انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10 تجربه منحصر به فرد در سفر به مالزی بهشت آسیا

10 تجربه منحصر به فرد در سفر به مالزی بهشت آسیا

#1
تجربه سفر به مالزی
“مالزی، آسیا به معنای واقعی” شعار گردشگری مالزی است به طوری که این شعار ، نمی تواند مناسب تر از این باشد.
این کشور تقریبا در وسط آسیای جنوب شرقی قرار دارد که این کشور را به یک نقطه استراتژیک بلند مدت و طبیعی با جمعیت چند فرهنگی کرده است که متفاوت با هر کشور دیگری است.
با خرید  شما می توانید تجربه های زیادی از این سفر به دست بیاوریید. ما هیجان زده هستیم تا تجربه های منحصر به فردی را که می توانید در مالزی کسب کنید را برایتان ذکر کنیم.
لذت بردن از ترکیب معماری سنتی و مدرن در مالزی
مالزی به طور پیوسته در حال توسعه سریع به لحاظ شهری است، اما این بدان معنی نیست که کشوری قدیمی است. معابد هندو و بودایی و معماری قدیمی چینی در برخی نقاط کشور برجسته هستند، به خصوص پننگ، ملکا و کوالالامپور قدیم.
آنها چشم انداز شهری را در کنار تاریخ حفظ کرده اند. ادغام طراحی مالایی و اسلامی در معماری جدید ، مانند ستاره زینتی ، به سنت مالزی اضافه شده است.
با نگاهی کلی به مناطق اصلی شهر متوجه می شوید که؛ بیشتر مغازه ها در امتداد جاده ها، مجددا طراحی شده اند یا ساختمان های بازسازی شده به جا مانده از دهه 1950 مورد استفاده قرار می گیرند.
گالری شهر KL یک مثال بسیار خوب است . ساختمان اداری استعماری قدیم به یک موزه کوچک و مرکز توریستی مدرن تغییر کاربری داده است.
نمایندگی KFC در امتداد جالان لاروت در جزیره پنانگ نیز یک پروژه جذاب می باشد که در عمارت های قدیمی بی شماری که از دهه 1800 باقی مانده اند، واقع شده است.
فراوانی غذاهای بین المللی در مالزی
از آنجا که مالزی یک مکان چند فرهنگی است، فرهنگ ها و آشپزی ها در سراسر کشور با یکدیگر ترکیب شده اند.
جهانی شدن و روند معاصر نیز غذاهای خارجی بیشتری را به مالزی وارد کرده است. غذاهای ژاپنی حاصل از رونق اولیه J-Pop  و غذاهای کره ای یادگار موج K-Pop فعلی هستند.
انواع غذاهای پرطرفدار، از جمله رستوران های لوکس با کیفیت بالا و غذاهای ارزان تر خیابانی، در دسترس هستند.
غذای محلی مالزی
حوزه غذا در مالزی یکی از متنوع ترین انواع در جهان است. در حالی که ریشه های بسیاری از این فرهنگ های مختلف هنوز وجود دارد، نزدیکی و تاریخ طولانی که آنها به عنوان فرهنگ مالایی به اشتراک گذاشته اند، تغییراتی را در اغلب روش های به طور بسیار ظریف به ارمغان آورده است.
ترکیب موجود در هر ظرف ظاهرا آشنا می باشد اما در واقع برای ایجاد چیزی کاملا جدید و متفاوت به کار گرفته شده است . یک کاسه لاکسا می تواند از نظر تندی تا نزدیکی مرز غذاهای تایلندی در شمال پیش برود و از طرف دیگر به لحاظ ترشی به سبک غذاهای مرسوم در جنوب حرکت کند.
نتیجه این رویکرد جذاب این است که حتی اساسی ترین مواد تشکیل دهنده مواد غذایی هم می توانند سفر کنند و به نوعی متفاوت به نظر برسند که وابسته به منطقه و جمعیت هر بخش از مالزی می باشد و هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را نشان می دهد.
مالزی و گردشگری حلال
مالزی به عنوان یک کشور مسلمان، یکی از بهترین مکانهای گردشگری حلال است که در آن روشهای مناسب اسلامی برای انجام کارها مورد توجه قرار گرفته است.
در مراکز خرید، اتاق های نماز اغلب برای مشتریان مسلمان ارائه می شود تا اطمینان حاصل شود که نماز روزانه آنها از دست نرفته است (در صورتی که مهمانان نتوانند خود را به یک مسجد برسانند).
اکثر رستوران ها ، حتی انواع بسیار محبوب آن ها ، مجاز به ارائه گواهینامه رعایت مقررات حلال در مواد و روش پخت خود هستند تا اطمینان حاصل شود که مواد غذایی و محصولات مورد استفاده در محدوده ترجیحات مذهبی و اسلامی (به طور کلی عدم استفاده از گوشت خوک و الکل) است.
قوانین مربوط به تفکیک جنسیتی در مالزی اغلب بسیار ملایم است، چرا که بسیاری از مالزیایی ها از همه مذاهب بین واحدهای خانوادگی مختلف در حال حرکت هستند.
مکالمات چند زبانه در مالزی
در مکالمات بین مالزیایی های واقعی ، انتظار می رود دو یا چند زبان در گفتگوی روزمره بین آنها استفاده شود. صرف نظر از زبان مادری، سخنرانان اغلب، عباراتی از زبان های دیگر مخلوط می کنند، به خصوص هنگامی که مردم از فرهنگ های مختلف با یکدیگر صحبت می کنند.
نیاز روزمره به زبان ملی مالایی و ضرورت یادگیری زبان انگلیسی، تقریبا هر مالزیایی را به طور طبیعی دو زبانه یا حتی سه زبانه می کند. همیشه یافتن روش های جدیدی برای بیان احساسات، امری جالب می باشد و مالزیایی ها دوست دارند این کار را انجام دهند.
جشنواره های فرهنگی در مالزی
بسیاری از روزهای سال در مالزی به جشن های مذهبی و فرهنگی اختصاص دارد. جشن های هندو مانند Thaipusam؛ جشن های پرجنب و جوش سال نو چینی ؛ ماه ملی رمضان، که افطار کردن در رستوران های سطح شهر، یک فعالیت مورد علاقه است ، دکوراسیون های کریسمس در مراکز خرید، همه این رویدادها در مالزی جشن گرفته می شود.
شیوه زندگی مقرون به صرفه در مالزی
کوالالامپور شهر گرانی نیست در حالیکه خدمات و جاذبه های آن در سطح جهانی است. اغلب فعالیت ها بسیار ارزان یا حتی در برخی موارد رایگان هستند.
غذا بسیار مقرون به صرفه است، ROTI CANAI قیمتی در حدود 1 رینگیت مالزی ، یک کاسه Curry mee با قیمت 6 رینگیت و غذای ملی، Nasi Lemak نیز با قیمت 1 رینگیت مالزی در دسترس است.
رستوران ها و افزودنی های کلاس بالا ممکن است قیمت ها را افزایش دهند، اما مطمئن باشید که همیشه می توانید غذایی مقرون به صرفه و با کیفیت پیدا کنید.
مناظر متنوع در مالزی
تپه های بارانی، تپه های جنگلی، جزایر ساحلی و مرداب ها، کوه های بادبند بی نظیر، مزارع چای، کاکتوس و نخل، گلخانه های توت فرنگی، معادن سنگ آهک، دره ها، روستاهای “Kampung”… چشم انداز مالزی بسیار متنوع است.
از غارهای زیرزمینی گرفته تا قله های بلند کوه کینابالو در صباح و برج های مدرن KL ، گردش در مالزی پر از تفاوت های جالب است.
سنت و فرهنگ  بخش مهم زندگی در مالزی
به راحتی قادر به تشخیص این موضوع خواهید بود که مردم مالزی هنوز به ریشه های خود پایبند هستند.
عبادتگاه های چینی در همه جا یافت می شوند، همانطور که بوی بوخور دادن هندی ها و صدای اذان مسلمان شنیده می شود. بسیاری از عادت های قدیمی هنوز هم در مناطق روستایی و شهری پا برجا می باشند.
حتی غذا طبق روش های سنتی پخته می شود و طعم های متمایز را زنده نگه می دارد.
تاریخ در همه جا است
بسیاری از فرهنگ ها و سنت هایی که مالزی را تشکیل می دهند، تاریخ بسیاری برای کشف کردن وجود دارد.
در مورد چگونگی شکل گیری مردم نیونیا پریانکا از طریق ترکیبی از فرهنگ های مالایی و چینی و نحوه انتقال سنت ها از اجداد در سرزمین های دیگر در یک محیط چند فرهنگی تحقیق کنید.
بسیاری از سایت ها از دوران قبل از استقلال، زنده مانده اند، به ویژه مکان هایی مانند Malacca، Penang و کوالالامپور.
برخی از ساختمان های تاریخی ، مانند عمارت آبی، کلیسای سری ماهاماریمان و مسجد کریستال با شکوه ، غرور فرهنگی و مذهبی را به نمایش می گذارند .
*درباره تور مالزی و تور نوروزی کوالالامپور  مسافرتی فلات پارس بیشتر بدانید*
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان