیز شما به راحتی می توانید پروژه طراحی سایت خود همراه با آنان پیش ببرید و به این ترتیب می توانید به راحتی اعتماد آن ها را جلب نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان