انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بررسی دوربین اکشن سونی fdr-x3000r

بررسی دوربین اکشن سونی fdr-x3000r

#1
مشخصات محصول دوربین اکشن سونی FDR-X3000R :
ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
نمایش زنده از ریموت پوشیدنی
تثبیت‌کننده‌ی تصویر لرزش‌گیر نوری متعادل (B.O.SS)
ویدئوها در فرمت XAVC S به صورت 4k
ابعاد 29 × 47 × 83 میلی متر
 
[عکس: %D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8...B%8C-1.jpg]
 
دوربین اکشن سونی با نمایشگر live view (نمایش زنده)
تمام دوربین های اکشن  از GoPro Hero5 Black گرفته تا YI 4K Action Camera، درحال حاضر امکان فیلمبرداری 4K در 30 فریم در ثانیه را دارند، اما تلاش سونی فراتر از رزولوشن و نرخ فریم است.
بزرگترین ادعای FDR-X3000R ، تثبیت کننده‌ی تصویر لرزش‌گیر نوری متعادل (B.O.SS) است که در همه حالت‌های ضبط و رزولوشن کار می کند.
این  همچنین مدعی عکس‌‌های 2/8 مگاپیکسلی است که می‌توان با آنها ویدئوهای تایم لپس 4k ایجاد کرد. FDR-X3000R از لنزهای زاویه باز زایس تسار (Zeiss Tessar) ‌جدید و همان پردازنده‌ی BIONZ X که در دوربین‌های A7 سونی هم بود استفاده می‌کند، اما در واقع دو ویژگی در طراحی FDR-X3000R است که باعث شده این مدل در میان همتایان خود گل سر سبد باشد.
اولین ویژگی یک پوشش برای کار در زیر آب است ، که در بازار  کمتر دیده می‌شود و دومین ویژگی نمایش زنده‌ی از ریموت پوشیدنی و قابل حمل آن است، یک وسیله‌ی کوچک به اندازه یک ساعت هوشمند که این امکان را فراهم می‌کند تا FDR-X3000R از دور بکار گرفته شود و تصاویر آن به صورت آنی (real time) نمایش داده شوند.
با این حال، همه اینها هزینه‌ی خودش را دارد، بنابراین قیمت خرید دوربین اکشن سونی FDR-X3000R، 2400000 تومان است. این
دوربین  ورزشی سونی بدون نمایش زنده از ریموت ، یعنی مدل FDR-X3000، با قیمت حدود 197000 تومان در دسترس است.
ویژگی‌ها
  • ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • نمایش زنده از ریموت پوشیدنی
  • تثبیت‌کننده‌ی تصویر لرزش‌گیر نوری متعادل (B.O.SS)
تنها تفاوت واقعی بین FDR-X3000R و FDR-X3000 این است که FDR-X3000R شامل نمایش زنده از ریموت (RM-LVR3) است که امکان کنترل از ریموت دوربین ورزشی را فراهم کرده و یک پیش نمایش زنده از تصاویر ارائه می‌کند. و از طریق بلوتوث به مادربورد خود متصل می‌شود.
FDR-X3000R همچنین با شبکه Wi-Fi مستقیم به موبایل متصل شده و برنامه PlayMemories Mobile ، که برنامه‌ای برای عملکرد‌/ پیش‌نمایش همزمان از ریموت سونی است را هم وارد بازی می‌کند. این برنامه همچنین پخش زنده را هم ممکن می‌کند و چند نرم افزارهای ویرایشی را نیز معرفی می‌کند.
FDR-X3000R با دو فرمت فیلمبردای میکند: XAVC S و MP4. ویدئوها در فرمت XAVC S به صورت 4k و با سرعت 30 فریم در ثانیه در 60 مگابایت و 100 مگابایت خواهند بود ، در حالی که فرمت MP4 به صورت فول اچ دی و با سرعت 30 فریم در ثانیه در حالت HQ فیلمبرداری می‌کند.
طراحی و لوازم جانبی
  • طرح ضد قطره‌های آب
  • بدون قاب لنز در جعبه
  • انواع لوازم‌ جانبی موجود
FDR-X3000R، محصول کوچکی با ابعاد 29 × 47 × 83 میلی متر و مقاوم در برابر قطرات آب است که با وجود باتری قابل شارژ 114 گرم وزن دارد. در بالای آن دکمه خاموش و روشن و دکمه ضبط قرار دارد، در طرفین صفحه نمایش 22 در 12 میلی‌متری و کنترلرها هستند، و در پشت آن هم یک خروجی HDMI، شکاف میکرو USB و یک جک میکروفون وجود دارد.
زیر لنز در قسمت جلویی دو میکروفن وجود دارد و زیر دوربین  هم یک شیار سه پایه استاندارد و یک شکاف microSD است.
خود سونی توصیه می‌کند برای فیلمبرداری با فرمت XAVC S، از یک کارت SDXC / SDHC Class 10 و برای فیلمبرداری 100 Mbps با فرمت 4K، از SDXC/SDHC U3-class استفاده شود. در حقیقت بدون این کارت‌ها حتی نمی توانید عکس‌برداری و یا فیلمبردای 4k کنید.
نمایش زنده از ریموت (RM-LVR3) داخلی (به طور جداگانه در دسترس نیست) FDR-X3000R را وقتی روشن شود به طور خودکار احساس کرده و به آن وصل می‌شود؛ هر چند در طول آزمایشات ما اغلب ارتباط حتی زمانی که نزدیک بودند قطع می‌شد و برقراری ارتباط مجدد و نمایش زنده نزدیک به 30 ثانیه طول می‌کشید. ما نتوانستیم هیچ توضیحی یا اصلاحی برای این مشکل پیدا کنیم؛ برنامه موبایل خیلی بهتر است.
این یک نقطه ضعف است چون قابلیت‌های خود دوربین عالی است و با مجموعه‌ای متنوع از لوازم جانبی مثل بند، آداپتور، پایه‌ی شارژر (همه در جعبه موجود هستند) و همچنین افزونه‌های زیادی از جمله یک انگشت گیر (AKA- FGP1) و یک دسته‌ی کنترل (VCT-HM2) همراه است. این انگشت گیر امکان نظارت و عملکرد پایدار FDR-X3000R با یک انگشت را فراهم می‌کند.
امکان چرخش نمایش زنده از ریموت که در بالای صفحه نصب شده وجود دارد، با این حال تنظیمات این وسیله‌ی کوچک یک جنبه منفی دارد؛ با فشار دادن هر دکمه‌ای، یک لرزش کوچک اما مشخص در ویدیو ایجاد می‌شود. بنابراین اتصال ریموت به دوربین  در درجه اول امکان استفاده‌ی جداگانه هر دو را سلب می‌کند، هر چند که خود انگشت گیر حرکات دوربین را نرم تر می‌کند. متأسفانه، درب پلاستیکی شفاف انگشت گیر، جلوی شکافی که سه پایه به آن وصل می‌شود را می‌گیرد، که اگر بخواهید خیلی سریع سه پایه را وصل کنید و یک شات ثابت بگیرید، آزار دهنده خواهد بود.
با این حال، در جعبه‌ی دوربین همراه با انگشت گیر یک درب لنز کوچک است که خیلی به کار می‌آید
(همیشه جای تعجب بود که چرا دوربین‌های اکشن کمرا هرگز یک درب لنز استاندارد ندارند) سونی حتی یک لرزش‌گیر موتور (AKA-MVA) برای استفاده از FDR-X3000R در حین موتورسواری (یا هر وسیله‌ی دیگری که موتور پرلرزش داشته باشد) دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان