انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساخت تابـلو فـلکس

ساخت تابـلو فـلکس

#1
تابلو سازی تابلو نامور
تابلو فلکس فیس از حدود سال 1375 وارد بازار ایــران شد و در آن زمان به نسبت دیگر تابلو های تبلیغاتی به لحاظ نور پردازی و تنوع جلوه های بصری در جایگاه بسیار خوبی قرار داشت.

  »» طرح های تابلو فلکس در ابتدا توسط استیکر ( Sticker ) یا برچسب در رنگ های مختلف بر روی متریال فلکسی چسبانده می شد. بدین ترتیب که پس از برش استیکر به اشکال مختلف  ، با کمی نمدار کردن متریال فلکسی (معمولاً بوسیله محلول آب و مایع ظرفشویی) ، استیکر ها را روی آن چسبیده میشد و بعلت نمدار بودن فلکس، استیکر ها براحتی بروی فلکسی قادر به جابجایی می بودند و در نهایت پس از مشخص شدن مکان دقیق استیکر، بوسیله کاردک پلاستیکی ،هوا و نم زیر استیکر خارج می شد و استیکر بخوبی روی فلکس می چسبید..

» قطعـاً  در آن زمان بدست آوردن هارمونی مناسب برای طرح تابلو فلکس و پیاده سازی لوگو ها و علائم تجاری خاص بـا استیکر، کاری دشوار و هنری محسوب می شد .
پس از آن ، روش ساخت تابلو فلکسی بوسیله استیکر، با آمدن پرینتر های فلکس منسوخ شد و تصاویر واقعی و چاپ شده جایگزین طرح های اسـتـیـکـری ماقـبل خود شدند..


 » تابلو فلکسی یـا تابـلو فـلکس فـیس (Flex Face)؛ (فلکسی نوع متـریال تابلوهای فلکس می باشد) بسیار پر کاربرد و مرقون به صرفه می باشد زیرا علاوه بر نورانی بودن تابلو های فلکسی، رویه فلکس آن براحتی قابل تعویض می باشد . می توان از این خصوصیت جهت تغییر طرح تابلو های فلکس پس از چند سال استفاده نمود و با این ایده هر چند سال با هزینه ای مناسب طرح تابلو های فلکسی فیس را بروز نمود.

البته مسلماً تابلو های فلکسی مانند همه تابلو ها نیاز به سرویس سالیانه نیز خواهند داشت. بعنوان مثال سرویس مهتابی ها و تجهیزات روشنایی تابلو فلکسی که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا زمانی که برای واحد صنفی خود تابلو تبلیغاتی استفاده می کنیم؛ هریک از ما در زیبا سازی شهر نقش موثری ایفا می نماییم. ( پیشنهاد میشود مطلب اهمیت تابلو سر درب مغازه ها که در ارتباط با بایدها و نباید های تابلو های تبلیغاتی تهیه و تالیف شده است را مطالعه فرمائید. )

  » یکی از مزایای تابلو های فلکسی مقاومت در برابر نور آفتاب و گرمای شدید می باشد که همین آیتم باعث شده تابلو فلکس در تمام مناطق و شرایط جوی مورد استفاده و محبوب باشد.

» از تابلو فلکسی می توان بعنوان تابلو سر درب جهت تـابـلـو مغـازه و شرکت ها، تبلیغات محیطی، تابلو فروشگاه ها و در برخی بیلبورد ها نیز استفاده نمود.

 [عکس: 25aa.svg]جزئیات و مشخصات تابلو فلکسی:
 
 »» کـشور های تولیـد کننده متریـال فلکس یا فلکسی (Flex – FLEXI)؛ کشورهای چـیـن و کـُره می باشند.
 از بهترین انواع روکش تابلو فلکس نوع کـُره ای آن می باشد.
 
بطور معمول وزن فلکس های وارداتی از کشور چین 18 اُنس و نوع كُره ای آن 20 اُنس مي باشد، در واقع متريال “فلكس” به جنسی اطلاق می گردد كه در حد کافی نــور را از خود عبور مي دهد؛ در حالی كه “بنر” قابلیت عبور نور را از خود ندارد و معمولاً جهت دیده شدن این نوع تابلو در شب، نور مورد نیاز توسط پرژکتـور از مقابل به سطح بنر تـابانیده مي شود.


تفاوت بنر و فلکسی :
» در واقع یکی از تفاوت های عمده  بنر و تابلو فلکس ، توانایی عبور نور از جنس فلکس می باشد که بنر به لحاظ ساختاری دارای این خصوصیت نیست..
در نتیجه برای تابلوهایی که نیازی به نور از پشت یا بکلایت ندارند, بنر انتخاب مناسبی خواهد بود و توسط پرژکتور میتوان نور مورد نیاز بنر را محیـا نمود.

 
 » همانطور که اشاره شد؛  در ساخت تابلوهای فلکسی از انواع چــاپی (چاپ بنر و فلکس تا عرض پنج متر) و استـیـکر (که اغلب تابلوها از نوع چاپی می باشند) استفاده می گردد و ابعاد آن بر اساس اندازه و نوع محیط و همینطور 
» در گذشته جهت تامین روشنایی تابلو فلکسی از لامپ های فلوروسنت (مهتابی) استفاده می شد و  مشکلات بسیار و مصرف بالای این محصول موجب ظهور لامپ های SMD در بازار شد و در حال حاظر لامپ های SMD گزینه بسیار مناسبی برای انواع نور پردازی های تابلوها محسوب میگردند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان